Rozne verzie radiatora kurenia

Moderátor: Moderátoři

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » ned led 31, 2021 02:27

o tom som vedel ze existuje v abc, len tiez som nevedel ci je ok. kupim ho a vyskusam. mantacky funguje ale zacina skoro prepustat do chladica, este rucicka teplomera ani poriadne nestupa a uz je vlazna hadica vonkajsieho okruhu. Ked je 5 stupnov a viac tak to funguje normalne ale ked je -5 C tak mi neprepina plynule na LPG a sklbe to chvilu po prepnuti.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Saša » ned led 31, 2021 17:00

K přepínání z benzínu na LPG dochází skokově po dosažení nastavených parametrů není to plynulý "přeběh" To že to po přepnutí škube bude způsobeno nepřesným odladěním LPG Řj.
Není náhodou v plechu termostatu malá dírka ? to by vysvětlovalo ohřívání hadice i v zavřeném stavu . Nikdy jsem Lada termostat neřešil , ale u cizích jsem jí viděl . Je tam orygo z výroby .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » ned led 31, 2021 17:20

davaju tam malu dierku original od vyroby ? z nejakeho dovodu ? alebo to ma byt zavada ? tak zhruba do +5 - +7C C si to vobec nevsimnem ked prepne z benzinu na LPG, nesklbe aj je to plynule. Zacalo mi to blbnut v decembri, vsimol som si ze auto zacalo kurit velmi slabo a motor sa zohrial na 90 iba ked som stal na mieste na volnobehu, inak za jazdy klesla teplota na 70-80 na teplomeri na pristrojovej doske. motor bezal podchladeny, aj mal citelne horsi chod. Potom som tam vymenil termostat z automanta.sk za 7E a situacia sa mierne zlepsila, motor ide lepsie, ale stale motoru dlho trva kym sa zohreje, slabo kuri a spominane problemy s LPG pri mrazoch. Myslim ze to LPG bolo odladene na povodny termostat a teraz jak je to podchladene a menil sa termostat tak uz to blbne. Raz mi pri velkom mraze po prepnuti na LPG hodilo dokonca do chyby jednotky. Restart motora to resetoval.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Saša » ned led 31, 2021 17:50

Ano z výroby asi tak cca 3mm , ale nebyl to termostat do lady . Je tam kvůli odvzdušnění .
100% máš LPG systém řízený "počítačem" tak ten MUSÍ! mít jasně danou nejnižší teplotu vody v reduktoru (třeba 35°C) ta se nastavuje v LPG Řj. protože pod tuhle teplotu nezaručí reduktor konstantní tlak plynu . Od téhle teploty bývá odvozen i moment přepnutí .
Proces přeměny kapalného LPG v plynné v reduktoru je doprovázeno velkou spotřebou tepla v zimně máš puštěné topení a okruh reduktoru je na něj také zapojen takže se vše pomaleji ohřívá a může to mít za následek to že po přepnutí začne klesat teplota reduktoru a není konstantní tlak . Zajisté by pomohlo zvýšit přepínací teplotu třeba o 5°C , ale mělo by to za následek pozdější přepínání .
Princip řízení LPG je ještě složitější , ale to je na samotné téma.
S tím že Ti teplota motoru za jízdy klesne , možná nemůže ani termostat ale výkon topení + spotřeba tepla reduktorem v kombinaci třeba úsporné jízdy kdy motor nevydává tolik odpadního tepla a tím nemůže udržet 90°C .
Tohle se často stávalo u prvních dieselů kdy dokázalo topení úplně vychladit za jízdy motor .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » ned led 31, 2021 18:00

Rozumiem tomu co pises, ale toto je uz druha zima ktoru jazdim s totoznym autom a v zime 2019/2020 som ziadne problemy nemal. V najvacsich mrazoch som nepocitil sklbnutie, auto kurilo ako besne, motor sa zohrial po prejdeni 500m ze uz isiel teply vzduch z kurenia a rucicka isla hned hore. Teraz to ledva kuri, motor ledva 80 stupnov. neviem ci je este ina suciastka ktora v tomto motore ovplyvnuje teplotu vody, alebo co sa tam mohlo vlastne pokazit.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Saša » ned led 31, 2021 18:30

