Rozne verzie radiatora kurenia

Moderátor: Moderátoři

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » pát pro 18, 2020 22:21

K dodatocnemu uzemneniu motora som sa zatial nedostal, ale podarilo sa mi (zase) vymenit termostat. Zaujimavy poznatok je, ze s funkcnym (tesnym) termostatom je velky problem naplnit a odvzdusnit chladiacu sustavu, musel som vymontovat obidve teplotne cidla, aby chladiaca zmes natiekla z chladica do bloku a hlavy. S novym Calorstatom 80°C sa motor rychlo zohrieva a presne drzi teplotu na budiku 90°C ± 1 mm rucicka dolava/doprava (a nikdy nie za 1/2) podla zatazenia, kurenia a vonkajsej teploty a chladic aj spodna hadica z chladica do termostatu su teple. Ten MasterSport 83°C som prevaril v hrnci a otvara sa, ale zrejme pri podstatne vyssej teplote, co sposobovalo prehrievanie motora. Pri tejto prilezitosti som spravil drobnu komparativnu studiu:

Na fotke vlavo povodny Calorstat 80°C. Spracovanie vizualne slusne, masivny hlinikovy obal, masivny hlinikovy ram samotneho termostatu. Funguje bezchybne, doteraz sa otvara ako treba, keby ho nejaky idiot v ramci "tuningu" chladiacej sustavy nebol prevrtal naskrz, tak by bol stale pouzitelny. Novy Calorstat vyzera uplne rovnako, akurat bol nastriekany nejakou lacnou striebrenkou, ktora uplne zliezla po skusobnom prevareni v cistej vode (!) a ostal v takej matnej hlinikovej farbe, takze povrchova uprava dost zla, ale snad bude dlho a spolahlivo fungovat.

V strede MasterSport "MS-Germany", oznacenie PT-PCS, otvaracia teplota 83°C. Spracovanie dost pochybne, plastovy obal, ktory vyzera, ze sa v horucej vode rozpadne/rozlepi. Ani som nenabral odvahu ho do auta namontovat, rovno som ho destruktivne vykuchal pre porovnanie, hoci bol uplne novy. Teleso samotneho termostatu z tenkeho plechu, spoje taniera termostatu a opery pruziny kde su take haciky zapatlane silikonom kvoli utesneniu. Pri varnej skuske sa otvaral podstatne skor ako je udavane, zaciatok otvarania okolo 75°C. Uz na pohlad totalny smejd.

Napravo MasterSport "MS-Germany", prevedenie "Sibirien" (asi akoze pre chladnejsie podnebie), otvaracia teplota 83°C. Spracovanie rovnake ako Calorstat, masivny hlinikovy obal aj ram termostatu a navyse aj kvalitna cierna povrchova uprava, ktora vydrzala aj prevarenie vo vode. Urcite ten lepsi z tychto 2 MasterSportov. Otvaracia teplota je presna, povedal by som teoreticky, ze tie 3°C rozdiel oproti Calorstatu nemozu spravit tak vela, ale v praxi sa motor vyrazne prehrieval a rucicka budiku liezla daleko za 1/2 (vertikalna poloha) az niekam k 3/4 a chladic zostaval uplne studeny. Ja uz nikdy takyto "horuci" termostat do motora nenamontujem, aby som riskoval jeho prehriatie a uvarenie, ale zaroven mi ho je luto destruktivne rozrezat, lebo vyzera doveryhodne.
Přílohy
Termostaty.JPG
Termostaty 2101
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » sob pro 19, 2020 18:20

Dik za info. Tieto termostaty su ake ? Automantak termostat ma napis ze Slovakia

https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... results=14



a tento sa tvari ze original rusky

https://abc-autodiely.sk/36-termostat-2101-1306010.html
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » sob pro 19, 2020 19:04

Ani som nevedel, ze na Slovensku sa vyrabaju termostaty, no toho vyrobcu som na webe nenasiel. Rusky original termostat by nemusel byt zly. Kazdopadne z fotiek vyzeraju oba slusne, su to tie verzie s masivnym hlinikovym obalom. Ale zase, ktovie ci to nie su iba ilustracne foto a neposlu ti nieco uplne ine.

Ja som ten Calorstat 80°C objednal v beznom e-shope s autodielmi, totiz termostat je jedna z tych univerzalnych veci (podobne ako capy riadenia a ramien, brzdova hydraulika a oblozenie, olejove a vzduchove filtre, atd.), ktore rozni vyrobcovia vyrabaju na obrovske mnozstvo aut a nemusis to kupovat v specializovanom "Lada" shope.

Urcite odporucam po kupe termostat prevarit a premerat vo vodnom kupeli s ponornym teplomerom, aby si zistil kedy sa termostat zacne otvarat, kedy sa otvori cely, kedy sa zacne zatvarat a kedy sa zatvori uplne. Da sa to sledovat cez otvor/natrubok hornej hadice, cez ktory vidno pridavnu klapku termostatu, ktorym zatvara maly okruh.
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » sob led 09, 2021 12:03

Tak som zistil, ze aj na absolutnej rovine treba postupne vymontovat obidve teplotne cidla kvoli dokonalemu odvzdusneniu chladiacej sustavy a zaliatiu motora chladiacou zmesou. Tvoria sa tam vzduchove kapsy! S neodvzdusnenym chladiacim systemom by som jazdit neodporucal :!:

