To si ma prekvapil! Inak som si lamal hlavu nad tym, naco tam je ta jedna mriezka a dosiel som iba na to, ze to tam je, aby mi prsalo do rezervy, drzala sa v nej voda a hrdzavel disk
Ta rezerva tam musi dost branit prudeniu vzduchu (a na tuzing Nivach, kde je este ten plastovy saci zobak na kapote, tam este musi posobit aj protitlak, ale aspon im neprsi do kastlika kurenia a rezervy) a sedany tu mriezku do motoroveho priestoru vobec nemaju, tak sa predpoklada asi prefuk vzduchu smerom dozadu popod auto, ktovie. Na druhej strane, Niva tam ma viac kadejakych krytov, ale hermeticky uzavrete to zdaleka nie je (aspon na SPI nie). A kolko som sa ponadaval kvoli nedostatku priestoru pri montazi v motorovom priestore, ale aj v interieri, napr. pri vymene radiatora, demontazi hlavy alebo hoci len veka ventilov, to ani nehovorim. Ja chladenie podporujem jednak tym mechanickym vetrakom a potom tym, ze pred maskou nemam absolutne nic na rozdiel od toho, co som videl inde (SPZ umiestnena nad naraznikom na maske, kadejake pridavne svetla zaberajuce polovicu plochy masky, atd.). Este lepsie by bolo okolo vetraku pridat aj ten kovovy ram/kos pre lepsie vedenie vzduchu, ale blbo sa zhana, je drahy a kvoli vibraciam od motora praska, takze zase jedna vec, kde to mali sedany vyriesene lepsie (na mosadznych chladicoch namontovany kryci plech okolo vetraka).
Ked som mal dole hlavu, ocistil som vsetky dosadacie plochy a podlozky matic sania aj kontaktnu plochu toho hrubeho kabla veduceho od sacieho (alebo vyfukoveho? uz si nepamatam) potrubia priamo na - pol baterky. Ale teda skusim dat aj dalsi separatny kabel od motora na baterku, dalsi kabel sa v tej spleti uz strati. Diky moc za tip!