1. Odpadní teplo - to se nemohlo změnit je ovlivněno 95% stylem jízdy.
2. Zanesený radiátor topení , to by ovšem naopak pomáhalo ohřát motor.
3. pak už tam nic jiného než chladič auta není a tam by v případě dobrého termostatu voda jít neměla .
Jen taková úvaha , Chladící soustava (hlavně expanzní nádobka) je asi již jiné konstrukce - průtoková (nové Lady neznám) . Není možnost že se skřípla hadička v okruhu topení a voda teče odvzdušňovací hadičkou přes nádobku do chladiče a tím to nějak neovlivňuje ?
Jinak nezbývá než udělat pokus a malou truhlářskou svorkou zmáčknout hadici do chladiče .
Kde má nová NIVA čidlo teploty motoru pro ukazatel stále v hlavě ?
Třeba u Fabie a jiných aut je snímač v plastovém bloku s termostatem a tam když vyteče voda uvaříte auto a ručička nevyleze ani do zeleného .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » ned led 31, 2021 18:35

cidlo teploty je hore asi tam kde ho mali aj predtym. to je dobry napad. stiahnem tu hadicu a preveziem sa ci teplota vyleti hore. dam vediet...
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » ned led 31, 2021 21:02

-4 C presiel som 500m prava cast hadice uz vlazna lava studena. Nevystrelila teplota hned hore, ale zohrialo sa to rychlejsie. Takze termostat otvara skoro, alebo tam ma aj tu dierku, ktoru som si nevsimol. Ale s reduktorom bude tiez nejaky problem stale bol studeny aj na dotyk. Spojku som dal dolu presiel som dalsich 500m az potom sa zacal ohrievat. Je tam nejaka pol palcova hadica k nemu a nezohrievala sa. Ked sa zohrial tak uz islo vsetko ako hodinky. Musim to riesit aj s plynarmi, aj termostat zohnat lepsi.
Přílohy
20210131_194010c.jpg
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Saša » ned led 31, 2021 22:10

Reduktor by měl být zapojen na takzvaně krátký okruh a měl by se s topením ohřívat nejrychleji .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » ned led 31, 2021 22:19

Zigulotermostaty odvzdusnovaciu dierku nemaju, jedine co moze zostat zavzdusnene je spodna hadica z chladica a ta sa samovolne odvzdusni, ked sa termostat zacne otvarat. Zigulotermostat musi byt v zatvorenom stave 100% tesny, maximalne nejaka ta obcasna kvapka.

A hlavne, reduktor by nemal byt zapojeny Tckami paralelne ku kureniu/vyhrievaniu sania, ale seriovo od vyhrievaneho sania cez reduktor do spatnej vetvy k cerpadlu. A urcite nie seriovo pred kurenim, lebo vypnute kurenie by znamenalo ziadny prietok cez reduktor pri zatvorenom ventile kurenia. Ale ked ti to predtym fungovalo a teraz uz horsie, chyba bude niekde inde.
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » ned led 31, 2021 23:03

Takto je to pripojene. Je tam sipka kde je hadica do reduktora a kde je napojena na motor. neviem ale kam to odchadza naspet z reduktora. tu hadicu neviem identifikovat. a ak tomu rozumiem dobre tak tepla voda ide najprv priamo do chladica a termostat zospodu otvori okruh aby zacala cirkulovat ?
Přílohy
ScreenHunter_2582 Jan. 31 22.48.jpg
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » pon úno 01, 2021 00:28

Hm, zaujimavo vyriesene. Akoby na ten hlinikovy natrubok, ktorym ide voda do chladica niekto este dobastlil odbocku do reduktora. Ale co sa tyka zapojenia, je to ok. Voda tlacena cerpadlom ide kamkolvek, kde jej to otvorene ventily, priemer hadic, atd. dovolia. Cize v tvojom pripade aj do reduktoru a je to v podstate napojene na tom najhorucejsom mieste, ale zase je to "za rohom" (teda vlastne 2) a vacsina vody prudi rovno do termostatu a nie do toho natrubku smerom do chladica, pretoze za chladicom je ten okruh zatvoreny termostatom. A na co sluzia tam tie 2 hadice z reduktora - hrubsia so sponou a nad nou ta tenka bez spony? Kam vedu?
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » pon úno 01, 2021 01:16

Na hornom obrazku obe cervene sipky su voda. Na tomto obrazku je voda modrou sipkou. Dalsie 2 hadice neviem. V jednej je asi uz plyn do solenoidov. Neviem ale odkial ta voda zreduktora odchadza a kam sa napaja a vracia do systemu.
Přílohy
20210131_222232o.jpg
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod Henry » pon úno 01, 2021 16:26

Co je ta plastova Lovato krabicka kusok od reduktora? A preco tam idu 2 hadice? To LPG co mas je vstrekovanie kvapalnej alebo plynnej fazy? Ja sa bohuzial nevyznam v tychto modernych LPG systemoch, moje znalosti ostali na urovni podtlakovych systemov.
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Rozne verzie radiatora kurenia

Příspěvekod tajga » pon úno 01, 2021 16:43

nevyznam sa v tom, ale predpokladam ze sa tam kvapalne LPG meni na plynne skupenstvo a do solenoidov uz ide plyn.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků