Stránka 8 z 10

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: úte črc 17, 2012 19:42
od zelvotron
Tak rv 2007 má jiný topení s jiným ventilátorem jak 2003! Ten ventilátor je hlučnej normálně, ale jestli se to pomalu točí nebo zadírá a píská tak to asi ok nebude, možná uhlíky špatný. Ten ventilátor jde ven, jak se tu psalu dolů musí strače, ten plastovej dekl pod nima ten koberec za motorem, pak sundáš jeden dva dekly topení a jseš u něj. Měl jsem to dvakrát rozdělaný, když jsem hledal kudy se dostat ke klapkám.

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: úte říj 23, 2012 20:01
od JmJ
JmJ píše:
zelvotron píše:
JmJ píše:zkousel jsem klapku 38 rucne pritlacit a stejne to uplne nepomohlo. takze tam bude je umysl, nebo nejaka prekazka. pri nejhorsim hodim na ty vydechy hadr, kdyz me to bude pri jizde stvat. jak sem uz psal, nevadi mi, ze tam fouka, ale primo me sere, ze je ten vzduch vyrazne chladnejsi.


No takže jsem to zkoušel a funguje mě to stejně, pokud jde topení na plný kule (tzn buď ovladač doprava, nebo zezačátku ve studeným autě i při nastavený běžný teplotě třeba 22), tak jde teplej vzduch podle polohy páčky + na okno. Při částečným otevření klapky jde na okno vlažnej vzduch, do výdechu nebo na nohy teplej.

Takže je to asi spíš normální vlastnost, než chyba. Popravdě doteď jsem o tom ani nevěděl, protože to je cítit jen kousek od okna. Asi máš moc citlivej nos :)


ja nevim, jakou mas vysku postavy, ale ja bych rekl, ze kdybych byl o neco mensi, tak mi to tak nevadi. protoze mam ale kebuli u stropu, tak mi to jde na ksicht. nevim, co si tim soudruzi chteli dokazat.


Jsem kurwa dobrej! :-) dokazal jsem to! Uz mi zdaleka nefuci tolik na okno kdyz je klapka v poloze nohy nebo ksicht. Juchu! Trikrat hura nalepovacimu silikonovemu tesneni a dlouhym prstum programatorskym. Ale reknu vam, byt to v dobach kdy jsem byl jeste panic, tak to nedam ;-)

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2012 23:49
od JmJ
Kdo rika, ze pro rozdelani ventilatoru topeni na prvni verzi ventilace je potreba rozdelat dekly pod sklem a sterace, tak nema pravdu ;-)

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: ned pro 16, 2012 10:59
od Petr HC
JmJ píše:Kdo rika, ze pro rozdelani ventilatoru topeni na prvni verzi ventilace je potreba rozdelat dekly pod sklem a sterace, tak nema pravdu ;-)

Poraď (pokud mluvíš o 211x) - mně vrčí motorek ovládání klapky topení při změnách nastavení teploty. Hadice jsou horké, takže radiátor funguje, ale vůz téměř netopí. Předpokládám, že jsou nějak poškozeny převody (táhla) od motorku ke klapce. Pokud jste to někdo demontoval, poraďte jak na to jít co nejjednodušeji.

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: ned pro 16, 2012 12:17
od JmJ
Petr HC píše:
JmJ píše:Kdo rika, ze pro rozdelani ventilatoru topeni na prvni verzi ventilace je potreba rozdelat dekly pod sklem a sterace, tak nema pravdu ;-)

Poraď (pokud mluvíš o 211x) - mně vrčí motorek ovládání klapky topení při změnách nastavení teploty. Hadice jsou horké, takže radiátor funguje, ale vůz téměř netopí. Předpokládám, že jsou nějak poškozeny převody (táhla) od motorku ke klapce. Pokud jste to někdo demontoval, poraďte jak na to jít co nejjednodušeji.


premyslim, ze i k tem tahlum by se mohlo jit dostat bez sundani tech deklu od steracu. ono to jde zkusit bez jejich demontaze a kdyz zjistis, ze chces lepsi pristup, tak muzes sterace a plasty shodit pozdeji.

prvni se sunda tesnici guma mezi plasty pod steraci a kapotou, pak jsem demontoval srouby drzici odhlucneni od leve strany az po brzdovy valec (stojim celem k vozu). odhlucneni je dole chycene pod plechem kryjicim prevod rizeni, pak je jedna matka utopena hloubeji dole vlevo od brzdoveho valce a pak jeden sroub pod brzdovym valcem. pak se musi odpojit hadicky a napajeni od pneuventilu, ktery je chyceny k odhlucneni a uvolnit uchyceni hadic a kabelu, ktere jsou k odhlucneni take prichyceny. je potreba vyndat i nadobku zadniho ostrikovace.

