Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: stř říj 14, 2009 23:51
od Čahoun
zelvotron píše:.....co vím, tak Čahy mění pravidelně....

Čahy mění po roce, většinou na jaře, protože přez zimu přijme brzdová kapalina tolik vody,že rapidně klesá bod varu (jak už psal VAZoun) a rychleji se projeví koroze pístků v soustavě. Ostatně měnit po roce doporučovala kdysi i Boleslav na modelech Š105/120 a jednou za rok dát za brzdovku cca 100Kč není zas tolik v porovnání s tím co může nastat, když brzdy selžou.

Jinak co se týče výměn pro Ladu 212x 8-mi ventil :

motorový olej 15 tisíc km nebo po roce
převodový olej 60 tisíc km
vzduchový filtr 30 tisic km
svíčky 30 tisíc (platí pro benzín, LPG po 10 !! )
řemen alternátoru 50 tisíc km
řemen rozvodů 60 tisíc km
nemrznoucí kapalina cca 3roky,záleží na výrobci

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 04:36
od Wolf
Cooper píše:......Já akorát dolívá, protože mě teče zadní hadička....

Ale tím se doufám nechlubíš :axe: . Aby jsi někomu pro vlastní blbost nepocuchal zadní část vozu měl by jsi s tím hned něco dělat.

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 07:12
od Teepee
Jedním ze způsobu výměny je nějaký ventilek na odvzdušňovací šroub. Princip chápu, ale koupí se to nejlíp i s hadičkou běžně v autodílech? Bych pak nemusel potřebovat netrpělivého pomocníka a celá výměna by tak byla kratší a jednodušší a tudíž bych jí mohl dělat častěji a nepotřeboval bych do ní tolik odhodlání. :roll:

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 07:21
od Patrac
Teepee píše:Jedním ze způsobu výměny je nějaký ventilek na odvzdušňovací šroub. Princip chápu, ale koupí se to nejlíp i s hadičkou běžně v autodílech? Bych pak nemusel potřebovat netrpělivého pomocníka a celá výměna by tak byla kratší a jednodušší a tudíž bych jí mohl dělat častěji a nepotřeboval bych do ní tolik odhodlání. :roll:

nee ventilek nepatří na odvzdušňovací šroub ale na nádobku s kapalinou :)
prostě jen potřebuješ druhý víčko. nahoře naleješ kapalinu dáš víčko natlakuješ a pak jen dole povoluješ vypoušťáky a nepotřebuješ druhýho co ti bude šlapat pedál :)

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 07:37
od Wolf
Radku to máš pravdu, to funguje, ale Teepee myslí něco jiného, existují i hadičky s ventilkem, kdy se při klasickém "šlapání" nemusí stále utahovat a povolovat odvzdušňovací ventil a jenom se šlape, zpětné natažení z nádobky právě zamezuje ten ventilek.

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 07:49
od Teepee
Ano tak nějak je mi bližší Wolfova metoda, dělat z nádobky v podstatě nádobku expanzní mi přijde moc složité, při dolévání to muset odtlakovat, dolít, nafouknout, přifouknout. Pak nádobka prdne a kapalina rozstříklá všude. To si radši zkusím vzpomenout, v čem jsem to jen viděl použitelný ventilek na hadičku. Nebo koupí se to běžně v autodílech? Však to znáte, na plotně hrnce, děti zrovna chtějí hrát člověče nezlob se a do toho taková zima a ty mě taháš k autu. :wink:

Edit: Už vím, takový ventilek je v hustilce automobilové.

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 08:07
od rezna
Wolf píše:
Cooper píše:......Já akorát dolívá, protože mě teče zadní hadička....

Ale tím se doufám nechlubíš :axe: . Aby jsi někomu pro vlastní blbost nepocuchal zadní část vozu měl by jsi s tím hned něco dělat.


bohuzel takovychto lidi je v provozu vic - kolega z prace ma Golfa II - minule dupnul na brzdy prudceji a rika ze to nejak nebrzdi (sterely hadicky, nafoukly se) - mno a jezdil s tim jeste 2 mesice, nebrzdilo mu to ani kdyz dupnul az na podlahu

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 08:41
od zelvotron

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 09:12
od Wolf
Teepee píše:Ano tak nějak je mi bližší Wolfova metoda, dělat z nádobky v podstatě nádobku expanzní mi přijde moc složité, při dolévání to muset odtlakovat, dolít, nafouknout, přifouknout. Pak nádobka prdne a kapalina rozstříklá všude. To si radši zkusím vzpomenout, v čem jsem to jen viděl použitelný ventilek na hadičku. Nebo koupí se to běžně v autodílech? Však to znáte, na plotně hrnce, děti zrovna chtějí hrát člověče nezlob se a do toho taková zima a ty mě taháš k autu. :wink:
Edit: Už vím, takový ventilek je v hustilce automobilové.

