Stránka 6 z 12

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát dub 24, 2015 06:23
od lani
Ked praskne hadicka staci ju stlacit kliestami viackrat a brzdim dalej, pripadne uplne odlomit pozohynat rukamy a priklepnut o kasnu kamenom.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát dub 24, 2015 07:53
od Majo
?

asi si myslel skor trubku nez hadicku. Ale podrobnosti, co sa stalo, by nas urcite zaujimali.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pon kvě 11, 2015 23:56
od téměř
Ahoj niváci,pořídil jsem si také nivu a chtěl bych si udělat komplet nové brzdy a celé vedení brzd.kapaliny,nevíte náhodou kde bych mohl sehnat komplet rozvody brzdové soustavy na jednom místě? Ať nemusím kupovat támhle hadičku a támhle trubičku. Nebo nějaký obchod nebo dodavatele kterého máte vyzkoušeného?? Za odpověď předem děkuji. S pozdravem M.Temer (Jinak u nás v servisu máme univerzální trubičky s holendrama),ale vůbec se mi nechce je ohýbat podle těch originálních,je to voser práce.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: úte kvě 12, 2015 00:52
od Marťas

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: úte kvě 12, 2015 19:54
od téměř
Marťas píše:http://www.autodilykrc.cz nebo http://www.lada-dily.cz.

moc díky

Bubnové brzdy

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 13:07
od Jozef77
Zdravím. Po výmene zadných pakní slabo brzdí na ručnú lavé koleso. Skúsil som navzájom vymeniť aj bubny, nepomohlo. Poradte kde je chyba. Dakujem.

Re: Bubnové brzdy

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 13:16
od Luděk Musil
Napadá mě několik otázek:
nové pakny?
brzdové bubny - stejný průměr? Ovalita?
excentry (pokud tedy nejsou samostavná prasátka),
brzdové lano? Někde prudký ohyb, drhne v lanovodu, nestejnoměrně natažené (hodně doprava) ?
L.

Re: Bubnové brzdy

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 14:25
od Jozef77
Luděk Musil píše:Napadá mě několik otázek:
nové pakny?
brzdové bubny - stejný průměr? Ovalita?
excentry (pokud tedy nejsou samostavná prasátka),
brzdové lano? Někde prudký ohyb, drhne v lanovodu, nestejnoměrně natažené (hodně doprava) ?
L.

pakny som menil pretože vytekal olej cez gufero poloosi ktoré som vymenil a pakne boli nasaté olejom. bubny som prehadzoval z toho istého dôvodu. nové pakny, bubny rovnaké, lanko nové, valček nový. na starých paknach to brzdí rovnako, prečo na nových nie, ešte skusím vymeniť spružiny brzdových pakní zohnal som opravárensku sadu na obe kolesá.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 21:02
od Majo
pruziny nemaju vplyv na brzdny ucinok absolutne ziadny. Valcek je strasne dolezita vec. Iny sa pouziva pre excentricke stity na starej nive a iny pre samostavy na novsej nive. Ak pouzijes stary na novu, rucna nebude fungovat vobec a predlzi sa aj chod brzdoveho pedala. Ak pouzijes novy na staru, nestane sa v podstate nic zleho...

Ovsem ak je skutocne problem v pakniach, tak je problem v pakniach :-D
Uz som sa stretol s tym, ze pakne od neznameho vyrobcu zmenili brzdny ucinok - jedno koleso sa mi pri jemnom brzdeni blokovalo. Ked som porovnal stare a nove pakne, mali uplne iny obluk a tie nove chytali len krajom a nie celou plochou a proste sa sekali... keby boli opacne, tak by to pre zmenu brzdilo slabo, mozno to bude tento pripad. V tom pripade je jedina moznost ich proste zahodit...

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 10:31
od Jozef77
valček reaguje na nožnú brzdu, úplne v poriadku všetky štyri kolesá idú do šmyku naraz. po zošlapnutí pedálu zadné kolesá brzdia rovnako podla valcov na STK. ešte som dostal radu že pomôže prihnúť rozporný plech medzi paknami aby sa skrátil jeho chod a zvýšila účinnosť brzd ručnej. Valček nemá vplyv na ručnú brzdu. Valček je nový na starej Nive 97. Pakne sú originál kúpené v mototechne na NIVU. Pôvodné boli značka BOSH

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 11:10
od Luděk Musil
Jestli je to na provozní (nožní) brzdu v pořádku, tak bych asi zkontroloval, vyčistil a promazal lanka a lanovody od ruční brzdy :idea: . L.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 11:15
od Jozef77
Luděk Musil píše:Jestli je to na provozní (nožní) brzdu v pořádku, tak bych asi zkontroloval, vyčistil a promazal lanka a lanovody od ruční brzdy :idea: . L.

