Stránka 2 z 3

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: sob dub 29, 2023 23:41
od Henry
Ahoj! Urcite sa to da, ale do akej miery sa to oplati a co to stoji, to neviem. Ale ak ti spravne funguje odpajanie lambda sondy od RJ pri prepnuti na LPG (kontrolka Check engine + chyba 13), tak RJ vtedy nerobi ziadne adaptacie, kedze zistuje "nefunkcnost" lambda sondy a tym padom na signal z nej neprihliada a teda by nemala ani zmenit korekcie bohatosti v kratkodobej pamati. LPG system bez emulatora lambda sondy sice vyzera tak amatersky/slendriansky, ale ak ta neuraza svietenie Check engine, tak funkcne to nicomu inemu nevadi. Ine by bolo, kebyze pri prepnuti na LPG ostava lambda sonda spojena s RJ, pri neriadenom LPG systeme vtedy podla nastavenia splynovaca vie RJ poriadne rozladit, aj do tej miery, ze ked prepnes naspat na benzin, motor okamzite skape a uz ho nenastartujes a treba odpojit baterku, aby sa vymazala kratkodoba pamat korekcii bohatosti v RJ a RJ zase vychadzala z permanentnych palivovych map. Ale to by ti zase podla nastavenia splynovaca ukladalo do RJ chyby 44 (chudobna zmes) alebo 45 (bohata zmes).

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: úte kvě 02, 2023 14:59
od Mara
Check mi na plynu sviti 13, ale nekdy taky zhasina, takze nesviti pravidelne porad, na plynu.. Na benzin to ale jede taky normalne. Na Tk jsem daval kat od Coryho a doporucil mi tu RJ vymazat a nechat adaptovat na benzinu, tak to slo docela. Asi to necham jak je a kat kdybych shanel, tak mozna nejaky origo z odepsanych aut, pokud se da koupit, ale byvaji treba drazzi nez ty nove nahrady.

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: stř kvě 03, 2023 14:08
od Henry
A preco chces kat menit, ak funguje? Aj mne Check engine na LPG svieti permanentne, ale obcas na par sekund zhasne a potom sa zase rozsvieti, neviem preco. Ja mam skor problem s volnobeznymi otackami, pretoze na benzin su ine ako na LPG a RJ to ocividne nezvlada kompenzovat. Bud mi (hlavne za studena) zhasina LPG na volnobeh alebo sa LPG na volnobeh udrzi alebo dokonca zvysi otacky, ale potom po prepnuti spat na benzin to ma nezmyselne vysoke otacky. Pred EK teda pomoze odpojit baterku a najpr odmerat benzin, az potom LPG a dalej uz rozladene volnobezne otacky na benzin nikoho nezaujimaju.

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: čtv kvě 04, 2023 15:21
od Mara
Kat menit nechci, ale ceka me prace na lancii (podobne spi na lpg) a tam to taky nejspis bude na vymenu katu, niva jej mela vyfoukany. Za beznych podminek mi lpg nechcipa, ale taky se drzi v jinych otackach nez na benzin. Mame to docela podobne. Pred rokem jsem menil cely smesovac lpg a cele se to zlepsilo, stary byl dost zaneseny. Jak jsem nedavno rozebiral v praci vraky, tak vetsina starych katu vypadala vevnitr pekne.

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: čtv kvě 04, 2023 20:41
od Jarda_NIVA1.7
Henry píše:A preco chces kat menit, ak funguje? Aj mne Check engine na LPG svieti permanentne, ale obcas na par sekund zhasne a potom sa zase rozsvieti, neviem preco. Ja mam skor problem s volnobeznymi otackami, pretoze na benzin su ine ako na LPG a RJ to ocividne nezvlada kompenzovat. Bud mi (hlavne za studena) zhasina LPG na volnobeh alebo sa LPG na volnobeh udrzi alebo dokonca zvysi otacky, ale potom po prepnuti spat na benzin to ma nezmyselne vysoke otacky. Pred EK teda pomoze odpojit baterku a najpr odmerat benzin, az potom LPG a dalej uz rozladene volnobezne otacky na benzin nikoho nezaujimaju.


