Problém s ventilací/topením

Moderátor: Moderátoři

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod JmJ » pát říj 14, 2011 12:50

Tak vetnilace s chladnym pocasim vraci uder.

Jak sem zminoval nekdy z jara, problem je tento:

Na topeni se nastavi treba 24 stupnu, da se ofuk na ksicht. Z ofuku na ksicht leze vzduch o pozadovane teplote. Ze stredu pruduchu na sklo leze vzduch zrejme venkoveni teploty (citelne chladny). Bud bych chtel, aby nelezo na sklo nic, nebo aby to melo teplotu jako to, co leze na ksicht (+-).

Pokud pridam teplotu na maximum, pak i na sklo leze teply vzduch. Pokud pocitadlo vyhodnoti, ze musi poradne zatopit, pak pusti take na sklo teply vzduch. Jak se auto trochu ohreje, tak na sklo zase pusti chladny vzduch.

Studoval jsem ruzne nakresy a napada me, ze podle strany 45 v tomto pdf http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... 1_2112.pdf , bud nedolehne dobre klapka 38 (obr I) nebo se malo otevre klapka 37. Myslim si, ze problem bude spis v te klapce 38, ktera nedolehne a bere chladny vzduch, ktery leti obtokem radiatoru a vleti primo do pootevrene klapky.

Kazdopadne se chci optat, jestli je mozne nejak stelovat polohu tech klapek, ktere ovladaji serva?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod zelvotron » pát říj 14, 2011 21:10

Nedá.

Servo samo o sobě má větší rozsah pohybu jak krajní polohy klapky. Servo je přímo na osičce klapky 37 (u staršího provedení serva přes přepákování). A klapka 37 je spojená s 36. Klapky 38 a 6 jsou ovládány ručním táhlem mezi (pod) výdechy. Na klapky 6, 37 a 38 se leze přes střední výdechy.

Nicméně z toho popisu co chápu, tak to funguje normálně a i dokonce v souladu s tím schématem, že při částečným otevření klapky 37 jde na sklo studenej vzduch. Patrně je v tom úmysl, ale proč, to se mě neptej. Zamezit by se tomu mělo nechat tím, že táhlem nasměruješ vzduch na nohy nebo do výdechů, ne na okno.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod JmJ » sob říj 15, 2011 07:00

zelvotron píše:Nedá.

Servo samo o sobě má větší rozsah pohybu jak krajní polohy klapky. Servo je přímo na osičce klapky 37 (u staršího provedení serva přes přepákování). A klapka 37 je spojená s 36. Klapky 38 a 6 jsou ovládány ručním táhlem mezi (pod) výdechy. Na klapky 6, 37 a 38 se leze přes střední výdechy.

Nicméně z toho popisu co chápu, tak to funguje normálně a i dokonce v souladu s tím schématem, že při částečným otevření klapky 37 jde na sklo studenej vzduch. Patrně je v tom úmysl, ale proč, to se mě neptej. Zamezit by se tomu mělo nechat tím, že táhlem nasměruješ vzduch na nohy nebo do výdechů, ne na okno.


prave je finta v tom, ze i kdyz to dam manualne do polohy na nohy nebo na ksicht, tak jde neco na okno a to neco je studene, coz memu alergii rozdrazdenemu chobotu na snupani rodinnych domku nedela vubec dobre.

Zkousel sem to kuchat, ale je debilni, ze na tu manualni klapku na okno se vlastne nedostanu tak, abych na ni treba nalepil tesneni. Ale jak se tak divam, mozna bych se mohl dostat na tu klapku ktera dela dekl radiatoru. Na tu zkusim nalepit tesneni na jeji "horni hranu", aby pri jejim otevreni nahoru se udelala mensi skvira pro studeny vzduch. Ale mam stejne tuseni, ze se tam nejak lidsky nedostanu. Kdyz bych chtel ty klapky nejak rozumne zpristupnit, tak musim kuchat palubni desku, nebo to nejak zvladnu od motoru?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod zelvotron » sob říj 15, 2011 07:39

No třeba se ti ta klapka 38 úplně nedovírá, na těch ručních klapkách nějaký štelování možná je. Ale ono se možná ani dovírat nemá, aby vždycky šel nějakej vzduch okno a to se nemlžilo ani při nastavení na nohy nebo doprostřed. Zkusím se na to zaměřit do jaký míry to dělá mě.

