od Saša » ned led 31, 2021 17:50
Ano z výroby asi tak cca 3mm , ale nebyl to termostat do lady . Je tam kvůli odvzdušnění .
100% máš LPG systém řízený "počítačem" tak ten MUSÍ! mít jasně danou nejnižší teplotu vody v reduktoru (třeba 35°C) ta se nastavuje v LPG Řj. protože pod tuhle teplotu nezaručí reduktor konstantní tlak plynu . Od téhle teploty bývá odvozen i moment přepnutí .
Proces přeměny kapalného LPG v plynné v reduktoru je doprovázeno velkou spotřebou tepla v zimně máš puštěné topení a okruh reduktoru je na něj také zapojen takže se vše pomaleji ohřívá a může to mít za následek to že po přepnutí začne klesat teplota reduktoru a není konstantní tlak . Zajisté by pomohlo zvýšit přepínací teplotu třeba o 5°C , ale mělo by to za následek pozdější přepínání .
Princip řízení LPG je ještě složitější , ale to je na samotné téma.
S tím že Ti teplota motoru za jízdy klesne , možná nemůže ani termostat ale výkon topení + spotřeba tepla reduktorem v kombinaci třeba úsporné jízdy kdy motor nevydává tolik odpadního tepla a tím nemůže udržet 90°C .
Tohle se často stávalo u prvních dieselů kdy dokázalo topení úplně vychladit za jízdy motor .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!