Stránka 2 z 4

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob úno 10, 2018 08:16
od FOMA
Z MS nadšený obecně zrovna nejsem, nicméně ani mně zase nezklamal asi takový průměr. Samozdřejmě vše se uvidí až po namotování jak to bude fungovat zda uchladí či nepoteče.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 14:12
od FOMA
Ve čtvrtek jsem si udělal chvilku a vyměnil starý chladič za nový. Nový od MS tam pásnul jako prdel na hrnec a s jeho montáží nebyl vůbec žádný problém. Také jsem byl rád, že to šlo všechno vyměnit shora a nebylo třeba lézt pod auto. Celé to zabralo i s výměnou (vnitřku) termostatu cca 1,5-2h poklidné práce. Starý chadič byl i dost ucpaný a přestože jsem pravidelně co 5let měnil chladící kapalinu, tak po jeho demontáži z něj valil pěkný sajrajt usazenin, byť kapalina co jsem vypouštěl byla čiře zelená (G48,G11). Jediné co mně trošku překvapilo, že chladič na autě montovaném v roce 2001 nesl nápis Made in USSR :) Takže buď jej měli na Samary nabouchaný ve skladě stohy nebo se nenamáhali měnit formu pro těch pár písmen, a tak to lisovali dál 8) Teď auto ihned topí, tak jako kdysi a teplotu drží stále i při plném zatížení jak v táhlých kopcích, tak i na dálnici 81-82stupňů.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 21:09
od zelvotron
termostat si kupoval kde, já že mě to taky čeká, měnils o kroužek na víčku nebo byl ok?

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: ned úno 18, 2018 11:42
od FOMA
Termostat jsem kupoval zároveň s chladičem a jinými ND v Automanta.sk. Termostat je Fenox a byl k němu i nový O kroužek. Ten starý O kroužek byl zcela už nepoužitelný, takže jsem dal nový.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: pon úno 19, 2018 20:31
od zelvotron
jo dik, taky mám asi termostat ko, ohřívá se to pomalejc než by mělo mi příde, naopak v létě jde teplota nahoru rychle a onehdá mi asi zůstal termostat otevřenej nechtělo se to vůbec zahřát, až teprve na dálnici to šlo na 80, jinak stěží 70, z kopců šla ručiča teploměru dolů, tak si říkám konečně ten termostat odešel úplně a ono po nějaký půl hodince stání u nákupáku to nadlábnu a normálně (na ty poměry) se to pak zahřálo a od tý doby pořád ok, tak mi z toho plyne že buď tam byl nějakej bordel co ho držel odevřenej nebo bude taky deformovanej jak tvůj.

k CCCP - zajmavý by bylo jesi tam někde není na tom plastu datumovka, a taky zajmavý že tydle chladiče bez díry pro čidla dost těžko mohli dělat za cccp, takže asi dost velká setrvačnost, ale taky na spoustě plastovejch dílů jsou taky vylitý starý znaky lady místo oválu, třeba nádobky zadních ostřikovačů pokud se nemejlím

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: úte úno 20, 2018 15:47
od FOMA
Datum už nezjistím, jak jsem jej vyměnil a nafotil, tak jsem s ním švihl do sběru. Mně zkraje zůstaval termostat viset jako tobě a stačilo po zahřátí zlehka poklepat a fungoval, ale pak z ničeho nic se zdeformoval a zůstalo to kousnutý.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: čtv úno 22, 2018 20:47
od zelvotron
kromě toho o kroužku (nevíš rozměr?) tam jiný těsnění není? zkusím ten termostat koupit z elitu, samotnej se mi moc nevyplatí nechat si ho posílat ze slovače a nic jinýho nepotřebuju a na elitu píšou že ho maj ale bez těsnění, mmch na kolik stupňů je ten termotat od nich, na elitu mají vernet na 85°C

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2018 08:08
od FOMA
Ne, jiné těsnění tam není, rozměr kroužku fakt nevím, ale pokud máš červený "motorový" silikon, tak by to taky bylo bezproblémový řešení . Na kolik je stupňů jsem si ani nevšiml, ale mám ještě někde krabičku, tam by to mělo být napsaný, takže se podívám a dám vědět.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob úno 24, 2018 12:29
od FOMA
Tak na krabičce žádná tepelná hodnota uvedená nebyla jen výrobní číslo. Něco se mi ale plance že na tom tělese termostatu bylo vylisováno 80-82st. čemuž by odpovídala i hodnota na PP po zahřátí trvale drží 81-82st. Termostat předtím co tam byl na 84st. a také dle PP tomu hodnota odpovídala.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: úte úno 27, 2018 19:24
od zelvotron
Jo díky, tak sem pořídil ten vernet kvalitou zpracování žádná sláva, tak snad bude aspoň fungovat, na favoritu sem s vernetem neměl dobrou zkušenost ale u lady si člověk vybírat z několika značek nemůže. Má 85 tak snad to v létě nebude vadit.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: čtv bře 29, 2018 20:08
od zelvotron
Tak ten termostat od Vernetu funkčně ok, drží 85°C s min. odchylkou, akorát zpracováním a montážně nic moc, tu příčku co ho drží na těch packách víčka měl cca o milimetr kratší jak originál a tim pádem tam nedržel a musel sem ty packy přihnout k sobě což s ohledem na to že je to hlinikový bylo celkem vošajstlich. Nicméně funguje dobře, uvidíme jak dlouho.

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2018 17:16
od FOMA
Teď již můžu s naprostou jistotou říct, že chladič od MS(Master Sportu) 11ku uchladí naprosto s přehledem :) Otestováno v dálničním zatížení se 3mi osobami na palubě při cestovní rychlosti 120-140km/h. Teplotu drží stále 82st. a to i ve stoupáních. Ve stání v koloně el. ventilátor sice sepne, ale po mnohem delším intervalu než u starého chladiče. Motor se prostě tak snadno a rychle nepřehřívá. Starý chladič byl už zanesený, takže to bylo znát. S novým chladičem včetně termostatu to je vážně rozdíl 8)

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: stř říj 17, 2018 14:18
od Pavel Kozák
Tak minuly tyden mi taky odesel chladic :) koupil jsem tedy novy :) a cena 1000 kc z ukrajiny me velice prekvapila :) zitra budu montovat a snad vydrzi leta pane :D

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 13:37
od lucifero89
Nazdar chlapi, chcem sa opýtať, keď ste menili tie chladiče, predpokladám, že ste už rovno vypustili aj chladiacu z bloku motora a nalievali celý objem nanovo... Koľko sa vám tam podarilo napchať kvapaliny? V príručke sa píše 7,8 litra...

Pýtam sa preto, lebo teraz sme menili s otcom chladiacu kvapalinu v jeho aute, kedže sme namerali, že je nariedená len na -10 °C. Vybrali sme skrutku aj z chladiča aj z bloku motora. Netuším koľko vytieklo, ale išla totálne hnedá brečka. Z chladiča najskôr ani nechcela ísť, musel som trochu pošpárať vo výpustnom otvore a až potom sa to rozbehlo. Následne sme to ešte popreplachovali vodou až kým nešla von číra voda. Vo finále sa nám však podarilo naspäť naliať len cca 4 litre. A to už aj s celým procesom odvzdušňovania, ktorý som našiel v ruskej príručke, t.j. zohriať motor, nechať vychladnúť atď....

Takže nechápem v čom sme spravili chybu alebo či je možné, že je v tom motore "3 litre" usadeniny alebo co... Fakt je, že chladenie dlhodobo blbne, nezopína saharu, keď auto stojí chvíľu na mieste, tak sa začne prehrievať, variť vodu, pretláčať von cez expanzku atď... Menil som už aj čidlo teploty a termostat, ale nepomohlo... Raz za čas, ale vrtuľu zopne, potom zase nie atď. Riešili ste niekto podobný problém?

Re: Chladič

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2018 13:57
od valda1971
To mi připadá, že máš zarostlou část systému - proto to zlobí a nenaleješ tam patřičné množství.