Stránka 2 z 2

Re: jak ošetřit palivové a brzdové trubky

PříspěvekNapsal: pon led 04, 2016 14:03
od Křečík Barbuška
Ja bych neduveroval hlavne te Skodovce :-) .

Edit: Asi jsem viděl to co popisují tady: http://karban.info/brzdovepotrubi.html

Re: jak ošetřit palivové a brzdové trubky

PříspěvekNapsal: pon led 04, 2016 19:08
od Jarda_NIVA1.7
2 Koko Loko:
a realne tam vic jak 20 MPa nebude

Cemu bys neveril na skodovce? :) Favomotor je technicky dal nez Lada (fiat), to co s tim vymysleli ti Japonci je super, koncern to OHV pouziva doted (motor 105-130 byl smejd, to jo). Kvalita zpracovani hovori jasne pro skodovku (to mluvim o tech z prelomu 80./90. let). Mozna je lada navrzena lip, ale tou kvalitou zpracovani to jde dolu a jeste ty nekvalitni materialy, nikdy se mi u skodovky nestalo, ze bych strihnul hlavu sroubu v pulce pri dotahovani. Nikdy mi u zadne skodovky (za 750 tis. km) nepraskla pruzina ventilu. Skodovka je o trochu snazsi na opravy - nikdy jsem nepotreboval kloubek na gole, ventilove viko na 2 sroubech, celkove pristup k motoru (teda srovnavam to s nivou), prevodovky lada jsou jak se jim zrovna povedly atd.

Re: jak ošetřit palivové a brzdové trubky

PříspěvekNapsal: pon led 04, 2016 19:12
od Cory
Neviem v com je teda favomotor dalej nez ladamotor. Konkretizuj.

Re: jak ošetřit palivové a brzdové trubky

PříspěvekNapsal: pon led 04, 2016 19:49
od Jarda_NIVA1.7
2 Cory:
pri vyvoji skody favorit ten motor (vychazejici ze Š1000) dali upravit japoncum, kteri dali hlinikovou hlavu, predelali spalovaky, dali tvrzena sedla ventilu a bimetalicke pisty a mnohem lepsi krouzky, výsledkem byla více než dvojnásobná životnost s prakticky nulovou spotrebou oleje, spotřeba se u 1288 motoru snizila na min, než mela 105ka. Pokud se clovek o ten favomotor dobre stara, tak i ve 400tis. km je v super stavu, narocnost na motorovy olej je vyssi nez u Lady.
Narozdil od Lady tem motor ma jen 3x ulozenou kliku, nekdo muze rict, ze to je nevyhoda, ale naprosto to staci, salky se dle moji zkusenosti opotrebovavaji vic na ojnicich nez na klice. 3x ulozena klika vede k nejakym usporam. Dále je to narozdil od Lady OHV, me se libi, ze je jednodussi hlava, OHV teda pry nejsou vhodne pro vysokootackove motory.
Oba tyto motory maji ventilovy rozvod retezem, coz je podle me plus.

Re: jak ošetřit palivové a brzdové trubky

PříspěvekNapsal: pon led 04, 2016 20:05
od Cory
Jarda_NIVA1.7 píše:2 Cory:
pri vyvoji skody favorit ten motor (vychazejici ze Š1000) dali upravit japoncum, kteri dali hlinikovou hlavu, predelali spalovaky, dali tvrzena sedla ventilu a bimetalicke pisty a mnohem lepsi krouzky, výsledkem byla více než dvojnásobná životnost s prakticky nulovou spotrebou oleje, spotřeba se u 1288 motoru snizila na min, než mela 105ka. Pokud se clovek o ten favomotor dobre stara, tak i ve 400tis. km je v super stavu, narocnost na motorovy olej je vyssi nez u Lady.
Narozdil od Lady tem motor ma jen 3x ulozenou kliku, nekdo muze rict, ze to je nevyhoda, ale naprosto to staci, salky se dle moji zkusenosti opotrebovavaji vic na ojnicich nez na klice. 3x ulozena klika vede k nejakym usporam. Dále je to narozdil od Lady OHV, me se libi, ze je jednodussi hlava, OHV teda pry nejsou vhodne pro vysokootackove motory.
Oba tyto motory maji ventilovy rozvod retezem, coz je podle me plus.


Lada mala hlinikovu hlavu od zaciatku, takisto tvrdene sedla, bimetalicke piesty asi nie,resp neviem podrobnosti o piestoch, Lada ma tiez praticky nulovu spotrebu oleja, ked ma dobre semeringy a nie je vybehana. 400 aj 500tis Lada motory som videl a su tu viaceri na fore, ktory dosiahli toto cislo. 3x ulozena kluka je oproti 5x ulozenej technicky pozadu. OHV je tiez technicky pred OHC. Hlava u OHV je sice jednoduchsia, ale zrovna tie dlzhocizne zvihatka su rovnako zlozite ako vacka v hlave. Lada ma tiez retazove rozvody. Takze ja az taky pokrok v tom Favo motore nevidim :mrgreen: Ale musim povedat, ze su to drziaky, mam Feldu 1,3 BMM a je to fakt blbuvzdorny motor. Ale to je asi tak vsetko :D

Re: jak ošetřit palivové a brzdové trubky

PříspěvekNapsal: pon led 04, 2016 20:20
od Jarda_NIVA1.7
2 Cory:
ale to vybehani - pave ty bimetal pisty tomu zabranuji (motor 1000-130 byl po smrti do 150tis. km), na favomotoru s 300tis. km byly jeste stopy po honovani, ze by 3x ulozena klika byla technicky pozadu, tak s tim nesouhlasim, je tam mensi treni a nizsi hnotnost kliky
Ja jsem zvedav, kolik mi bude brat niva oleje po vymene gufer (zatim to vypada, ze neubyva), protoze brala pres 1l/1000km, nejvic me nastvalo, ze praskaji ty ventilove pruziny :/
S potkanym favomotorem jsem se nesetkal, ale o nekolika ladach jsem uz slysel.

Re: jak ošetřit palivové a brzdové trubky

PříspěvekNapsal: pon led 04, 2016 20:22
od radek mb
Debatujete hezky, ale ve špatném tématu, pánové. :idea:

Re: jak ošetřit palivové a brzdové trubky

PříspěvekNapsal: úte led 05, 2016 06:50
od dvk