Jediná rozumná cesta na ty klapky je přes střední výdechy, ale to je jen tak na kontrolu jak se zavírají, z motoru se dostaneš jen na tu klapku 36, ale znamená to stěrače, plast pod oknem, koberec a půlku topení pryč. Na ty ostatní klapky by muselo topení ven.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod JmJ » sob říj 15, 2011 07:52

zelvotron píše:No třeba se ti ta klapka 38 úplně nedovírá, na těch ručních klapkách nějaký štelování možná je. Ale ono se možná ani dovírat nemá, aby vždycky šel nějakej vzduch okno a to se nemlžilo ani při nastavení na nohy nebo doprostřed. Zkusím se na to zaměřit do jaký míry to dělá mě.

Jediná rozumná cesta na ty klapky je přes střední výdechy, ale to je jen tak na kontrolu jak se zavírají, z motoru se dostaneš jen na tu klapku 36, ale znamená to stěrače, plast pod oknem, koberec a půlku topení pryč. Na ty ostatní klapky by muselo topení ven.


zkousel jsem klapku 38 rucne pritlacit a stejne to uplne nepomohlo. takze tam bude je umysl, nebo nejaka prekazka. pri nejhorsim hodim na ty vydechy hadr, kdyz me to bude pri jizde stvat. jak sem uz psal, nevadi mi, ze tam fouka, ale primo me sere, ze je ten vzduch vyrazne chladnejsi.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod radek mb » sob říj 15, 2011 08:56

Takovou starost bych chtěl mít. Já si už v desítce vytvořil v podstatě dvoupolohové topení. Buď netopí vůbec nebo naplno. Je to dáno tím, že mi špatně fungoval ten vehement ve stropě, tak jsem to vyndal (topilo to i při vypnutém topení). Takže teď, když je topení vyplé, tak to netopí, ale stačí, abych přecvakl na teplotu 18 stupňů a jede to naplno. Budu to řešit až na jaře, stejně bude tuhá zima.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod zelvotron » ned říj 16, 2011 18:25

JmJ píše:zkousel jsem klapku 38 rucne pritlacit a stejne to uplne nepomohlo. takze tam bude je umysl, nebo nejaka prekazka. pri nejhorsim hodim na ty vydechy hadr, kdyz me to bude pri jizde stvat. jak sem uz psal, nevadi mi, ze tam fouka, ale primo me sere, ze je ten vzduch vyrazne chladnejsi.


No takže jsem to zkoušel a funguje mě to stejně, pokud jde topení na plný kule (tzn buď ovladač doprava, nebo zezačátku ve studeným autě i při nastavený běžný teplotě třeba 22), tak jde teplej vzduch podle polohy páčky + na okno. Při částečným otevření klapky jde na okno vlažnej vzduch, do výdechu nebo na nohy teplej.

Takže je to asi spíš normální vlastnost, než chyba. Popravdě doteď jsem o tom ani nevěděl, protože to je cítit jen kousek od okna. Asi máš moc citlivej nos :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod JmJ » pon říj 17, 2011 13:01

zelvotron píše:
JmJ píše:zkousel jsem klapku 38 rucne pritlacit a stejne to uplne nepomohlo. takze tam bude je umysl, nebo nejaka prekazka. pri nejhorsim hodim na ty vydechy hadr, kdyz me to bude pri jizde stvat. jak sem uz psal, nevadi mi, ze tam fouka, ale primo me sere, ze je ten vzduch vyrazne chladnejsi.


No takže jsem to zkoušel a funguje mě to stejně, pokud jde topení na plný kule (tzn buď ovladač doprava, nebo zezačátku ve studeným autě i při nastavený běžný teplotě třeba 22), tak jde teplej vzduch podle polohy páčky + na okno. Při částečným otevření klapky jde na okno vlažnej vzduch, do výdechu nebo na nohy teplej.

Takže je to asi spíš normální vlastnost, než chyba. Popravdě doteď jsem o tom ani nevěděl, protože to je cítit jen kousek od okna. Asi máš moc citlivej nos :)


ja nevim, jakou mas vysku postavy, ale ja bych rekl, ze kdybych byl o neco mensi, tak mi to tak nevadi. protoze mam ale kebuli u stropu, tak mi to jde na ksicht. nevim, co si tim soudruzi chteli dokazat.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod zelvotron » pon říj 17, 2011 16:43

No hlavu mám taky u stropu, i když ten mám kvůli střešnímu oknu tak o 3-4 cm níž než je normálně. Spíš to bude tím, že co jsem zkoušel, tak ten proud vzduchu na sklo je rukou poznat tak do 5 cm od plochy okna a to tak maximálně do půlky výšky skla - při minimálních otáčkách ventilátoru, při vyšších to znát trochu je, ale zase vyšší otáčky "automat" řadí jen když topí naplno, tudíž to neva. Patrně asi budu mít trochu jinak směrovaný ty výdechy na sklo.

Řešení možná vyříznout molitan do výdechu na okno, ale jestli se pak nebude mlžit. Taky by mě zajímalo jestli to že tam jde studený vzduch je prvoplánovej záměr, nebo je to daný konstrukcí topení.

Nebo dát topení z posledních modelů, který má jinak řešený klapky, ale to je myslím cenově nereálný.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod JmJ » pon říj 17, 2011 18:35

ono je celkem jasne proc jde na okno chladnejsi vzduch. kdyby sel na strop primo horky, pak by to matlo cidlo a topeni. ono je na hovno uz to, ze nejde plynule regulovat napor vzduchu. jezdim hodne dalnice, takze ventilayor v poloze nula a stejne to dost fuci. zavru klapku vnitrni cirkulace, ktera taky nefunguje nastesti poradne, takze nezavre uplne coz pomuze aspon trochu. asi na to pujdu tak, ze dam papundekl na napor vzduchu do ventilace a uvidim co bude. plynula regulace naporu byla ve starych zigulech super.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Zadrhávanie ventilácie - rady ako to rozobrať a premazať

Příspěvekod lucifero89 » čtv črc 05, 2012 23:43

Všetkých zdravím,

mám problém s ventiláciou na našom aute - Lada 2110 (12/2003), pravdepodobne by to chcelo rozobrať a namazať. Keď ju zapnem na 1, tak sa za škripotu/piskotu začne pomaly točiť, ale nedokáže nabrať otáčky, kým ju neprepnem na nejaký vyšší stupeň. Keď to porovnám s druhou Ladou, na ktorej občas jazdím - Lada 2112 (2007), tak je ten ventilátor aj pomerne hlučný. Mám zlú predtuchu, že ventilátor nemusí dlho vydržať pracovať, keď je takto zanesený alebo nenamazaný...

Prosím vás, už ste to niekto rozoberali, resp. riešili podobný problém? Z kade začať? Má zmysel sa do toho púšťať alebo to za tú námahu ani nestojí?

Vďaka.
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Zadrhávanie ventilácie - rady ako to rozobrať a premazať

Příspěvekod plavec » pát črc 06, 2012 18:00

Přístup k ventilátoru není nejlepší. Musí se sundat stírače, plastovej dekl pod čelním sklem, ten koberec, co drží na tom deklu. A teď si nevybavím jestli se nemusí vyndat ven i celý těleso topení, nebo se na ventilátor dostaneš tak, že ho rozebereš v autě.
Osobně bych se v tom nechtěl dva dny vrtat a radši bych to nechal udělat v servisu.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Zadrhávanie ventilácie - rady ako to rozobrať a premazať

Příspěvekod mirozv » pát črc 06, 2012 20:17

Myslím, že je viac typov "отопитеья". Snáď pomôže http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... yacii.html
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
mirozv
 
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen

Re: Zadrhávanie ventilácie - rady ako to rozobrať a premazať

Příspěvekod stano112 » ned črc 08, 2012 00:03

Asi tak ako píše Plavec-stierače,plastový dekel po nimi a čalúnenie od motora...potom budeš múdrejší,a sprav si to sám,servisu never,ja som veril a teraz som rozoberal motor...ale už radšej sám!
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Problém s ventilací/topením

Příspěvekod mirozv » pon črc 16, 2012 20:48

Demontáž a montáž ventilátora kúrenia: http://automn.ru/vaz-2110/vaz-35333-10. ... -4552.html
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
mirozv
 
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků