Jarda_NIVA1.7 píše:2 Cory:
pri vyvoji skody favorit ten motor (vychazejici ze Š1000) dali upravit japoncum, kteri dali hlinikovou hlavu, predelali spalovaky, dali tvrzena sedla ventilu a bimetalicke pisty a mnohem lepsi krouzky, výsledkem byla více než dvojnásobná životnost s prakticky nulovou spotrebou oleje, spotřeba se u 1288 motoru snizila na min, než mela 105ka. Pokud se clovek o ten favomotor dobre stara, tak i ve 400tis. km je v super stavu, narocnost na motorovy olej je vyssi nez u Lady.
Narozdil od Lady tem motor ma jen 3x ulozenou kliku, nekdo muze rict, ze to je nevyhoda, ale naprosto to staci, salky se dle moji zkusenosti opotrebovavaji vic na ojnicich nez na klice. 3x ulozena klika vede k nejakym usporam. Dále je to narozdil od Lady OHV, me se libi, ze je jednodussi hlava, OHV teda pry nejsou vhodne pro vysokootackove motory.
Oba tyto motory maji ventilovy rozvod retezem, coz je podle me plus.
Lada mala hlinikovu hlavu od zaciatku, takisto tvrdene sedla, bimetalicke piesty asi nie,resp neviem podrobnosti o piestoch, Lada ma tiez praticky nulovu spotrebu oleja, ked ma dobre semeringy a nie je vybehana. 400 aj 500tis Lada motory som videl a su tu viaceri na fore, ktory dosiahli toto cislo. 3x ulozena kluka je oproti 5x ulozenej technicky pozadu. OHV je tiez technicky pred OHC. Hlava u OHV je sice jednoduchsia, ale zrovna tie dlzhocizne zvihatka su rovnako zlozite ako vacka v hlave. Lada ma tiez retazove rozvody. Takze ja az taky pokrok v tom Favo motore nevidim
Ale musim povedat, ze su to drziaky, mam Feldu 1,3 BMM a je to fakt blbuvzdorny motor. Ale to je asi tak vsetko