Presnosť tachometra

Moderátor: Moderátoři

Presnosť tachometra

Příspěvekod joles » pát bře 20, 2009 17:46

Zdravím ctené spoločenstvo
Bol som na dlhšej ceste a mal som požičané GPS (Gde v Pr... Som). A podľa tohoto zariadenia mi ukazuje môj tachometer o 10% viac. Vzhľadom na princíp merania rýchlosti GPS mu verím viac ako Lade. A tá chyba 10% ma dosť prekvapila a vadí mi (Lada 60km/h - GPS 54 km/h, Lada 100km/h - GPS 91km/h, skrátka kontroloval som to od 30 do 140km/h na rovine). Je to možné nejakým "rozumným" spôsobom doštelovať? Lada112, r. v. 2002. Tachometer je kvázidigitálny - snímač impulzov na prevodovke, nejaká elektronika a krokový motor na ktorom je ručička. Takže žiadna pružinka. A ručička nie je posunutá, to by bola chyba o konštantné km/h a okrem toho krokový motor sa vždy po zapnutí mechanicky "vynuluje". Kolesá mám zimné 175/70-13. A dôsledok je asi o 10% zdanlivo nižšia spotreba. Máte s tým nejaké skúsenosti alebo nejaké nápady? Napr. premaľovať stupnicu...
Opravujem kolá, 175/65-14.
Naposledy upravil joles dne pát bře 20, 2009 17:57, celkově upraveno 1
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvekod Cory » pát bře 20, 2009 17:49

Nikekto by mozno vedel prerobit elektroniku, napr. Saša. A ak nie, tak rozobrat budiky, zobraz do ruky fixu a za jazdy znacit :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11338
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod radek mb » pát bře 20, 2009 18:01

To máš skoro stejné hodnoty jako já,tzn. 60tacho-53skutek,100 tacho- 92skutek.Ale neřešim to.
EAST RUNNER БРИГАДА.
LADA 1117 Kalina 1,4 16V-záložní vůz
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5167
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Saša » pát bře 20, 2009 18:03

Tachometry se s touto umnělou nepřesností dělají schválně . Byl jem u výroby tachometru pro Audi .
Jedna věc se mi zdá ale divná i když je možné vše , je to opravdu krokový motor ? bývají tam obyč. voltmetry .
Na spotřebu to vliv nemá - Tachometr (počítadlo) počítá správně . Velký vliv mají pneu není problém 5 i víc km/h , potom nesedí vzdálenost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3358
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod plavec » pát bře 20, 2009 18:06

To já mám na ladě 50 a gps taky 50 (nebo na těch cedulích jak sou na vjezdu do města, jak to ukazuje rychlost.) Ale na ladě když mám 130 tak gps říká asi 122. Ale neřeším to. Pokud je to konstantní odchylka (což u Tebe není) tak to stačí LEHCE posunout ručičku :wink: jak píšeš.
Jaké kolesa máš letné? Já mám zimné taky 175/70 R13 a letné 175/65 R14 a poslední dobou se mi spíš zdá že mi to žere teď na konci zimy víc. Už jsem šel i přes 8,5 L plynu :shock: bez nákladu.Jediný co vozím v kufru, tak je náhradní kolo poviná výbava a nějaký ty klíče a šroubováky.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4698
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Saša » pát bře 20, 2009 18:14

plavec píše:nebo na těch cedulích jak sou na vjezdu do města, jak to ukazuje rychlost.)

Ty dokážou neuvěřitelně lhát . Nejsou totiž asi nijak kompenzovány (teplota,vlhkost,tlak) a že bych měl místo převodovky variátor nevěřím , zato digitálnímu otáčkoměru ano .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3358
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod plavec » pát bře 20, 2009 20:50

Saša píše:
plavec píše:nebo na těch cedulích jak sou na vjezdu do města, jak to ukazuje rychlost.)

Ty dokážou neuvěřitelně lhát . Nejsou totiž asi nijak kompenzovány (teplota,vlhkost,tlak) a že bych měl místo převodovky variátor nevěřím , zato digitálnímu otáčkoměru ano .

Tyto přístroje (cedule) nepodléhají před uvedením do provozu zkušebnímu měření? Nejsou kalibrovány?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4698
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod joles » pát bře 20, 2009 21:10

Je tam naozaj krokový motor, mal som to ešte za nova rozobraté, lebo mi vypadávala celá palubovka - zhasla a ručičky klesli na nulu, a po servisnom zásahu sa to po mesiaci opakovalo. Mínus pól bol robený kontaktom takého zaisťovacieho zatočeného pliešku, ktorý mal mať kontakt na plošný spoj. Ale bol málo zatočený a nedočiahol na meď plošného spoja. Bolo to treba očistiť a lepšie zatočiť. Keď som zistil, že je tam krokový motor (aj otáčkomer), tiež som sa čudoval. Prvé, čo som urobil, posunul som ručičky niekde do stredu a zapol zapaľovanie. Obe pekne nakrokovali na mechaniký doraz, chvíľu ešte drkotali a boli na nule. Zrejme mali počet krokov na celú výchylku aj s rezervou. Takže posun ručičky nič nezmení.
Kola mám rovnaké letné aj zimné (rozmer) A 10% v priemere kola sa mi zdá už príliš veľa.
Saša: Na starej 2103 bol voltmeter abolo to poznať, že keď som motor vytočil na 4-6tis. otáčok a uvoľnil plyn, tak ručička aj 2x zakmitla. U tohoto otáčkomera ide absolútne bez prekmitu, monotónne.
A s tými cedulami .... nie sú pravidelne ciachované, sú to iba také strašiaky Ako píše Saša - nedôverihodné.Kalibrácii podliehajú policajné.
Asi si zvyknem a budem jazdiť 55/99/140km/h
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvekod zelvotron » pát bře 20, 2009 21:12

Krokovej motorek tam asi nebude, to je třeba v lokomotivách, kde krok je 1 km/h a skutečně se tam ručička tachometru pohybuje v krocích podobně jako vteřinová ručička na hodinkách, v Ladě se ručička pohybuje naprosto spojitě.

Ty cedule ukazující rychlost jsou testovaný asi u výrobce a pravidelná kalibrace není povinná narozdíl od radarů se kterými se pomáhá a chrní a to z toho důvodu, že jsou jen informační a neslouží "k výběru peněz" :)

Asi si zvyknem a budem jazdiť 55/99/140km/h


To bude nejlepší řešení, ta odchylka je naprosto normální ;)
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6242
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod joles » pát bře 20, 2009 21:16

Či vidíš ako ide po krokoch alebo sa ti zdá že ide lineárne závisí od počtu krokov na jednotku - jemnosť krokovania.
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvekod zelvotron » pát bře 20, 2009 21:27

Samozřejmě toho jsem si vědom, nicméně se mi to nepozdává, ale veskrze to možné jest.
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6242
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Vláďa B » sob bře 21, 2009 20:03

Co jsem se ptal známích, tak všem ukazují tachometry víc než ve skutečnosti jedou. Není to jen u Lady. Výrobci tam prostě schválně nastavují vyšší hodnoty.
Vláďa B
 
Příspěvky: 124
Registrován: ned led 18, 2009 19:27
Bydliště: Bohdíkov 44

Příspěvekod joles » sob bře 21, 2009 20:13

No, presvedčili ste ma. Jazdím 55/99/140km/h. Akurát si musím preveriť najazdené kilometre. Časom dám vedieť
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvekod Petr HC » ned bře 22, 2009 07:43

Po zprůměrování hodnot, které jsem naměřil, mohu potvrdit (+/- 1 km/h) údaje rychloměru udávané Jolesem a Radkem MB. U pořítadla km mi vychází chyba cca +4 %, což mi vadí více, poněvadž to zkresluje výpočet spotřeby. Porovnával jsem to podle mapy na zatáčkovitém úseku, takže to nemusí být pravda. Počítadlo by se nejlépe ověřilo na německých dálnicích, kde jsou kilometrovníky skutečně po kilometru. Ale kvůli tomu tam nepojedu. Důležitý údaj, který je nutno uvést, je rozměr pneu, jak uvádí Saša. Já mám 14 inch. Dost pochybuji o tom krokovém motorku pohonu ručky rychloměru, ale rozebrané jsem to neměl.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod joles » ned bře 22, 2009 11:39

Neviem, či sú aj nové Lady s V-metrom, ale poznáš to tak, ako som písal, vytočíš motor a uberieš plyn na 0. Motoru klesajú otáčky rýchlejšie ako klesá ručička. V-metrová ručička niekde dolu "narazí", "odrazí sa" a 1-2x zakmitne. Kroková ručička ide monotónne tak, ako ju riadi elektronika. A krok má dostatočne malý na dojem plynulosti. A myslím si, že krokový motor je výrobne lacnejší a výrazne mechanicky robustnejší ako V-meter s 270° výchylkou - jemná cievočka, uloženie hriadeľa, pružinky, montáž. A elektronika je ba babku. Predpokladám, že vo väčšine nových aut je to tak, ak nie vo všetkých. Ale iba predpokladám. Ale to vlastne nebol predmet môjho dotazu.
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron