Stránka 1 z 1

Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: pát úno 03, 2017 23:16
od Rankl
Nová karoserie zažívá první zimu a trochu mě mrzí, jak štěrk ze silnic klepe na konec prahů za dveřmi, místy už je vidět základ. Pomůže nějaké rozšíření zástěrek nebo ta místa mám přetřít nějakým gumosfaltem a smířit se stím?

Re: Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: sob úno 04, 2017 08:32
od Luděk Musil
Určitě pomůžou větší zástěrky, jak širší - tak delší.
Akorát budeš pár dní trpět jejich zvukovým projevem, než se obrousí do správné délky o silnici :D . L.

Re: Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: sob úno 04, 2017 11:44
od Rankl
jen lituju, že jsem si toho nevšimnul dřív..
za pár let by to bylo propískované skrz.
máte podobnou zkušenost nebo mam zas něco extra?

zkusím na ty originální přichytit rozšíření, případně se podívám, jestli na původní karoserii nebyly větší, nějaké jsem schovával, to bylo ale loni...

Re: Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: sob úno 04, 2017 11:58
od Citronidlo
Zástěrky byly první úprava, co jsem po koupi Nivy na autě udělal. Byl to sratší kousek, je sice bez hloubkové koroze, ale povrchová byla největší tady, nejen že to ostřelované bordelem od kol, ale drželo se tam i bláto. Přesně v tom probrání práh-blatník. Zástěrky sice Niva oreginál má, ale stejně nepomáhaly, jsou jen na okrasu.
Původní jsem nerozšiřoval, vzal jsem gumu na zástěrky (s plátnem) a nastříhal si nové, širší i delší tak, abych měl prahy čisté, udělal jsem je širší i dovnitř, není pak zablácená celá podlaha. Upavil jsem i zadní, ale nadl jsem je na původní držák, ale na konec těch plastových podběhů, teď se mi nedrží bordel ani na kapsách za zadní nápravou. Doporučuji delší zártěrky uchytit lankem nebo řetízkem, aby se pak při couvnutí např. ve sněhu nedostaly na kolo a neutrhly, v horším případě s sebou vezmou i uchycení.

Re: Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: sob úno 04, 2017 12:00
od Mara
Souhlas, velke zastěrky udelaji dost prace. Jen dlouha zasterka jde slušně urvat o kolo při couvani na nerovnostech (i s podběhem). Mám v plánu někdy přidat něco jako lanka na zástěrky, ať se ke kolu nedostanou. Další krytí prahů se dá řešit plastovými lištami, ty taky pomůžou. Ale ty bych radši montoval trochu promyvatelně, ať se pod nima nedrží moc nečistot a vlhkost.

Re: Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: sob úno 04, 2017 12:56
od Citronidlo
utržení při couvání mám pořešno nerezovým řetízkem, vzadu je chycen do původního držáku, vpředu je drátem zaháknut do místa pro zvedák, aby šel v případě pořteby heveru rychle sundat a pak zas nadat. U prvního teréního vozidla jsem tohle řešil šňůrou na prádlo s drátěným jádrem.

Re: Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: sob úno 04, 2017 15:49
od Rankl
díky za rady, zapracuji na tom.
škoda, že za 35 let výroby tam nezačali dávat větší zástěrky.... Jinak je niva dokonalá.

Re: Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: sob úno 04, 2017 18:27
od Mara
Velke zasterky origo bych videl u kdejake znacky spise jako raritu, jestli neco takoveho je (krom nakladnich aut). Zbyly mi plastove kryty prahu z una i lancie a zacas bych je zkusil nejak namontovat. Zasterka sebelepsi pobere asi pul metru nebo metr prahu, ale uz to je slusna ochrana. Niva je hrozna zavislost :D

Re: Oklepané konce prahů od šterku

PříspěvekNapsal: ned úno 05, 2017 07:44
od Aron
Měl jsem stejný problém taky na nový Nivě a vyřešil jsem to polepenním ochranou folií.Ještě bych viděl jako účinou ochranu instalaci nášlapů.Mám vyrobené kopie originálních a ještě jsem ze spodu navařil proužek plechu,aby zakrýval spodní lem prahu.Ty nášlapy fungují perfektně pochytá hodně kamenů od předních kol.