Zo zvedavosti som objednal radiator 2121, aby som videl aky je rozdiel oproti 2105 a prisiel mi radiator 2105 :D Asi sa v praxi pouzivaju a dodavaju uz len radiatory 2105.
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Cory » sob led 09, 2021 12:17

Teraz neviem medzi ktorymi verziami to je, ale su verzie so stiftami /ktore sa nedaju odsrobovat, su napevno/ a su verzie bez stiftov, s dierami so zavitmi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » sob led 09, 2021 14:30

Ano, pokial si dobre pamatam, mosadzne radiatory maju tie stifty napevno a hlinikove radiatory, kedze maju bocnice z plastu, maju v tom plaste take zliabky a v nich zasunute stvorhranne "matice" so zavitmi.
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » čtv led 28, 2021 17:59

Nevie niekto poradit dobry termostat ? Mantakov za 6E funguje, ale nie tak ako by som si predstavoval. Predtym sa auto zohrialo po 500m uz isla hore teplota motora, teraz po 5km este nie je plne zohriaty. V mrazoch to vidim este vyraznejsie a problematickejsie. Vyrobcov aj termostatov je v ponuke plno na 1.7 ale ak ma niekto skusenosti s najspolahlivejsim co sa dobre otvara a zatvara, tak ocenim.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » čtv led 28, 2021 18:19

Ja s kludnym svedomim mozem odporucat ten Calorstat 80°C, nic lepsie nezozenies. Motor zohriaty za 2 km (pri vypnutom kureni) na prevadzkovu teplotu aj v tejto zime a mraze a potom sa preukazatelne otvara (zohriaty chladic). Ale vzhladom na dnesnu kvalitu dielov by som aj kupeny termostat preskusal pred montazou prevarenim a premeranim v hrnci.
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » čtv led 28, 2021 19:34

ako sa to najlepsie vyskusa ? uvaris vodu zmerias jej teplotu a nalejes do termostatu ?
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Saša » čtv led 28, 2021 19:43

Tak .., ale trošku jinak.
Do hrnce dáš studenou vodu do ní termostat do vody teploměr a začneš vodu ohřívat a koukáš kdy začne otevírat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » sob led 30, 2021 14:18

Nasiel som viacero termostatov na Nivu a u tohoto je pisane temp 83/90 . U ostatnych je pisana jedna teplota, zrejme kde sa otvara a tu su 2 teploty.

Tu su rozne termostaty, neviem s ktorym by sa najrychlejsie zohrialo auto a najlepsie prepinal. Calorsat tam je. Len ci sa nebudu lisit kus od kusu.... https://www.autodielyexpert.sk/lada-die ... /termostat
Přílohy
ScreenHunter_2580 Jan. 30 14.14.png
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » sob led 30, 2021 22:08

Najrychlejsie sa zohreje auto s akymkolvek funkcnym (neprepustajucim) termostatom. Rozdiely su uz potom len v otvaracej teplote, co sa v praxi prejavuje tym, kam az vysplha teplota na budiku. Na Zigul/Nivu sa bezne predavaju termostaty s pociatkom otvarania 80°C a 83°C. 90°C som este nevidel, podla mna to bude chyba. Ale ak aj nie, nikdy by som si ho do auta nedal, pretoze mne aj ten 83°C robil zle v chladeni (motor sa prehrieval, chladic zostaval studeny a pritom som neskor termostat premeral v kupeli a otvaral presne podla predpisanych parametrov).

Najbezpecnejsi je ten 80°C. Ak vsak chces napriek uz popisanym zlym skusenostiam pokusat stastie a prehrievanie motora so vsetkymi z toho plynucimi nasledkami, 2 tie uplne nove Master Sporty (jeden pouzity v aute pocas jednej jazdy, druhy iba prevareny v hrnci) s pociatkom otvarania 83°C ti darujem za odvoz (Bratislava).
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » sob led 30, 2021 22:54

Pisu tam 2 hodnoty: temp 83/90 zeby zavieral pri 90 ? ako hysterezia ? To presne by som potreboval zistit ze ktory z nich otvara a zatvara spolahlivo. Od autoMantakovho 6 euroveho su tam aj za 20 alebo 30E nejake "znackove". uz mi je to jedno dam aj 20 alebo 30E lebo vymienat to je babracka a nechce sa mi kvoli 10E vypustat znova chladiacu kapalinu. Ked nikto nema skusenosti alebo neporadi, tak Plan B mam kupit Calorstat a este nejaky 1-2 z nich uvarit ich v hrnci a ktory bude lepsi ten tam dam. Dobra rada by mi ale usetrila 30E. Zvysne zahodim alebo podarujem :D
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » sob led 30, 2021 23:10

To potom uvadzaju teplotu pociatku a konca otvarania (maximalny zdvih/otvorenie).

Ja si myslim, ze v dnesnej dobe to je loteria. Ani ked si priplatis za "premiovy" vyrobok, neziskas nic lepsie. To bude vsetko rovnaka kvalitativna uroven. Ked chces vacsiu mieru "istoty", kup ich viac kusov, aj ja som kupil radsej 2, ale dobry bol hned ten prvy. Ale pred montazou urcite uvarit a zmerat, neverit nicomu, za uvareny motor to nestoji.
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Cory » sob led 30, 2021 23:31

V poslednom case montujem casto Fenoxy z abc-autodiely...Podla diagnostiky otvaraju vcas, ale v zatazi som nemeral. Ale ani zakaznici sa nestazovali. Aj ked zakaznici su vacsinou len uzivatelia a neriesia.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků