od malir » sob zář 20, 2014 16:54
ahoj,fridex je dobrý,ale při dnešním sledováním funkce klapek na mé Ladě,jsem ještě zjistil jednu věc a poprosím o názor.Mě se spodní klapka,na výkrese položka 36,otevře max.2cm od O polohy.Když se dívám na ten obrázek topení v řezu,vidím,že klapka 36 je ve šrafované pozici,kdy má topení topit,otevřena úplně nahoru a tím vzniká velký otvor pro vstup vzduchu pod radiátor a tím s myslím,že je vyháněno veškeré teplo produkované radiatorem.Je tak?Odpojil jsem táhlo od motorku co ovládá klapky,ale ani ručně to víc nezdvihnu jak ty cca 2cm.Jak kdyby někde ten mechanismus o něco narážel a nedovolil to plné otevření.Ta horní klapka která je vydět průduchem ve středu přístroj.desky se také neotevře až nahoru,ale na levé straně vidím nějakou matici a o ni se klapka zastaví.Dnes kdy jsem měl zahřátý motor,tak do kabiny foukal vlažný vzduch,tak si myslím,že díky tomu,že není celkem otevřena spodní klapka,tak se mixuje víc chladného vzduchu a od neúplně otevřeného průduchu pod radiátor,méně teplého vzduchu.Tak se zeptám,jestli to je to tady ten problém,jestli ta klapka 36 se má otevřít do maxima,popřípadě že ano,kdo má zkušenost kde,nebo včem může být problém.Teď ještě když nad tím přemýšlím,tak od nového auta (r.v.1999)nikdy nešel až tak teplý vzduch,co by odpovídalo teplotě chladící kapaliny cca9 stupňů.Dík za odpovědi.