Stránka 1 z 3

Výměna brzdové kapaliny

PříspěvekNapsal: čtv říj 08, 2009 19:34
od tavri
Lidé se často předhánějí, kdo koupil lepší olej, ale kdo mění brzdovku pravidelně každé dva roky?

PříspěvekNapsal: čtv říj 08, 2009 19:44
od Křečík Barbuška
tavri píše:kdo mění brzdovku pravidelně každé dva roky?
Já, nicméně to trošku "odrbávám" neb užívám levnější DOT3.

PříspěvekNapsal: pát říj 09, 2009 05:38
od Wolf
Já jí měním pravidelně podle doporučení. Pravdou je, že jsem nikdy neměl problém s visícími brzdovými válečky ani u Lady, možná je to i tím. Pravidelně měním i chladící kapalinu.

PříspěvekNapsal: pát říj 09, 2009 06:41
od Teepee
Já se snažím taky měnit, pravda jsem k tomu lehce tolerantní, takže předepsaná lhůta dva roky mě začníná pálit tak po cca třech letech, u Fridexu také o něco později.

PříspěvekNapsal: pát říj 09, 2009 08:49
od Hurikán
Já vlastně nikdy pravidelný výměnný interval nedodržel. Prakticky každý rok dělám nějaký zásah do brzd, takže u toho proběhne i výměna kapaliny.

Teď si ale uvědomuju, že poslední zásah proběhl asi před 3/4 rokem, takže je nejvyšší čas opět něco pokutit. :D

PříspěvekNapsal: pát říj 09, 2009 14:18
od joles
Brzdovú mením vždy pred STK. A keď sme pri výmenách kvapalín, ako často treba meniť fridex? Treba meniť aj prevodový olej?

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 13:59
od Luděk Musil
Tohle téma je tak zralé na to, aby si je "vzal někdo do prádla" a vytvořil tabulku s termíny doporučené výměny provozních náplní, kterou posléze dáme do FAQ. L.

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 14:51
od Patrac
ve zkratce asi takto myslím:
Brzdová a spojková kaplina 1x za dva roky
Motorový olej podle typu oleje ale po většinou 10-12 tkm nebo jeden rok kvůli obsahu síry myslím
Převodovkový olej 20tkm
diferenciálový olej 40tkm ale lépe je měnit společně s převodovým
co se týče nemrznoucíh směsí dle uvedení výrobce zelený modrý fridex 1x za 2 roky
G12+ ( oranžová nemrzka) 1x za 5 let
filtr vzduchu podle typu ježdění tak 2-10tkm
olejový filtr vždy s výměnou oleje
svíčky po většinou kolem 10 tkm
krom brzdových desek a obložení zapoměl jsem na něco ? :)

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 15:19
od staneko
Patrac píše:ve zkratce asi takto myslím:
Brzdová a spojková kaplina 1x za dva roky
Motorový olej podle typu oleje ale po většinou 10-12 tkm nebo jeden rok kvůli obsahu síry myslím
Převodovkový olej 20tkm
diferenciálový olej 40tkm ale lépe je měnit společně s převodovým
co se týče nemrznoucíh směsí dle uvedení výrobce zelený modrý fridex 1x za 2 roky
G12+ ( oranžová nemrzka) 1x za 5 let
filtr vzduchu podle typu ježdění tak 2-10tkm
olejový filtr vždy s výměnou oleje
svíčky po většinou kolem 10 tkm
krom brzdových desek a obložení zapoměl jsem na něco ? :)


Jen co tak narychlo vylovím z paměti .....
Motorový olej po 10 tis. - nezáleží na typu ....
Převodový olej je předepsanej po 60tis.
Zapal svíčky po 20ti a u nových verzí od samaryx nahoru po 30ti
jinak to sedí ......
toto jsou předpisy výrobce, ale u některých věcí se vzhledem k cenám stojí zamyslet nad snížením intrvalu .....

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 19:35
od tavri
Já měním brzdovku každé dva roky, dříve jednou ročně a na desítce nemám problémy. Všechny třmeny a válečky jsou původní a plně funkční. Používám Synthol HD 265 myslím že se tak jmenuje žlutá lahvička Velvana Velvary (DOT4)
Ohledně brzd byla Tavrie přesný opak, vepředu věčně zoxidováno a vzadu zareznuto.
Tak by mě zajímalo, jak jsou na tom brzdy u jiných desítek... ale klidně to téma někam přesuňte...
A když už tu zmiňujete ten zbytek:
motorový olej až když je hodně černý, nejméně 15 TKm tzn cca po roce a půl vč. ol. filtru
chladící kapalina Fridex G48 od června 2003 doteď s nepatrnými dolévkami (ředěno destilkou) a výměnu neplánuji, leda až s nějakým zásahem, např. pumpa
svíčky až když jsou divný, teď mají cca 40 TKm BRISK LR15YC-1
přev. olej - je tam stále původní a asi tam zůstane navždy
vzd. filtr - poctivě podle předpisu každé 30 TKm zn. Champion

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 19:44
od VAZoun
Jen bych doplnil, ze ten kdo tu brzdovou kapalinu nemeni by se mel zamyslet, protoze "pouze" 6% vody v ni snizuje suchy bod varu na polovinu.. :!:

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 20:06
od zelvotron
tavri píše:Tak by mě zajímalo, jak jsou na tom brzdy u jiných desítek...

Co vím, tak Čahy mění pravidelně, já bych to asi taky měl vyměnit :oops: , na jaře sem měnil jedno zarezlý prase, Plavec taky měnil prasátka, nevím jestli obě.

Jinak jsem na tom s výměnama stejně, akorát ten olej se snažím včas.

PříspěvekNapsal: stř říj 14, 2009 08:18
od plavec
VAZoun píše:Jen bych doplnil, ze ten kdo tu brzdovou kapalinu nemeni by se mel zamyslet, protoze "pouze" 6% vody v ni snizuje suchy bod varu na polovinu.. :!:

No tak po zimě u fáčka na to asi vlítnu :) U Lady měněná nedávno.
Plavec taky měnil prasátka, nevím jestli obě
plavec měnil obě prasátka a to už dvakrát, nebo dokonce třikrát. :? A už ten zadek asi zas nebrzdí, musim se kouknout na ten omezovač.

PříspěvekNapsal: stř říj 14, 2009 15:50
od Cooper
No, já mám brzdovku starou bůhví jak dlouho, předchozí majitel jí za 2 roky určitě neměnil......Já akorát dolívá, protože mě teče zadní hadička....

PříspěvekNapsal: stř říj 14, 2009 17:49
od Křečík Barbuška
Tak to je nejvyšší čas s tím něco začít dělat.