:) Teepee moje metoda je i ta druha, tu jsem jeste na nekterem z predchozich for popisoval tusim Ludkuvi. Ja jsem ji aplikoval poprve, kdyz jsem mel jeste Volhu. A mas pravdu, ze to muze u Lady zpusobit i malou pohromu, ne snad tim, ze by prdla nadobka, ale jednou se mi stalo, ze hadicka pri nahouknuti nevydrzela na svem miste a pak jsem musel myt cely motor. Nicmene byla to zkusenost a nasledne jsem jiz dobre vzdy kontroloval stav a utazeni propojovacich hadicek. Ten ventilek na hadicku je jenom takova mala potvora, co se nasadi, resp. vsune do odpadove hadicky.

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 11:17
od Hurikán
Wolf píše:existují i hadičky s ventilkem, kdy se při klasickém "šlapání" nemusí stále utahovat a povolovat odvzdušňovací ventil a jenom se šlape, zpětné natažení z nádobky právě zamezuje ten ventilek.

To zní sice zajímavě, ale já bych tomu úplně nevěřil. Vždy je zde možnost, že si to při zpětném chodu pedálu přisaje vzduch přes závit odvzdušňováku. :scratch: Já mám na brzdy speciální očkový klíč 8/10. Když se s odvzdušňovákem manipuluje očkovým klíčem, tak to jde velmi snadno, klíč ze šroubu nepadá a šroub se nijak neopotřebovává. :idea:

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 11:35
od Wolf
Hurikán píše:To zní sice zajímavě, ale já bych tomu úplně nevěřil. Vždy je zde možnost, že si to při zpětném chodu pedálu přisaje vzduch přes závit odvzdušňováku. :scratch: Já mám na brzdy speciální očkový klíč 8/10. Když se s odvzdušňovákem manipuluje očkovým klíčem, tak to jde velmi snadno, klíč ze šroubu nepadá a šroub se nijak neopotřebovává. :idea:

Nj, ale pokud je mechanik sám a nechce, anebo nemůže využít tu druhou metodu (pro absenci upraveného víčka, resp. profesionálního systému na odvzdušnění), pak myslím nemá jinou možnost. Přisátí vzduchu kolem závitu bych se tolik nebál, závit funguje jako labyrint.

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 11:41
od Hurikán
To je pravda. ;)

Vzpomínám si, že jsem byl párkrát donucen udělat si odvzdušnění úplně sám a žádné takové vychytávky jsem neměl. Nakonec jsem to udělal tak, že jsem hadičku strčil do nádobky s trochou kapaliny tak, aby konec byl ponořen. Pak jsem při otevřeném ventilu několikrát rychle za sebou prudce šlapal na pedál stylem prudce sešlápnout a pomalu povolovat. Pak šroub utáhl několikrát našlápl a při povoleném šroubu opět zopakoval to co prve. Sice to asi nebylo úplně dokonalé, ale účel to splnilo a jízdu zvládlo. Druhý den jsem to ještě pro jistotu zopáknul ve dvou lidech a skoro žádné bublinky už ven nevyšly.

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 16:54
od Cooper
Wolf píše:
Cooper píše:......Já akorát dolívá, protože mě teče zadní hadička....

Ale tím se doufám nechlubíš :axe: . Aby jsi někomu pro vlastní blbost nepocuchal zadní část vozu měl by jsi s tím hned něco dělat.


Jasně že nechlubím, ale na výměnu jsem si ještě jaksik neudělal čas, a navíc jsem byl upozorněn že odvzdušňovací ventilky bo co to je můžou být zarezlé a jestli je urvu tak už to nebude brzdit vůbec.....takže tak....

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 18:05
od plavec
Cooper píše:jsem byl upozorněn že odvzdušňovací ventilky bo co to je můžou být zarezlé a jestli je urvu tak už to nebude brzdit vůbec.....takže tak....
V tom případě si pro jistotu připrav náhradní brzdiče a možná i trubičky, jestli rupnou i matičky na trubičkách při případný výměně. :? Což bych Ti nepřál, ale stát se to může.

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2009 19:29
od Cooper
plavec píše:
Cooper píše:jsem byl upozorněn že odvzdušňovací ventilky bo co to je můžou být zarezlé a jestli je urvu tak už to nebude brzdit vůbec.....takže tak....
V tom případě si pro jistotu připrav náhradní brzdiče a možná i trubičky, jestli rupnou i matičky na trubičkách při případný výměně. :? Což bych Ti nepřál, ale stát se to může.


Brzdové hadičky mi leží tady vedle stolu....nové. Akorát ta výměna kapaliny mi po přečtení toho návodu není vůbec jasná :-D