Stránka 10 z 12

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát dub 14, 2017 18:09
od Ondra1,7mpi
Díky za radu, jen trochu netuším kde a co je ten podtlak co přepojit? pak to stlačení tyčky má vypadat jak? Ztuha zlehka? Na tvrdo?
Já mám i posilovač řízení, pokud je to složitější, asi se na to vykašlu, zatím to jde i tak... Holt jezdit s rozumem...
Ale díky! Možná by stačilo psát jenom tobě Majo. :lol: .. Na tebe je spoleh, nivu znáš opravdu dobře...

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2017 13:58
od Majo
:oops: neprehanaj, poradí ten, čo ma zrovna cas (A ja si práve doma váľam sunky) :)

Ten posilovač na konzole je celkom sranda. Stredom konzoly Rusi prepchali trubku od spojky,takže keď chceš zhodiť posilovač aj s konzolou, zavzdušníš spojkovú hydrauliku a máš robotu naviac. Ak chceš konzolu nechať na aute a vybrať iba posilovač, potrebuješ gynekologický kurz. Podstate sú to dve matky čo držia valec, dve držia posilovač a v interiéri musíš odpojiť tiahlo od pedála. (V pripade ze odmontuvas konzolu, tak dalsie 4 matky v interieri).Nebyť zlého prístupu, je to robota na chvíľu.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2017 14:11
od Mara
mi zaclo delat to same, brzdilo, nekdy hodne az blokovalo a postupne mene. Odvzdusnil jsem na nekolikrat a byl klid. Brzdovy valec jsem rozebral a byl ohly jeden dorazovy sroub a ten jsem vymenil (je pevny a srovnat taky sel). Jinak jsem v nem zavadu nenasel a auto uz brzdi dobre. Jen mi zacla prokapavat brzdovka na trubicce k brzd valecku (ktery jsem nedavno menil), tak jsem to dotahl a jeste to zrychlilo. No poresit to necekane pri odjezdu byla "sranda" :)

/////

Ondra: no nevyznam se v tom, ale povolil jsem tu 22 matici v predu na valci a vsechno to na me vyskakalo, bylo zajimave zjistit jak to patri zpatky, ale tak moc tam toho neni. Drive jsem povolil a vytahl ty 2 dorazove sroubky zespod valce - pri sundavani a nandavani tech sroubku se hodi mit mirne prislapnuty brzd pedal. Ale auto mam strasi nez ty a valec byl v klidu, az na ten sroubek a to ani nevim, jestli vubec nejak vadilo, ze je ohly (treba jsem jej mohl ohnout pri vyndavani, ale netusim)

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2017 15:27
od Ondra1,7mpi
Diky za typ. Foto z toho valce a šroubu, případně postup pro amatéra by nebyl? :lol:

Majo: díkas, vemu si chirurgicke rukavice :mrgreen: , tedy až bude 2 dny pršat...

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: ned dub 15, 2018 21:01
od Mara
Dal jsem nove pakny do zadnich brzd a bubny sly nasadit az po povoleni rucni brzdy, coz je asi standart. Akorat i s dost povolenou rucni jedno kolo slo hure dostat do bubnu a ve vysledku zatim pribrzduje. Nevim jestli si to sedne, nebo je treba jeste neco pri vymene pokutit.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát kvě 11, 2018 10:58
od Jarda_NIVA1.7
Jestli mas samostavova prasatka, tak je to chtelo zatlacit nebo povolit samostavy...

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: stř dub 03, 2019 17:34
od danes000
Zdravím
prosím o radu, vlastním Nivu 1.6 a mám problém s tím že mi brzdí pouze zadní kola, brzdy jsou ovzdušněny, žádný únik kapaliny není, kotouče a desky jsou OK, při prudkém brždění na asfaltě brzdí pouze zadek.Je možné že je to hlavním brzdovým válcem?
Díky za odpověd Miloš (né zeman) :D

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: stř dub 03, 2019 17:38
od valda1971
Ano, je to možné - nepropouští z nějakého důvodu předek. Rozebrat, zkontrolovat ev.přegumičkovat (nejdřív kouknout, není-li vyrezlé tělo - pak jedině nový.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: stř dub 03, 2019 18:00
od Cory
Hmmm, Niva ma okruhy trochu inak ako klasika. Jeden okruh je na zadok a predok..a druhy okruh je len na predok.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: stř dub 03, 2019 20:21
od Luděk Ondrůch
Podívej se na prasátka předních brzd, jestli nejsou zarezlé pístky.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát úno 21, 2020 09:42
od Rankl
ahoj, prorazil jsem brzdovou trubku, pravou zadní. v okolí nikde koupit nejde, pár dní trvalo, než mi přišla, pěkně smotaná v krabici, protože jsem zrovna nepotřeboval jiný díl, tak to s poštou nebylo zrovna levné.Když jsem ji srovnal a vyjmul tu poškozenou z auta, tak se podobaly jen trochu, tak jsem měl dost práce ji na nápravu napasovat tak, aby moc netrčela. trochu mi to znechutilo, říkal jsem si, jestli by to nebylo možné řešit podomáckou výrobou trubek. nevíte, ty koncovky, ty se asi recyklovat nemohou, že? Jsou nějak typizované nebo má VAZ něco speciálního? a to roztloukátko, stačí nějaké laciné (třeba toto? https://www.profigaraz.cz/rucni-naradi/ ... gInRvD_BwE )
jednou mě stejně čeká kompletní výměna, tak když bych se to naučil, byl bych soběstačný.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát úno 21, 2020 20:11
od Ondra1,7mpi
Já si je nechal dělat, páč mám v naftové nějaké atipické...
Stojí to pár korun, ale myslím, že jen lze měděné, jsou měkké... Určitě bych si to kvůli jednomu autu nekupoval... Ale to jen můj názor...

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: sob úno 22, 2020 07:29
od Mara
Medene trubky na stk neuznavaji vesmes. Med s nejakym kovem, co je na koncovce asi, nejak umi oxidovat a nemusi to byj tak trvanlive jak se zda. Koncovky Niva jdou ze spatne trubky sundat a koupit zelezne trubky treba na feldu. Jedna strana nove trubky se odrizne, nasunou se nivacke koncovky misto tech na feldu (jiny zavit) a konec se zapertluje. Nejaci servisaci treba za 100kc. Nebo vlastni pertlovaci sadu, ale to nemusi byt tak lehke. Nekde jsem to tu uz resil..

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2020 21:38
od Rankl
předevčírem se mi stala divná věc, na levém předním kole se zřejmě předčasně spotřebovala jedna destička a vyskočila ven. na druhé jsou určitě 3 mm, jeden pístek vázl, už jsem to přegumičkoval a rozhýbal. Jen mě zarazilo, že vylétla, běžně se ozve takový nepříjemný zvuk, jak se začíná brousit ten železný podklad a nechá se stím ještě kousek dojet.
to se děje běžně? nebo mám už úzký kotouč nebo pokažený ten třmen (to se mi ale nezdálo).
Každopádně rána a propad brzdy je docela zážitek, ještě že se mi to přihodilo ve volné krajině a napadlo mě pedálem zapumpovat.

Re: Brzdy Niva

PříspěvekNapsal: sob bře 21, 2020 05:25
od Aron
Mara píše:Medene trubky na stk neuznavaji vesmes. Med s nejakym kovem, co je na koncovce asi, nejak umi oxidovat a nemusi to byj tak trvanlive jak se zda. Koncovky Niva jdou ze spatne trubky sundat a koupit zelezne trubky treba na feldu. Jedna strana nove trubky se odrizne, nasunou se nivacke koncovky misto tech na feldu (jiny zavit) a konec se zapertluje. Nejaci servisaci treba za 100kc. Nebo vlastni pertlovaci sadu, ale to nemusi byt tak lehke. Nekde jsem to tu uz resil..

Měděné trubky jsem měl na několika autech a nikdy nebyl problém,akorát kvůli STK je potřeba je natřít nějakým černiskem.Životnosti bych se nebál a lepší se tvarujou.