Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Moderátor: Moderátoři

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Mara » pát črc 03, 2020 22:19

Sice vicko nadrze obsluhuju dost sporadicky, ale vetsinou me prekvapi podtlakem. Jestli to tak muze byt nevim, ale zda se ze to funguje a pridany filtr z absorberu k smesovaci je zacerneny, takze si to z nej potahuje.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1182
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Henry » pát črc 03, 2020 22:35

Ondra: tato Niva z roku 2000 je najmodernejsie auto ake som kedy mal a bude posledne. SPI je vraj primitivne (niektori hovoria), ale aj tu je 10 cidiel, ktore ovplyvnuju tvorbu zmesi! Staci, aby jedno z nich davalo zly signal (ale nie taky, ktory by RJ odhalila ako jasny nezmysel a vypisala chybu) a uz to robi zle. Odteraz chcem zase len stare karburatory alebo naftak bez turba alebo este lepsie nejaky 2-takt, kde ani emisie netreba riesit. Predohrev nafty? Pri prvych problemoch by som to odtial cele vyhodil. Na druhom aute (stary naftak bez turba a akejkolvek elektroniky) ho nemam, zacal sa montovat vo vyrobe az neskorsie a nijako to tam nechyba. Ked je extremna zima (teraz aj tak byvaju zimy miernejsie), das do nafty nejake aditivum proti krystalizacii parafinu alebo dolejes trochu benzinu.

Cory: myslis nefunkcny ventil adsorberu ako pricina problemu? Moze byt. Ale na druhej strane, Niva stala urcite vyse mesiaca bez pohnutia. A ked som skumal ten adsorber, zdalo sa mi, ze okrem 2 natrubkov (vstup a vystup vyparov) ma este jeden dalsi natrubok na odvetranie do atmosfery (tade to aj kvapkalo von), aby v nom nevznikal pretlak, ked auto dlhsie stoji a adsorber sa neodvetra do motora. Inak ano, mal som nefunkcny snimac rychlosti, lebo bol odtrhnuty na prevodovke, ale po vymene snimaca a jeho zapojeni na kablik/konektor to uz chybu snimaca rychlosti v RJ nevyhadzuje, tak asi to bude ok. Aj volnobezne otacky stupaju pri vyssej rychlosti a klesnu po zastaveni, co som niekde cital, ze robi ten snimac rychlosti, resp. RJ podla neho, asi aby nahodou za jazdy nezhasol motor. Upravil som to teraz tak, ze cely adsorber som vyhodil von, podtlakovu hadicu iducu do TBI som zaslepil, aby to nesalo falosny vzduch a konektor ventilu adsorbera som nechal nezapojeny. RJ asi nema ako vediet, ze tam ventil adsorbera vobec nie je (su to iba 2 kabliky, zrejme + a -, jedno z toho spinane RJ), tak by to malo byt v pohode a aspon tie vypary z nadrze neobohacuju zmes (RJ by mala vtedy vstrekovat menej paliva podla signalu z lambda sondy, aby to kompenzovala a zachovala celkovy stechiometricky pomer zmesi).

Mara: podtlak ani pretlak v nadrzi by podla mna byt nemali. Na to je tam ten system odvetrania, aby to "reguloval". Podtlak moze sposobovat problemy s dodavkou paliva do motora.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Cory » sob črc 04, 2020 04:55

Ľudove liečiteľstvo...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Henry » sob črc 04, 2020 10:35

To ma byt posmesok/urazka? Ja by som to nazval systemovym konstruktivno-preventivnym riesenim podstaty problemu. Ale uznavam, ze je to vec nazoru.

Zatial si neuviedol ziadny racionalny argument, preco by to tak nemohlo zostat, resp. comu konkretne by taketo riesenie vadilo (napr. RJ, tvorbe zmesi, zivotnemu prostrediu). Za relevantny argument nepovazujem "ma to tak byt z vyroby".
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Cory » sob črc 04, 2020 11:45

To bolo konstatovanie :)

RJ pocita s mnozstvom nasatej zmesi z absorberu. Nasavanie zmesi, resp vyparov z absorberu riadi prostrednictvom ventilu, do ktoreho vysiela signal o urcitej frekvencii. Podla zmeny frekvencie si RJ sleduje vystup z lambda sondy a na zaklade toho vyhodnocuje zaplnenie absorberu vyparmi. Okrem toho, objem vzduchu, ktory vchadza do valcov sa sklada z viacerych casti. Urcite mnozstvo vchadza cez absorber, co si RJ dokaze riadit frekvenciou ventilu. Dalsie mnozstvo prechadza cez odvetravanie bloku motora, kde na vstupe do vstrekovacieho agregatu je mala tryska. Objem tohto vzduchu si RJ prepocitava konstatne, kedze priemer trysky sa nemeni a teda zavisi len od otacok a od absolutneho tlaku vzduchu, ktory je zmerany na zaciatku pred startom/alebo pri plne otvorenej klapke. A potom TRETI objemovy diel vzduchu prechadza okolo krokoveho motorceka volnobehu. RJ ma v sebe ulozene hodnoty poctu krokov, ktore zodpovedaju absolutnemu tlaku, otackam a teplote nasavaneho vzduchu s tym, ze sa do toho rata aj frekvencia ventila absorberu. Okrem toho samozrejme RJ riadi otacky korekciou poctu krokov, na co v RJ tiez existuju tabulky. Ak zaslepis privod vzduchu od absorberu, automaticky sa zmeni pocet krokov servomotorceka volnobehu - zvysi sa priechodnost obtokoveho kanalu klapky. Ak sa pocet krokov dostane mimo stanoveny rozsah, v lepsom pripade RJ vyhodnoti chybny motorcek, v horsom pripade sa po prekroceni rozsahu zacne vracat naspat, co sposobi kolisanie otacok. K tomu vsetkemu RJ ocakava zavislost zmeny hodnoty lambda od zmeny frekvencie ventilu absorberu... Dalej, tymto vsetkym sa u SPI menia aj pamatove bunky adaptacie davkovania paliva. Tych buniek je 32 a chvilu trva kym sa prisposobia. Takze teraz to moze byt fajn. Po par sto kilometroch uz nie.

A ked sme pri zivotnom prostredi, ano, skodi mu to :P Ale myslim, ze v Tvojom pripade to nesposobi vyhubenie ladovych medvedov :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Henry » sob črc 04, 2020 12:22

Aha, hm, tak diky za fundovanu odpoved! :) Ja som povodne myslel, ze ten ventil sa iba otvori a ostane otvoreny akonahle motor dosiahne ten stav riadenia zmesi podla lambda sondy a predpokladal som, ze RJ vie kompenzovat objem vzduchu nasaty cez adsorber, ale fakt nema odkial vediet kolko ho je okrem nejakej nastavenej/zadefinovanej konstanty. Pozeral som teraz prirucku k tomu SPI a ten ventil otvara s frekvenciou 16 Hz!

Tak to si ma presvedcil! Adsorber dam naspat aj s ventilom, ktoreho funkcnost otestujem, ale vzadu necham adsorber nezapojeny a bude nasavat cisty vzduch. Lepsie riesenie mi uz nenapada a zaplavenie adsorberu benzinom z nadrze a unik benzinu uz fakt nemienim riskovat.

Zivotne prostredie v tomto pripade neriesim, hocijake stare auto ma odvetranie nadrze priamo do atmosfery, ci ho bude o jedno viac je kvapka v oceane, podobne ako napr. start-stop system na modernejsich autach. Ovela vacsia skoda nastane, ked z adsorbera vytecie napr. liter benzinu na cestu. :)
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob črc 04, 2020 21:41

Momentálně mám dvě nivy s 1,9D bez turba... A už ani jedna ten předehřev nafty nemá zapojený :lol: v jednoduchosti je krása i síla a kdoví co ještě :mrgreen: životní prostředí asi ale zasténá, ale taky možná bude něco pravdy na tom že staré nafťáky vypouští cosi větší a těžší co se snadněji likviduje, než nové moderní které to rozštěpí na drobno, takže to není vidět a cítit, ale je to ve vzduchu furt... No tak jsem to někde kdysi pochytil... Nemusí to být relevantní...
Ale SPI mi šlapala velmi dobře, měla karb z favorita a jela za 7-8 litrů... To byl jediný benzínový motor se kterým jsem byl v nivě spokojený... Mám na ní hezké vzpomínky, třeba jak mi z katu lítali blesky když jsem ji koupil a jel v noci domů :lol: po 60km přestala jet páč nedobijela, a při zapřažení za nárazník, jsem viděl jak nárazník mizí i s trubkama ve tmě :mrgreen: policejní hlídce o druhé ráno, kterou jsem míjel ani nemluvím, jistým svalem bych mohl tenkrát stříhat roksory.... :mrgreen:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Henry » úte črc 07, 2020 22:19

Tak to mas mozno desatinu vozoveho parku Niv Diesel v celej CR. S tou jednoduchostou suhlasim. S tymi emisiami to vobec nie je take jednoznacne. Jednak stare naftaky mali sice vyssie kompresne pomery, ale tiez nizsie vstrekovacie tlaky s menej dokonalym spalovanim, takze nizsie spalovacie teploty znamenali nizsiu produkciu NOx. Tiez je problem, ze v sucasnosti pouzivane vysoke vstrekovacie tlaky (PD, Common-rail) rozprasia naftu dokonalejsie, castice sadzi su teda mensie a ak ma auto napr. nefunkcny DPF, prenikaju ludom do pluc, kde posobia karcinogenne. Dolezity je stav motora, ak ti to jazdi s rozumnou spotrebou, nesmrdi a nedymi, bud rad a neries. :)