Ty mas take SPi? ze se mi to u dlouhe na LPG chova tak nejak podobne.

edit:
... uz ctu v predchozich prispevcich, ze SPi mas...

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: pát kvě 05, 2023 22:45
od Henry
Ja som z SPI+LPG velmi sklamany. Jazdit sa na tom sice da, ale stabilita parametrov nastavenia je mizerna (kvoli koncepcii systemu, ze volnobezne otacky si reguluje RJ ventilom a krokovym motorcekom, cim sa meni podtlak v sani). Co ma najviac stve, ze to treba startovat na benzin (na ktorom si to prisposobi volnobezne otacky) a az potom prepinat na LPG (kde to ma potom problem udrzat volnobeh aspon zo zaciatku). Uz som vymenil 2 rozne splynovace po GO (nove membrany/pruziny/O-kruzky), prvy sice drzal stabilny volnobeh, ale charakteristika pruziny/paky pri akomkolvek nastaveni predpatia sposobovala ochudobnovanie zmesi vo zvysenych otackach, co je likvidacne pre vyfukove ventily. Vymenil som ho za osvedcene Lovato a ten sice ma vyrovnanejsiu zmes v celom spektre otacok, ale zase mava problemy s volnobehom. Zlaty karburator! Tam sa dalo startovat priamo na LPG (isty cas som v aute benzinovu nadrz ani nemal), za studena sa dali pridvihnut otacky/bohatost LPG syticom/priverou a celkovo to posobilo ovela spolahlivejsim dojmom.

Povodny kat mam paradoxne v relativne dobrom stave napriek tomu, ze motor bezal dlhy cas bez lambda regulacie, so splynovacom s deravou membranou a s podpalenymi/ohnutymi ventilmi. Vnutro katu ostalo bezchybne, ale emisie bohuzial uz neznizoval dostatocne, tak som musel dokupit aj novy.

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: úte kvě 09, 2023 02:20
od Jarda_NIVA1.7
2 Henry:
No ja nivu na LPG nastartuju (kdyz je teplo, nekdy zamrzne i tak), ale studena volnobeh neudrzi, membrany jsem taky menil... a moc nepomohlo. Kdyz mi nefungovalo cidlo teploty, tak byla jedina moznost start na LPG, protoze na benzin to vstrikovalo tak malo, ze to nechytlo, treba 1.6 AEE se chova presne opacne, kdyz odejde cidlo, tak to tam da velkou davku.
Membrany jsem taky menil, moc nepomohlo. Predchozi majitel menil i ten reduktor - asi ze stejneho duvodu, takze tam je jiny, nez mam v papirech. Lovato je asi nej system, co se tyce funkcnosti a spotreby, i proti BRC, ktery mi vzdy bere o neco vic, ale i u 136 rapida mam taky volnobeh na lpg o neco vyssi, nez na benzin, hlavne kdyz se to poradne prohreje, tak uz je o cca 200/min. vyssi.
Ja kat. vzdy znicim pri brodeni, uz se mi vysypaly dva :/.

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: sob kvě 13, 2023 22:53
od Henry
Ty mas splynovac s podtlakovym ventilom LPG (Lovato RGV), ked mozes startovat hned na plyn? Ja mam splynovac vo verzii "electronic" (Lovato RGE), cize spinany ventil LPG relatkom od istych zvysenych otacok, takze nastartovat priamo na LPG fyzicky nedokazem. Inak som tiez menil splynovac BRC Tecno (absolutna katastrofa a nemozne spravne nastavit bohatost zmesi podla mojich vlastnych skusenosti aj podla plynara, s ktorym som to konzultoval) za Lovato RGE.

Mozno by stalo za uvahu mat specialny "expedicny" kat na vypravy a potom este jeden dalsi, ak chapes co chcem povedat ;)

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: úte kvě 16, 2023 17:45
od Mara
Mi teda lpg po nastartovani studene volnobeh drzi, maximakne jednou trochu prolapnu, jen kdyz to do par minut vypnu, tak zamrzne taky. Asi mam taky lovato, ale jisty si nejsem. Na prepinani mam 1 cudl a sepne se taky az otackama. Po dlouhe dobe pouzivani mi plynar rekl ze dlouhe podrzeni tlacitka sepne plyn i na nastartovani. A i roztlacit na plyn to jde, i lepe nez na benal pri vetsim vybiti :) Brodeni jsem si s katem doted nespojoval, ale prudke ochlazeni a smrsteni kovu, mozna fungovat nejspis muze v katuv neprospech. Posledni brodeni slo asi na 15 metrech s vlnkou k prednimu oknu :D

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: ned kvě 21, 2023 21:25
od Jarda_NIVA1.7
2 Mara:
jj, presne, na pridrzeni mi to nastartuje... ale v nive lovato nemam, tam je elpigaz - vega nebo cometa, jedno tam mam a jedno je v papirech, ted nevim ktere...
2 Henry:
skoro ve vsech autech mam reduktor ovladanej podtlakem (dokonce i sekvence v octe a fabii), jen jedna felda neumi start na LPG, ale to je pry ovladacem, ze nema tu funkci a jen prepina benzin a plyn a u jednoho mam to, co rikas, ale tam jde ty otacky deaktivovat - tlacitko a startuje primo na plyn, je to BRC

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: pon kvě 22, 2023 06:41
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:... elpigaz ...
by měl být pokračovatelem/následníkem systému Lovato.
Už si to nepamatuju, ale Lovato byli talyjáni a Elpigaz jsou pšonci (a pravděpodobně licence nebo kopýrung). L.

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: čtv kvě 25, 2023 20:10
od Jarda_NIVA1.7
2 Luděk Musil:
jj, psonci to jsou, ale v licenci jsem myslel, ze je lovtec

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: sob kvě 27, 2023 21:32
od Henry
Jarda: ked to takto chapes, tak potom v podstate vsetky systemy LPG su podtlakove (z principu cinnosti membran v splynovaci), na tom sa nic nezmenilo. Zmeny sa udiali az dalej za splynovacom. Niektore su riadene cisto iba podtlakom v sani a pevne nastavenou mechanickou clonou na hadici zo splynovaca do sania a potom tie sofistikovanejsie systemy tam maju miesto mechanickej clony elektroventil, ktory tu clonu reguluje podla RJ, ktora bohatost zmesi riadi podla nejakych vstupov. Lovtec je kopia Lovato.

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: pon kvě 29, 2023 15:15
od Mara
Ten mechanicky skrtici ventil mi prijde spolehlivejsi pro provozovani, nez ten rizeny elektricky. Ted jsem menil tesneni pod hlavou a plyn mi potom nechtel drzet volnobeh, ale doladilo se to trochu..

Re: Katalyzátor Niva

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2023 19:53
od Henry
Ano, ale musis poriadne odladit nastavenia splynovaca (skrutka volnobeznej bohatosti, skrutka predpatia membrany (zvysene otacky), skrutka mechanickej clony (maximalne otacky)) podla analyzatora vyfukovych plynov a robi sa to len v statickom rezime (rozne otacky motora bez zatazenia, teda aj max. otacky dosiahnes s minimalne otvorenou skrtiacou klapkou) a nasledne jazda v zatazeni (kedy otvaras skrtiacu klapku daleko viac) bude dosahovat uplne inu bohatost zmesi. Ale taka je bezna prax. Lambda sondou a RJ LPG riadeny system dokaze ovela lepsie adaptovat bohatost zmesi v realnom case.