už som sa zmienil že lanko ručnej je nové, nezadrháva a šponuje sa rovnomerne,lanko je jedno centrálne na obe kolesá, netáho ho ani do strán

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 20:01
od Majo
niva 97 je v ponimani brzd, uz niva novsia a ma teda samostavy. V tom pripade ma brzdovy valcek na cinnost rucnej brzdy obrovsky vplyv:
- stary typ valceka pre brzdy s excentrami sa vzdy vrati do povodneho stavu, rozpina ho iba slabucna pruzinka, na nastavenie spravnej vzdialenosti medzi bubnom a paknami sluzi excentricka skrutka, ktoru musi uzivatel mechanicky nastavit. To urci ako rychlo sa zacne dotykat oblozenie bubna
-novy typ brzdoveho valceka ma vnutri dva rozperne kruzky. Pri stlaceni brzdoveho pedala sa tieto zaaretuju v najvytlacenejsej polohe a piestik vo valceku sa vrati iba maly kusok. To sposobi, ze vzdialenost medzi vrchnou castou oblozenia a bubnom bude velmi mala. Keby si stlacil brzdovy pedal bez bubna, zaaretuje sa to a bubon nepojde zalozit, kym valcek nestlacis kombinackami

preto trvam na tom, ze boli pri vymene pouzite nespravne brzdove valceky.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2015 20:11
od Jozef77
Majo píše:niva 97 je v ponimani brzd, uz niva novsia a ma teda samostavy. V tom pripade ma brzdovy valcek na cinnost rucnej brzdy obrovsky vplyv:
- stary typ valceka pre brzdy s excentrami sa vzdy vrati do povodneho stavu, rozpina ho iba slabucna pruzinka, na nastavenie spravnej vzdialenosti medzi bubnom a paknami sluzi excentricka skrutka, ktoru musi uzivatel mechanicky nastavit. To urci ako rychlo sa zacne dotykat oblozenie bubna
-novy typ brzdoveho valceka ma vnutri dva rozperne kruzky. Pri stlaceni brzdoveho pedala sa tieto zaaretuju v najvytlacenejsej polohe a piestik vo valceku sa vrati iba maly kusok. To sposobi, ze vzdialenost medzi vrchnou castou oblozenia a bubnom bude velmi mala. Keby si stlacil brzdovy pedal bez bubna, zaaretuje sa to a bubon nepojde zalozit, kym valcek nestlacis kombinackami

preto trvam na tom, ze boli pri vymene pouzite nespravne brzdove valceky.

tak som vymenil spružiny na pakniach ešte odvzdušnil a čuduj sa svete všetko začalo fungovať tak ako má. nožná po zošliapnutí (prudkom) všetky 4 do šmyku rovnaká dlžka brzdnej dráhy u všetkých 4 kolies a ručná na prachu, tráve, .... na 6 zube rovnaká brzdná dráha u oboch kolies. Dakujem priatelia za rady. pomohlo všetko čo ste radily, ešte raz Dakujem.

Zaseknutá brzda

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2015 14:16
od Snipo
Ahojte, tak ma zase ta Niva začala hnevať. Problém je v tom, že mám pravdepodobne trocha zaseknuté ľavé zadné koleso (brzdy). Prejavuje sa to ťažším rozjazdom a takým prenikavým škripotom pri tom rozjazde. Ako keby sa o seba niečo trelo. Napadlo ma, že to mohlo byť tým že som musel krízovo zabrzdiť, že sa niečo zaseklo. No tesne po ňom som vysadil určitých ľudí a nepočuli žiadny takýto zvuk pri rozbiehaní. Ďalej išla jazda normálne, žiadne výnimočné situácie. Všimol som si to až keď som vystúpil pred domom aby som otvoril bránku, po otvorení som okamžite zacítil smrad. Skúsil som sa rozbehnúť s otvorenými dverami a vtedy som započul aj ten zvuk.
Samozrejme koleso bolo horúce ale v pohode sa na tom dala udržať ruka. Ručnú som vôbec nepoužil. Nejaké rady ako to uvoľniť?

EDIT://

Teraz som si spomenul, že asi pred rokom sa nám to tiež stalo (už neviem na akom kolese) presne také isté príznaky ale pri jazde potom niečo ako keby strelilo, proste bolo počuť také buchnutie a už to brzdilo normálne.