SPI s karburatorom uz snad nie je ani SPI, nie? :D Ako tam bola riesena elektronika? Ja som to svoje SPI dostal do takeho stavu, ze RJ nevypisuje ziadne chyby, ale dalo to hodne roboty. Nic tak komplikovane uz nechcem. Bud karburator bez katalyzatora alebo diesel. Inak maju tie Nivy diesel katalyzator alebo nejaky iny filter vo vyfuku?
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř črc 08, 2020 05:21

Nemají nic, výfuk je krom svodů totožný s výfukem z 1,6karb. Diesel nivy tu jsou občas se objeví i na prodej, ale moc lidí se s ní nechce rozloučit... Ale je jich dost, já už mám nebo měl celkem 3...
Nedymi a nežere, motory u těchto niv jsou velmi zachovalé, většinou mají okolo 120tis km a životnost je i 600tis, taková Niva je v ČR opravdu jen jedna...
Motor má potenciál karoserii přežít několikrát...
Karburátor spi jakýsi má, v kterém je to jednobodové vstřikování, tuším. Já ji takle předělanou už koupil a šla moc pěkně... A nežrala... Motor jsem prodal kamarádovi... Neměla TP...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Mara » stř črc 08, 2020 13:40

Kdybych si mel vybrat, jestli stat na parkovisti kde nastartuje 10 tater, liazek, avii a nebo stejny pocet novejsich s ad blue, tak nevaham :D Jinak obdiv Corymu, jak to ma zmaknute a muj nazor ze spi je jednoducha, je jen v porovnani s mpi a jinymi auty s mnoha ridicimi jednotkami pro kdejakou blbost.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1182
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Cory » stř črc 08, 2020 17:07

Čoraz viac sa stretavam s SPi. Ak to porovnam s MPi, je to zlozitejsi system v tom, ze vela veci je "zaskatulkovanych" a idu podla nejakych tabuliek. MPi je benevolentnejsie, co sa tyka vstupnych informacii, resp. cely system je felxibilnejsi. Kazdopadne je to velmi zaujimave a v poslednej dobe sa dost zaujimam o AXTEC. Je to velmi zaujimavy system, a na to, ze to riadi karburator, je to vymakane. To co u SPI riadi jeden elektromagneticky ventil /napriklad ventil absorberu/, u AXTECa je to riadene 2 podtlakovymi ventilmi a zlozitym hadicovym systemom :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Mara » čtv črc 09, 2020 08:55

Axtec se da dodelat jako doplnek na karbec? No, mi nezbyva nez se drzet toho co mam. Tatova Mpi fungovala dlouho dobre. Skoda ze nevime co ta Ondrova mela spatne. U spi se mi libi dvourady retez, cidla jsou docela pristupne a neni jich moc. Zbytek je mechanika, zadny elektronicky pedal plynu atd. Nevim jak by se to chovalo po zanořeni. Kudy se ta nadrz v orginale dovzdusnuje, pres neco ve vicku nadrze?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1182
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Henry » čtv črc 09, 2020 09:41

To je prave ten problem tej elektroniky. Dokym to funguje, je to super a bezudrzbove. Ked to zacne blbnut, je detektivna praca prist na pricinu bez drahej metody pokus-omyl. MPI motor ma v sebe same kurvitka: jednoradova retaz, olejove napinanie retaze, hydrostely. SPI ma 11 cidiel :!:

Odvzdusnenie nadrze (pretlak aj podtlak) sa deje iba cez ten odvzdusnovaci system, nie cez viecko, ktore je tesne. Skus prefukat vsetky hadice.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv črc 09, 2020 13:24

No mpi jedině novou a spíše jí šetřit :lol: mě štvalo že z nějakého důvodu ty hydroštely odcházely, a taky to že když jsem vyměnil na zkoušku nějaký díl/čidlo tak jsem nevěděl jak a jestli a za jak dlouho RJ zareaguje... Bylo to nějaký zakletý...Cory by to vyřešil, ale tak daleko by to asi nedojelo :mrgreen: ale teraz jsem spokojený... Každý si musí najít to svoje...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi

Příspěvekod Teepee » čtv črc 09, 2020 13:54

Ondra1,7mpi píše:No mpi jedině novou a spíše jí šetřit :lol: mě štvalo že z nějakého důvodu ty hydroštely odcházely, a taky to že když jsem vyměnil na zkoušku nějaký díl/čidlo tak jsem nevěděl jak a jestli a za jak dlouho RJ zareaguje... Bylo to nějaký zakletý...Cory by to vyřešil, ale tak daleko by to asi nedojelo :mrgreen: ale teraz jsem spokojený... Každý si musí najít to svoje...
Šetřit a po pár letech prodat :mrgreen:. Nebýt tady Coryho příspěvků :notworthy:, nevím nevím, kde bysme byli, když chyba ventilu adsorberu je nakonec závada krokového motorku. :bootyshake:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků