od Henry » pát črc 03, 2020 22:35
Ondra: tato Niva z roku 2000 je najmodernejsie auto ake som kedy mal a bude posledne. SPI je vraj primitivne (niektori hovoria), ale aj tu je 10 cidiel, ktore ovplyvnuju tvorbu zmesi! Staci, aby jedno z nich davalo zly signal (ale nie taky, ktory by RJ odhalila ako jasny nezmysel a vypisala chybu) a uz to robi zle. Odteraz chcem zase len stare karburatory alebo naftak bez turba alebo este lepsie nejaky 2-takt, kde ani emisie netreba riesit. Predohrev nafty? Pri prvych problemoch by som to odtial cele vyhodil. Na druhom aute (stary naftak bez turba a akejkolvek elektroniky) ho nemam, zacal sa montovat vo vyrobe az neskorsie a nijako to tam nechyba. Ked je extremna zima (teraz aj tak byvaju zimy miernejsie), das do nafty nejake aditivum proti krystalizacii parafinu alebo dolejes trochu benzinu.
Cory: myslis nefunkcny ventil adsorberu ako pricina problemu? Moze byt. Ale na druhej strane, Niva stala urcite vyse mesiaca bez pohnutia. A ked som skumal ten adsorber, zdalo sa mi, ze okrem 2 natrubkov (vstup a vystup vyparov) ma este jeden dalsi natrubok na odvetranie do atmosfery (tade to aj kvapkalo von), aby v nom nevznikal pretlak, ked auto dlhsie stoji a adsorber sa neodvetra do motora. Inak ano, mal som nefunkcny snimac rychlosti, lebo bol odtrhnuty na prevodovke, ale po vymene snimaca a jeho zapojeni na kablik/konektor to uz chybu snimaca rychlosti v RJ nevyhadzuje, tak asi to bude ok. Aj volnobezne otacky stupaju pri vyssej rychlosti a klesnu po zastaveni, co som niekde cital, ze robi ten snimac rychlosti, resp. RJ podla neho, asi aby nahodou za jazdy nezhasol motor. Upravil som to teraz tak, ze cely adsorber som vyhodil von, podtlakovu hadicu iducu do TBI som zaslepil, aby to nesalo falosny vzduch a konektor ventilu adsorbera som nechal nezapojeny. RJ asi nema ako vediet, ze tam ventil adsorbera vobec nie je (su to iba 2 kabliky, zrejme + a -, jedno z toho spinane RJ), tak by to malo byt v pohode a aspon tie vypary z nadrze neobohacuju zmes (RJ by mala vtedy vstrekovat menej paliva podla signalu z lambda sondy, aby to kompenzovala a zachovala celkovy stechiometricky pomer zmesi).
Mara: podtlak ani pretlak v nadrzi by podla mna byt nemali. Na to je tam ten system odvetrania, aby to "reguloval". Podtlak moze sposobovat problemy s dodavkou paliva do motora.