Stránka 3 z 4

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 14:02
od lucifero89
A existuje na to nejaká chémia alebo postup ako to vyčistiť?

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 14:33
od valda1971
Určitě ano, ale jde o to jak je to ucpané, jest-li to "prožere". To by chtělo někoho kdo to dělal, já s tím osobní zkušenost nemám.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 15:12
od Cory
Nemyslim si, ze by bola sustava upchata tak, aby tam voslo len 50% vody. Co ventil kurenia? Bol otvoreny? Pri nalievani bolo auto cumakom dohora? Pri nalievani je dobre vytocit snimac teploty.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 15:19
od lucifero89
Ani cumak hore, ani ventil kurenia, ani vybraty snimac teploty... Isiel som podla tohoto postupu:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhiguli/5-2-zamena-okhlazhdayushhejj-zhidkosti.html
Mam sancu to nejako dodatocne odvzdusnit?

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 15:38
od Cory
Jaaaj, preco som si myslel, ze sa bavime o 2101? :)

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 15:46
od FOMA
Do systému se vejde opravdu 7-8l chladící kapaliny. Ty 4L odpovídají jen vypuštěné vodě z chladiče či hadic. Vyměnil jsem kapalinu kompletně jak z bloku motora tak z chladiče tudíž těch 7l. S odvzdušněním nebyl problém, odvzdušnilo se to samo. Čumák hore byl daný přirozeným stoupáním vjezdu do garáže. Není nijak velké ale nějaké je. Nevím jak s čištěním budeš úspěšný aby ti to pak neteklo. Já to měl jednodušší rozhodování, mně chladič tekl/prolínal. 2x jsem tam nasypal- nalil přípravek na utěsnění. Což sice na chvíli vždy pomohlo, ale chladič byl stejně za ta léta zanesený. Takže jsem koupil nový včetně termostatu a rozdíl byl okamžitě znatelný v porovnáním se starým to bylo a stále je jak "nebe a dudy" :)
Jinak u 2110 čumák na horu není treba :wink:

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 16:05
od lucifero89
Je to 2112-ka, motor 1.6 16V :-) Vypustali sme stylom, ze najprv z chladica a potom skrutku na bloku motora z celnej strany, kusok vedla mrazovej poistky, presne ako na obrazku nizsie. Nasledne tieklo este pomerne dost vody z bloku, takze vypustene bolo fakt, co sa dalo...
Obrázek

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 19:24
od FOMA
Hmm jasně, to by mělo vytéct opravdu všechno :roll: a s odvzdušněním by taky neměl být problém, protože v případě řady 10 se ti to odvzdušní samo - expanzka je nejvyšším bodem chladícího systému. jedině, že by se ti opravdu někde udělala vzduchová kapsa, která by nešla protlačit. Zkus to zahřát až otevře termostat, kdyžtak promačkej hadice a uvidíš esi to bude aji topit a aji chladit při jízdě. Mimochodem jak často jsi měnil chladící kapalinu za tu dobu co to máš? já ji měnil vždy co cca 5 let a většinou tekla docela čistá. Až ke konci jak jsem chladič vyhodil ven z auta, tak z něho vyteklo něco jako bahno (ale jen trochu).

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 20:52
od lucifero89
Je to ročník 2007 a menila sa raz komplet cca po tych piatich rokoch a nespočetne krát sa dolievala, pretože sa často stáva na tom aute, že "vykypí" hlavne v lete v kolónach...

Ja osobne som mal predtým 2110, ročník 2003, tiež 16V blok a tam bola kvapalina taktiež hnedá ako hrdzavá voda. A tiež v lete v kolónach kypela von cez veko expanznej...

Osobne si myslím, že na týchto autách nebolo úplne dobre nadimenzované chladenie do mestských kolón pri teplotách nad 30 °C, ale možno som len máme štastie na "blbé kusy".

Teraz mám Kalinu 1, znova so 16V blokom, je to 2010 a práve v tomto roku sa tiež začala pomaličky meniť chladiaca na "hrdzavú"... Osobne som to vždy pripisoval ocelovým častiam chladiaceho systému. Konkrétne určite viem, že od vodnej pumpy ide určite oceľová rúra, neviem či aj nejaké iné časti sú oceľové...

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 21:06
od Cory
Ja mam Prioru a po 5 rokoch a 100tis je system uplne čisty a nikdy nevrie. Asi si mal zle kusy.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 21:15
od lucifero89
Je to mozne. O tej ocelovej trubke od pumpy viem preto, ze jedneho dna z nej zacala striekat chladiaca, ked sme ju vymontovali, tak trubka v top stave, ani farba nebola olupana, iba v jednom mieste ako keby niekto navrtal krasnu dierku s priemerom 1 mm :-) Proste asi nejaka necistota v materiale, ktora jedneho dna vypadla...

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 21:24
od Cory
Zaujimave. Kazdopadne, hlavne treba riesit tesnost sustavy..a ak chces, viem nastavit v RJ spinanie sahary na nizsiu teplotu ;)

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 21:34
od lucifero89
To by bolo mozno zaujimave... Inak takto nejako vyzera ta kvapalina, asi tym trpi viac aut, nasiel som video na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=SurFHlMIFKY

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 23:18
od Dusan
Neviem co riesite nemrzka sa ma menit kazde 3 roky G11, res kazdych 5r G12.
Inak by to mali pisat na flasi.
Ked sa kvapalina nemeni, meni svoje vlastnosti a vysledkom je blato.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: ned pro 16, 2018 11:04
od FOMA
No ta expanzka je podivně dimenzovaná, nesmíš ji dolít víc než do 1/3(1/4) protože pak kapalina naroste na objemu a valí to přes víčko ven, už se o tom tady kdysi dávno psalo. Raději ať tam máš kapalinu 2cm ode dna (za studena) sem tam si to pohlídat, jinak ti to bude valit přes to víčko a budeš pořád dokola dolévat a zbytečně. To je prostě vlastnost řady 10 :wink: