Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: čtv úno 09, 2006 14:00
od Pšenda
Ondra 07 píše:
utia píše:(vetsi rychlost, mensi spotreba)

Vetsi rychlost ano, mensi spotreba zapomen, cim vetsi kola tim vetsi spotreba u Lady.(Toto neplati pro auta s vykonem od 100koni nahoru,tam uz je to motoru skoro jedno).Taky poznas mozna mirnou stratu akcelerace, je to logicky kdyz zvetsis prumer kola a umerne k tomu sirku ma to vetsi valivy odpor,ale lepe sedi. Kola vetsi nez 175/80 snad uz ani nejsou takze musis jit nahoru se sirkou 185/70...60...50.Obvod kola je jedna vec a profil, (v rez) druha.Podle me cim nizsi profil tim lepsi jizdni vlastnosti a cim sirsi tim lip sedi,ale nesmi se to prehanet a zvolit nejaky kompromis na Ladu.Propocitaval jsem prumery kol a vysky profilu a jako nejidealnejsi mi pripada rafek 14" a pneu 185/50 R14.Celkovy prumer kola je asi o necely 1cm vetsi nez oficialni 175/70 a sirka super a nizky profil,idealni predpoklad pro dobre jizdni vlastnosti (samozrejme mluvim celou dobu o letnich pneu).Co se tyka znacek zimaky me nezklamaly Debica Frigo (lonskej model) a letni mam Kleber (model nevim :oops: ) ale taky spokojenost. Cena obou se pohybovala neco pod 1000,- za kus.
Nechci ti kazit radost, ale rozměru 175/70 R13 je podstatně blíže 185/60 R14. nebo 195/50 R15

PříspěvekNapsal: čtv úno 09, 2006 14:02
od utia
Ale krome vzhledu (to uznavam) v podstate tomu autu nic nepridaji... :D
Frcet muzu i v hlinikovych.. tak jsem se nakonec rozhodl ze tam dam ty predpisovy kola, prece jenom casto jezdim po Praze, na dlouhy streky se dostanu malokdy a ta akcelerace (mit trochu sviznejsi auticko) je pro me dulezitejsi nez si trochu zvysit rychlost... 8)

PříspěvekNapsal: čtv úno 09, 2006 18:39
od Ondra 07
Kdyz uz to Psenda nacal... tak mi to nedalo a znova jsem to propocital.Takze nakonec jsem mel pravdu. Prikladam tabulku... Nejsem si ale jisty jestli realita nebude jina... Ale podle toho co jsem vykoumal na netu ohledne presnych mist mereni disku a pneu by to melo byt dobre.

PříspěvekNapsal: čtv úno 09, 2006 19:07
od Ondra 07
Ale chtel bych videt jak budou vypadat z profilu 195/50 na 14" pri sirce 6... Pripada mi to uz celkem siroky na 6-ku disk.

PříspěvekNapsal: čtv úno 09, 2006 19:27
od Pšenda
Pro lidičky kteří tu nejsou dlouhou dobu přikládám odkaz na počítání rychlosti v závislosti na použitém rozměru pneu a kvaltu.

http://ladafanklub.webpark.cz/vypocty/rychlost.htm

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 00:01
od ARMAN
Taky se zeptam, ma někdo na Samarce 195/50/15, nebo pujdou tam?
V AutoLadě mi řikali že do techničaku to nasdat nemohou že max je 185/50/14 a pak že to bude škrtat o blatniky či co :? Disky mam už 3 měsice a gumy furt ne :roll: Asi koupim hned letni :)

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 08:12
od Pája
Nemáš to blbě Ondro? Do toho celkovýho průměru kola mi tam chybí ještě jedna výška profilu. ?

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 08:36
od Luděk Musil
Pája píše:Nemáš to blbě Ondro? Do toho celkovýho průměru kola mi tam chybí ještě jedna výška profilu. ?


Já průměr kola (tedy konkrétně 175/70/13) počítal takto:
(13*2,53995)+(17,5*0,7*2) = 57,52 cm. Z toho potom vychází obvod kola cca 180,7 cm.
Ovšem to jsou ideální hodnoty. V praxi, tedy při jízdě, se to chová trošku jinak. Musí se brát do úvahy zatížení pneumatiky (při styku s vozovkou vzniká plocha) a záběr pneumatiky ("prohrab"), takže se průměr kola poněkud (řekl bych v toleranci 2-5%) zmenší. L.

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 08:39
od Pája
To poslední *2 je to co mi u Ondry chybí..

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 08:50
od Luděk Musil
V tomto případě bychom neměli počítat průměr pneumatiky, ale spíše obvod pneumatiky a jak se bude měnit při jednotlivých profilech - myslím si, že to bude mít větší vypovídací hodnotu.
Doporučil bych tedy přepracování tabulky a to přidáním koeficientu 3,1415926. L.

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 11:47
od Ctirad Vyskočil
Luděk Musil píše:V tomto případě bychom neměli počítat průměr pneumatiky, ale spíše obvod pneumatiky a jak se bude měnit při jednotlivých profilech - myslím si, že to bude mít větší vypovídací hodnotu.
Doporučil bych tedy přepracování tabulky a to přidáním koeficientu 3,1415926. L.


A nestačilo by 3,14 ? :wink: :lol:

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 12:02
od Pája
Luďkovi? Těžko.

Jo, to je pravda - čím více desetin, tím přesnější výpočet! Velmi důležitá je číslice na 12. místě za desetinnou čárkou. :D L.

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 22:07
od Ondra 07
Chyba je mozna,takulku samozrejme opravim,ale nechapu proc Ludek nasobi ten profil dvema??? :roll: Je pravda ze u te pneu jsem vychazel z teoretickych poznatku,ale myslel jsem ze to takhle je.Takze proc vyska profilu x 2?

PříspěvekNapsal: pát úno 10, 2006 22:12
od Ondra 07
Jenom pro poradek, tu tabulku jsem delal protoze jsem chtel zjistit parametry pneu ktera bude mit stejny obvod jako 175/70, ale... bude sirsi 185-195 a bude na vetsim disku R14 a tim padem mit nizsi profil,aby se nezouval a hlavne aby na tom auto neplavalo kdyz uz delam "tvrdej" podvozek. Jaky pneu mas ty Pajo?

PříspěvekNapsal: sob úno 11, 2006 09:28
od Luděk Ondrůch
Ondra 07 píše:Chyba je mozna,takulku samozrejme opravim,ale nechapu proc Ludek nasobi ten profil dvema??? :roll: Je pravda ze u te pneu jsem vychazel z teoretickych poznatku,ale myslel jsem ze to takhle je.Takze proc vyska profilu x 2?

Jestli to nebude tím, že když počítáš průměr pneumatiky tak ta pneumatika je na obou stranách disku. :lol: :lol: :lol:

BINGO!