Oklepané konce prahů od šterku

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Rankl »

Nová karoserie zažívá první zimu a trochu mě mrzí, jak štěrk ze silnic klepe na konec prahů za dveřmi, místy už je vidět základ. Pomůže nějaké rozšíření zástěrek nebo ta místa mám přetřít nějakým gumosfaltem a smířit se stím?
2107 a 21214
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10493
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Luděk Musil »

Určitě pomůžou větší zástěrky, jak širší - tak delší.
Akorát budeš pár dní trpět jejich zvukovým projevem, než se obrousí do správné délky o silnici :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Rankl »

jen lituju, že jsem si toho nevšimnul dřív..
za pár let by to bylo propískované skrz.
máte podobnou zkušenost nebo mam zas něco extra?

zkusím na ty originální přichytit rozšíření, případně se podívám, jestli na původní karoserii nebyly větší, nějaké jsem schovával, to bylo ale loni...
2107 a 21214
Citronidlo
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Citronidlo »

Zástěrky byly první úprava, co jsem po koupi Nivy na autě udělal. Byl to sratší kousek, je sice bez hloubkové koroze, ale povrchová byla největší tady, nejen že to ostřelované bordelem od kol, ale drželo se tam i bláto. Přesně v tom probrání práh-blatník. Zástěrky sice Niva oreginál má, ale stejně nepomáhaly, jsou jen na okrasu.
Původní jsem nerozšiřoval, vzal jsem gumu na zástěrky (s plátnem) a nastříhal si nové, širší i delší tak, abych měl prahy čisté, udělal jsem je širší i dovnitř, není pak zablácená celá podlaha. Upavil jsem i zadní, ale nadl jsem je na původní držák, ale na konec těch plastových podběhů, teď se mi nedrží bordel ani na kapsách za zadní nápravou. Doporučuji delší zártěrky uchytit lankem nebo řetízkem, aby se pak při couvnutí např. ve sněhu nedostaly na kolo a neutrhly, v horším případě s sebou vezmou i uchycení.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Mara »

Souhlas, velke zastěrky udelaji dost prace. Jen dlouha zasterka jde slušně urvat o kolo při couvani na nerovnostech (i s podběhem). Mám v plánu někdy přidat něco jako lanka na zástěrky, ať se ke kolu nedostanou. Další krytí prahů se dá řešit plastovými lištami, ty taky pomůžou. Ale ty bych radši montoval trochu promyvatelně, ať se pod nima nedrží moc nečistot a vlhkost.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Citronidlo
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Citronidlo »

utržení při couvání mám pořešno nerezovým řetízkem, vzadu je chycen do původního držáku, vpředu je drátem zaháknut do místa pro zvedák, aby šel v případě pořteby heveru rychle sundat a pak zas nadat. U prvního teréního vozidla jsem tohle řešil šňůrou na prádlo s drátěným jádrem.
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Rankl »

díky za rady, zapracuji na tom.
škoda, že za 35 let výroby tam nezačali dávat větší zástěrky.... Jinak je niva dokonalá.
2107 a 21214
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Mara »

Velke zasterky origo bych videl u kdejake znacky spise jako raritu, jestli neco takoveho je (krom nakladnich aut). Zbyly mi plastove kryty prahu z una i lancie a zacas bych je zkusil nejak namontovat. Zasterka sebelepsi pobere asi pul metru nebo metr prahu, ale uz to je slusna ochrana. Niva je hrozna zavislost :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Aron
Příspěvky: 73
Registrován: úte led 14, 2014 18:00
Bydliště: Vysočina

Re: Oklepané konce prahů od šterku

Příspěvek od Aron »

Měl jsem stejný problém taky na nový Nivě a vyřešil jsem to polepenním ochranou folií.Ještě bych viděl jako účinou ochranu instalaci nášlapů.Mám vyrobené kopie originálních a ještě jsem ze spodu navařil proužek plechu,aby zakrýval spodní lem prahu.Ty nášlapy fungují perfektně pochytá hodně kamenů od předních kol.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“