Problém s ventilací/topením

Moderátor: Moderátoři

Problém s ventilací/topením

Příspěvekod Vaz2112 » sob srp 16, 2008 16:54

Zdravím všechny přízbnivce vozů Lada. Na svém voze Lada 112 jsem odhalil další závadu, a to, že při dešti zateče voda přes otvor sloužící k nasávání čerstvého vzduchu do ventilační/topné soustavy dovnitř, kde pak poměrně dlouho zůstává a nejhorší na tom je, že to prudce snižuje její účinnost a množství vzduchu dodávaného ventilátorem. Má někdo z vás podobnou zkušenost, nemohli byste mi poradit, jak se tohoto zbavit? Za odpovědi předem děkuji.
Vaz2112
 
Příspěvky: 29
Registrován: pon črc 14, 2008 18:09
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod joles » sob srp 16, 2008 18:37

Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvekod Vaz2112 » sob srp 16, 2008 19:46

joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?
Vaz2112
 
Příspěvky: 29
Registrován: pon črc 14, 2008 18:09
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod JakubN » sob srp 16, 2008 21:25

Vaz2112 píše:
joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?


Ahoj,

dostává se k tomu celkem špatně (já mám rok výroby 2004 s pylovým filtrem): sundají se ramena stěračů, pak se odšroubuje ten velký černý plastový kryt, který je pod čelním sklem, opatrně se nadzvedne, odpojí se hadičky ostřikovačů a sundá se, pak již se k té nasávací oblasti dá dostat. Ale pokud máš již auto s pylovým filtrem, tak ten právě při dešti navlhne a pokud je již hodně špinavý, tak se výrazně sníží průchod vzduchu a tím ofukování, takže další možnost je výměna filtru.

Já teď řeším, že se občas větrák nerozběhne, pak najednou zničeho nic začne běžet, předpokládám, že se jedná buď o mechanické drhnutí (což by stačilo promazat - takto se mi zasekávaly stěrače a po důkladném promazání celého toho šíleného mechanizmu je zatím klid) či nějaký zkorodovaný kontakt u toho elektromotoru (takto mi blbl centrál), zatím jsem se ale nedostal k tomu to zkoumat - nemám garáž a na ulici mě moc nebaví cokoli složitějšího rozebírat.

J.
Uživatelský avatar
JakubN
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon dub 25, 2005 12:22
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod honzat » ned srp 17, 2008 08:32

Jak poznám bez rozebírání, že mám pylový filtr?
honzat
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvekod zelvotron » ned srp 17, 2008 11:38

Filtry se dávaly cca od roku 2003 no a pozná se to, že dovnitř nelítá bordel :) .
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod JakubN » ned srp 17, 2008 12:04

honzat píše:Jak poznám bez rozebírání, že mám pylový filtr?

Když přijdeš k autu a podíváš se do té mřížkované části, která je zvenku před místem spolujezdce, tak bys tam ten filtr viděl J.
Uživatelský avatar
JakubN
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon dub 25, 2005 12:22
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod zelvotron » ned srp 17, 2008 12:34

No taky záleží jakej tam má plast pod tím oknem, mě by spíš zajímalo, jestli do aut bez filtru ho stačí jen koupit, nebo by byly nutný i nějaký úpravy...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Vaz2112 » úte srp 19, 2008 18:28

JakubN píše:
Vaz2112 píše:
joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?


Ahoj,

dostává se k tomu celkem špatně (já mám rok výroby 2004 s pylovým filtrem): sundají se ramena stěračů, pak se odšroubuje ten velký černý plastový kryt, který je pod čelním sklem, opatrně se nadzvedne, odpojí se hadičky ostřikovačů a sundá se, pak již se k té nasávací oblasti dá dostat. Ale pokud máš již auto s pylovým filtrem, tak ten právě při dešti navlhne a pokud je již hodně špinavý, tak se výrazně sníží průchod vzduchu a tím ofukování, takže další možnost je výměna filtru.

Já teď řeším, že se občas větrák nerozběhne, pak najednou zničeho nic začne běžet, předpokládám, že se jedná buď o mechanické drhnutí (což by stačilo promazat - takto se mi zasekávaly stěrače a po důkladném promazání celého toho šíleného mechanizmu je zatím klid) či nějaký zkorodovaný kontakt u toho elektromotoru (takto mi blbl centrál), zatím jsem se ale nedostal k tomu to zkoumat - nemám garáž a na ulici mě moc nebaví cokoli složitějšího rozebírat.

J.


Tak už to mám. Nebyla to zase taká hrůza, jak jsem čekal (to rozebrání a složení), což se ovšem nedá říct o stavu znečištění filtru (který bývalý majitel tohoto vozu snad za celé 4 roky, po které vůz vlastnil, snad nikdy nečistil. No hrůza.).
Vaz2112
 
Příspěvky: 29
Registrován: pon črc 14, 2008 18:09
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod jjenik » ned led 24, 2010 22:17

zelvotron píše:No taky záleží jakej tam má plast pod tím oknem, mě by spíš zajímalo, jestli do aut bez filtru ho stačí jen koupit, nebo by byly nutný i nějaký úpravy...

Mě by to taky docela zajímalo já sem to prazatím vyřešil že sem tam dal síťovinu aby mi tam nelítal větrákem bordel
jjenik
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvekod zelvotron » pon led 25, 2010 08:41

A já už to vím :-D , záleží jakej máš typ topení a jsu tedy různý možnosti, buď s vnitřní cirkulací a tam filtr nejde, nebo máš novejší bez cirkulace kam filtr taky nejde a nebo máš ještě novější typ bez cirkulace ale s filtrem. Na plastu pod oknem nezáleží.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » pon led 25, 2010 20:46

No ten filtr byl až od nějakýho roku 2004, nebo se pletu?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod radek mb » sob dub 17, 2010 17:51

Chtěl jsem napsat tento příspěvek do poruch,ale to tema je zamčené.Tak to napíšu sem.Opět mi vyvstal problém s regulací teploty topení.Tzn., že ať nastavím vevnitř jakoukoliv teplotu na středovém panelu,tak ta potvora topí na plný kotel.Tento problém jsem už měl,na Mělníku mi vyměnili celou tu krabičku ve středovém panelu,ale někdy to fungovalo a někdy to topilo na plno.Dávat znovu za ten bazmeg 2000 se mi opradu nechce,zvlášť,když to bude fungovat zas jen chvilku.Ptám se tedy,zda někdo ví,na jakém principu ta regulace vnitřní teploty funguje.
Tímto se obracím také na Plavce,zda to jemu na Hradní střele fungovalo bez problémů a pokud ano,tak se "nabízím" jako odběratel tohoto dílu. :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod plavec » sob dub 17, 2010 20:24

radek mb píše:Dávat znovu za ten bazmeg 2000 se mi opradu nechce,zvlášť,když to bude fungovat zas jen chvilku.
radek mb píše:Tímto se obracím také na Plavce,zda to jemu na Hradní střele fungovalo bez problémů a pokud ano,tak se "nabízím" jako odběratel tohoto dílu.

Ano , plavec bere na vědomí.Fungovalo to bez problému, ale už si tento díl zamluvil CORY, leda že byste si o něj střihnuli anebo ho rozkrojím vejpůl a každej dostane půlku. :lol: V případě že by jej pan CORY na sraze neodebral, je Tvůj, na nějaký ceně se dohodnem. :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod tavri » ned dub 18, 2010 06:24

radek mb píše:Ptám se tedy,zda někdo ví,na jakém principu ta regulace vnitřní teploty funguje.

Něco tu psal kdysi jiri http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %2A#102633
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron