Stránka 1 z 2

Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: sob zář 22, 2007 18:14
od fakír
1.
Tak jsem se vrhnul na výměnu všech čepů a převodky řízení. Na levé straně všechno proběhlo celkem bez problémů, ale nemám ponětí jak budu měnit pomocný čep na pravé straně když se sotva dostanu na čepy abych je povolil natož abych na ně dostal stahovák protože tam překáží výfukové potrubí nemáte někdo nejakou radu jak na to ?

2.
Při výměně svisláků jsem musel povytáhnout poloosu a zjistil jsem, že cvakání od kol co se mi ozívá není poloosama, ale ložiskama poraďte někdo jak na výměnu ložisek.

PříspěvekNapsal: sob zář 22, 2007 20:05
od Křečík Barbuška
No k těm čepům na páce pomocného čepu, já je mlátil pomocí dlouhé tyče prostrčené motorem a šly, ani jsem nepoškodil závity, takže pokud tu tyč u Nivy prostrčíš motorovým prostorem ..., jinak mě prosím nekamenujte, vím, že jen hovado jako já dokáže mlátit čepy z vrchu :oops: . Druhou šílenou variantou pokud nechceš měnit čep komplet, ale jen kloboučky je povolit matku na osce čepu, sejmout tělo, vyměnit kloboučky, namazat, složit a potom si pohrát s dotažením matky, je to šílené, ale funkční, to auto na kterém jsem to tak dělal ješte jezdí a nikdo se v něm ještě nezabil.

PříspěvekNapsal: sob zář 22, 2007 20:20
od fakír
No neboj s tou tyčí jsem dneska vytloukat čep spojovačky na levý straně potom co jsem nahřál páku řízení je pravda že to byly dvě rány a bylo pokomedii.

PříspěvekNapsal: pát říj 05, 2007 12:09
od Luděk Ondrůch
1). Sundáš brzdovej třmen a přivážeš ho někam bokem aby nepřekážel a neutrhly se hadice.
2). Sundáš středovou matici co drží poloosu v náboji kola a celej náboj vytáhneš i s brzdovým kotoučem ven (musíš zabrat za kotouč a párkrát s ním škubnout. Nezapomeň si přitáhnout kotouč aspoň dvěma maticemi co drží kolo).
3). Povolíš a vyklepneš krajní řídící čep, oba svislé čepy a vyndáš obal náboje.
4). Vyrveš gufera a vytáhneš vnitřní kroužky a klece ložisek. Potom si vezmeš nějakou vhodnou kulatinu, vsuneš jí dovnitř pouzdra náboje tak aby se opřela o vnější kroužek ložiska a postupným poklepáváním po obvodu kroužku ho vyklepeš ven. Potom obal obrátíš a stejným postupem vyndáš druhý kroužek.
5). Před montáží nových ložisek je vhodné vnější kroužky strčit přes noc do mrazáku a zalisovávat je podchlazené. Já je zalisovával tak, že jsem vzal silnostěnou trubku o skoro stejném vnějším průměru jako kroužek, opřel jsem jí o něj a kroužek jsem přes ni naklepal paličkou.
6). Potom nasadíš dovnitř klece s vnitřními kroužky (řádně namazané vazelínou) dáš podložky a nová gufera (gufera zaklepneš gumovou paličkou) a namontuješ obal zpět na auto.
7). Na poloose namázneš drážkový hřídel, vezmeš náboj a zasuneš ho do ložisek, přitom musíš zezadu přidržovat poloosu a trefit se do drážek v náboji.
8). Potom našroubuješ na poloosu středovou matici (je lepší koupit novou), dotáhneš ji nasadíš brzdič a kolo a máš hotovo.

PříspěvekNapsal: pát říj 05, 2007 16:28
od fakír
Teda díky moc za vyčerpávající radu to bylo jak z učebnice :lol:

DOPLNĚNÍ

PříspěvekNapsal: stř říj 14, 2009 07:53
od Majo
doplneni-presunuti:

Na prední nápravě je u Nivy horní i spodní čep stejny.

Ludek ondrůch:
Luděk Ondrůch píše:Stejné jako z řady 2101 -2107horní.

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2016 20:38
od Blackygo
Chalani viete mi poradit ? Ten naboj s kotučom mam novy a ide osadit do lozisiek iba nalisovanim velmi tazko.Ked sa mi to konecne podarilo dostat do tych lozisk jemne som pritiahol poloos a lozisko ide velmi tazko otacat aj po ulpnom povoleni v nom chrapči. Uz nwm co s tym mam robit viete poradit ?

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2016 21:56
od Majo
tazko povedat, ci je chyba v naboji alebo lozisku, ono to ma do seba vliezt "suvne" a tazko tipovat, co sa tomu lozisku stalo tym, ze si to tam nalisoval ztuha. Rozobratiu sa nevyhnes a asi len sam budes musiet odhalit problem,...

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: stř úno 03, 2016 10:55
od Blackygo
Nemože to robiť ten "pozlateny kružok " na naboji ?

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: ned bře 05, 2017 09:49
od Mara
Nevim si rady s vnitrnimi krouzky loziska na naboji. Jeden je venku a ten blize ke kotouci se protaci v nejake drazce a nechce se mu z ni. A to ulozeni krouzku co je uz venku dostalo docela zabrat a krouzek na nem ma dost vuli. Nejak tam tomu nerozumim..

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: ned bře 05, 2017 13:05
od Luděk Ondrůch
Pokud se vnitřní kroužky ložisek pohybují s vůlí tak mám obavu, že to bude na výměnu náboje. Můžu se ti podívat v garáži jestli najdu náboje ze svýho vraku.

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: ned bře 05, 2017 17:28
od Mara
rozebral jsem starou 1.6 a tam to je v normě, tak jsem to pouzil. Diky. Najel jsem na tom rozbitem lozisku nevedomky furu km, tak se neni co divit, ze naba dostala zabrat. :roll:

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: ned lis 03, 2019 14:27
od Mara
Cepy rizeni. Prolezl jsem ridici cepy na aute a v zasobach postarsich a zjistil, ze zas neco nevim. Nektere ridici cepy a zvlast treba spojovaci tyc, maji vertikalni vuli, rozeprenou nejakou pruzinou nebo co. Bocni vule nejde poznat, ale ta svisla pruzici me zaráží a nevim jestli tam byt muze a nebo uz to je spatne a je lepe dat nove.

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: pon lis 04, 2019 10:59
od Teepee
Řez čepem...

Re: Čepy a ložiska NIVA

PříspěvekNapsal: pon lis 04, 2019 22:09
od Mara
V obrazku jakobych nejakou pruzinu videl, ale stejne by se asi svisle s cepem nemelo dat pohnout, ne?