Pak se vynda smerem nahore vlevo samotne odhlucneni. Znelo to slozite, ale moc prace to neni.

Demontaz ventilatoru: http://automn.ru/vaz-2110/vaz-35333-10. ... -4552.html

Pak je videt na valcovity kryt ventilatoru topeni a po jeho prave strane jsou tahla k ovladani klapek. Nemuzu si ted uvedomit, jestli ta tahla lze rozumne videt, kazdopadne si myslim, ze by je mohlo jit alespon ohledat hmatem. V tomto miste lze i oddelat ten plastovy kryt ventilatoru. Ma par zaludnych sroubku (obr 7 v navodu) a navic je nahore sevren kovovymi plisky (obr 6). Ty se bez oddelani plastu pod steraci spatne sundavaji a hodne spatne vraci zpatky. Kdyz se kryt otevre, tak vypadne ventilator (klícka na krecka) a je videt jedna z klapek, ktere mixuji vzduch. Je to klapka, ktera pousti vzduch na radiator. Druhou klapku lze nahmatat kdyz clovek strci ruku do ventilace.

Osobne bych na to sel prvni tak jak pisu, pokud bych na nic neprisel, sundal bych ty sterace a plasty pod nimi (jsou 2). Bohuzel jeden plast se do druheho zasouva plastovyma packama, ktere jsem sice jeste neulomil, ale ma duvera v ne je dost nizka, navic se to blbe sklada.

Kdyz se ruzne divam na obrazky, tak mam obavu, ze bez sundani steracu a plastu se k tem servum klapek rozumne nedostanes :-(. Cele je to pro zkuseneho gynekologa.

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: ned pro 16, 2012 13:25
od Petr HC
Díky moc. Nejvíc pomůže ten odkaz a upozornění na "utajené" šrouby a choulostivé "packy". Doufám, že problém nebude v totoálně ucpaném pylovém filtru . Ale asi by to bylo nejlepší.
Jinak - zkušený gynekolog se prý dostane k ventilům i výfukem .... ..

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2012 14:21
od zelvotron
Co se týká motorku ventilátoru, tak v zásadě to asi bez demontáže plastu a stěračů možný je, ale nevidím důvod k takovým krkolomnostem, sundat ty stěrače a plast je otázkou chvilky a získá se tím o dost lepší přístup, nakonec i v tom odkaze mají ten plast a stěrače sundaný... U staršího provedení toho plastu pod oknem, kerej ze dvou kusů je to asi horší, ale ten novej jednodílnej plast je sundanej i nandanej raz dva.

PetrHC: Prvně bych kouknul na ten filtr, jestli nebyl dlouho měněnej, tak z něj bude pěknej mokrej hnus. Kor jestli tedy to vzduch dovnitř nefouká, tak bych šel skoro na jisto na něj rovnou si koupil předtím novej.

Co se týká servomotorku klapek, vzhledem k roku výroby je skoro jistota, že tem nebude mít motorek s pákovím, ale rovnou integrovanej motorek s převodem přímo na ose klapky, pro jeho demontáž musí ven posilovač brzd včetně konzole a pedálu. Zní to sice hrozně, ale nakonec to není tak strašná práce, za 2-3 hodinky může být hotovo. Demontáží motoru ventilátoru se sice dá dostat na klapky, ale tak nějak se tam nic moc nezjistí, jestli to funguje či ne, to už je lepší vytrhnout středový výdechy ventilace a s baterkou se podívat zevnitř jestli ty klapky chodí (je třeba samozřejmě vzduch mechanickou klapkou nasměrovat na střední výdechy, aby tam bylo vidět za ně).

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2012 17:32
od JmJ
Joj, kdybych ten plast pod okny mel jednodilny, to by bylo fajn. To je jasna volba. Ale ta dvoudilna bestie s tema plastovyma packama, me desi. Od ulomeni tech pacek uz nejspis chybi jen kousek.

btw da se nejaky ten novsi plast dat na prvni ventilaci? Ja nemam prehled nad tim, jak je to kompatibilni. libil by se mi ten plast, u ktereho sterace nechodi "pod nim", ale "na nem" :-)

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2012 21:23
od zelvotron
Jo je to plně záměnné, sám to mám vyměněný...

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: stř pro 19, 2012 19:18
od Petr HC
Tak plast mám jednodílný, pylový filtr byl plný suchého "sajrajtu", tak jsem ho vyklepal, vysál vysavačem, s obou stran vystříkal horkou vodou a vysušil. Ventilátor nemám bubnový jak je v odkazu, ale klasický odstředivý se svislou osou . Asi mně čeká demontáž toho posilovače, poněvadž motorek klapky je nešťastně umístěn tak, že není přístup k jeho šroubkům. Nejprve se ale podívám tím otvorem od středních výdechů topení a pokud to půjde zablokuji klapku v otevřené poloze a definitivní opravu nechám asi na jaro. Musí tam být něco "ukrouceného", poněvadž motorek se při přepínání předvolené teploty točí (resp. mění se odběr proudu z baterie) a klapka se neotevírá (může být "přilepená" ???).
Ještě jednou dík JmJ a Zelvotronovi.
P.S. Pokud byste někdo někde našel "explodovaný" řez tímto topením, dík za něj předem.

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: čtv pro 20, 2012 16:08
od zelvotron
PetrHC, takže ty už tam máš tohle nejnovější topení?

Obrázek

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: čtv pro 20, 2012 16:27
od Petr HC
Ano, je to tak. Jen si nejsem jistý, když rozdělám ty 4 - 5 sponek, jestli ten díl se servem půjde ven a jestli musí jít i s radiátorem, resp kudy jde ta dělící rovina.
Diky Zelvotrone a pokud máš pohledy s jiných stran ev. jakoukoli další dokumentaci která by mi pomohla zejména vyhnout se demontáži posilovače brzd, pošli mi je prosím na SZ. (Nebo odkazy na prameny těchto informací).

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: čtv pro 20, 2012 21:27
od zelvotron
Bohužel s tímhle topením nemám zkušenosti, mám ten starší typ, tam je ten servomotorek více vepředu a tudíž blíž u posilovače a opravdu to jinak nejde, tady se zdá že je víc vzadu, možná by se tam dalo dostat bez demontáže, ale takhle to těžko soudit, když to vidí člověk neobestavěné. Podle chytré knížky doporučují to topení např. při výměně radiátoru vyndat celé, ale podle mě to nebude legrace. Žádná bližší schémata tam bohužel nejsou, jen rozmístění šroubů na kastli. Tedy jedině pak ještě katalog ND, kde by to mohlo být lépe rozkreslené.

Ten servomotorek máš přesně ten co je na obrázku, nebo takovou černou plastovou krabičku?

Ale domnívám se, že to topení na autě "rozpůlit" nějak lehce nepůjde, i u toho starého se dá dostat tak na ty klpaky a ventilátor a tím to končí, resp. výměna těch klapek je docela náročná operace. Demontáž posilovače je proti tomu relativně jednoduchá a někde sem to tu popisoval, vtip je v tom, že HBV se neodpojuje od trubek, ale jen se opatrně na trubkách odehne, tak aby šel vyndat posilovač. Tedy 2 matice HBV z posilovače a 4 matice (zevnitř vozu nad pedálem) konzola s pedálem (plus odpojení konektoru spínače brzdovek) ta se včetně posilovače se celá vytáhne do motorového prostoru. Pak je tam místa fůra.

Údajně by tento nový typ topení s novým modulem SAUO (tj. ten co nemá polohu ventilátoru avtomatika "A") měl jít diagnostikovat přes OBD: http://www.zr.ru/articles/44145

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2012 11:45
od Petr HC
Dík za rady. Servo je černá plastová krabička. Asi mám ten model SAUO, ale nic k diagnostice jsem neneašel. Dnes se zkusím dostat ke klapkám přes středový výdech. Také by pomohlo alespoň blokové zapojení celé té regulace topení, poněvadž i v té stropní části je nějaká elektronika a nevím, jestli neposílá nějaké informace do modulu s přepinači (od termistoru), takže závada by mohla být i tam.
Postrádám také ale akustický projev při zavírání klapky - jako když se domačkávala nějaká guma. Z toho jsem usuzoval, že se klapka mohla nějak přilepit nebo zaseknout a servo ji nezvládne otervřít.

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2012 16:11
od zelvotron
Je to možné, ale spíš bych tipoval servo v čudu, mě odešlo na obou autech na tátovýmuž byla ta černá krabička, uvnitř byl jen uklepanej drátek, stačilo ho přiletovat, na mojí byl ten starší motorek s pákovím, tam pro změnu byl na motorku prasklej pastorek a protáčelse na osičce, stačilo ho přiletovat, ale mám ho teď v šupleti, protože jsem tam místo toho dal po vyhození toho přepákování ten integrovanej motorek co jsem měl v zásobě.

Ta regulační klapka jde přes ty střední výdechy nuceně ručně otevřít a něčím zapříčit, aby to nouzově topilo.