Stránka 1 z 1

zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: stř říj 23, 2013 08:36
od Nomad8
Zdravim!
Nenasiel som, kam by som to zaradil, tak zakladam novu temu. Dufam, ze to nebude problem.

Samozrejme existuje originalny zdvihak na nivu, povedzme si ale pravdu, velka cast nivkarov s nim pracovat nemoze, pretoze uchyty podliehaju skorej korozii.

A teda sa dostavame k otazke: Aky zdvihak (hever) pouzivate na nivu, myslim hlavne ten, co nosite v aute.
Klasicky podjazdovy je asi najidealnsejsi, lebo dokaze auto zdvihnut do pozadovanej vysky. Jeho nevyhodou je ale vaha a velke rozmery. Hydraulicke (take tie valce) a "noznicove" su kratke a bez vypodkladania nedokazu auto zdvihnut. Ako to riesite vy? Vypodkladavate (a teda nosite v aute tehlu alebo nieco)? Alebo existuju dostatocne velke zdvihaky prijatelnych rozmerov?
Podelte sa o svoje skusenosti... pripadne aj so zdvihanim nivy ako takym (najvhodnjesie miesto)...

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: stř říj 23, 2013 14:08
od Michael 4x4
V kufri vozím ten hydraulický zdvihák "panenku" 10 t.

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: stř říj 23, 2013 14:36
od RIKIJAN
hilift jedině akorát je nebezpečnej že pada do boku ale auto si zvedneš jak chcěs vyskoko ale neni to pro leštenkaře někde mám na fotkach jak ho mám na vedle stanu vzadu na narazniku je to naprd protože se do nej dostane hlina a pořádně nefunguje a pokud nemas navijak tak pomuže hodně třeba z odhození z kolejích nebo když mně v rumunsku padala nivka ze straně tak jsme ji hodily zas zpět na cestu

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: stř říj 23, 2013 19:04
od Majo
V podstate by hi-lift vyuzili aj lestenkari, origo narazniky ho celkom zvladaju, len neviem kde si ho lestenkari upevnia, do interieru nijak normalne nevojde :-D

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: stř říj 23, 2013 19:43
od RIKIJAN
ten menší cca 122cm se dovnitř za přední sedačky vejde akorát pak nevím jak místa by meli ty co tam sedej vzadu ale určite by to šlo aby se tam nepletl a origo narazníky krom toho že se zvedánim na krají pěkne kroutý narazník nebo spíš v tech trubkach aspon mne na aute ale u mne to jsou věči ktere mne tak nějak netrápí

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 18:41
od Majo
preto som pisal "celkom zvladaju", v podstate sa spodok prideformuje a uz to potom tak ostane :-D

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: sob led 16, 2016 21:53
od Mara
Se mi naskytnul takový zvedák, na šroťáku říkal že je z Avije a prý zvedne 6t., ale to nevím. Nicmémě za cenu kovu asi 35kč. jsem jej tam nechat nemohl. Je docela lehký, zdvihá vysoko a snadno :D i celou stranu auta, ale chce to nějaké ten špalík sebou.

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: sob led 16, 2016 22:11
od Majo
skoro rovnaky sme mali v Moskvici, myslim, ze skoncil v Patovej Nive, snad sa s nim aj nepredala...
pri tom kolko maju udavanu nosnost tie cinske "panenky", by som tymto 6t celkom veril(lebo u cin je to celkova hmotnost zdvihaneho vozidla, nie hmotnost zdvihanej casti)

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: ned led 17, 2016 00:31
od mušketýr
Tendle zvedák není z avie a není možné aby zvedl 6t.Nezkoušet!!!
Na Nivu je v pohodě.M.S:

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: ned led 17, 2016 12:35
od Mara
:read2: no jo, 6t. má třeba celý tahač návěsu, tak to bych pod něj s tímhle asi nelezl:) Ale žádně bláto to není, akorát do jakých aut se dával je otázka, třeba je teda z moskviče..

Re: zdvihak na nivu

PříspěvekNapsal: ned led 24, 2016 19:24
od Paťo Zvolen
Majo píše:skoro rovnaky sme mali v Moskvici, myslim, ze skoncil v Patovej Nive, snad sa s nim aj nepredala...


Áno , áno , hneď sa mi zdal nejaký povedomý. Aj keby to hneď nebol tento tak ten môj mu bol skutočne veeeľmi podobný.
A nie nepredal sa s autom. S tým sa predal pekne taký ten pôvodný aký tam patrí.
Ešte k téme využitia pôvodného zdviháka - ak nemáš nové auto bez nášľapov, tak je nepoužiteľný. V bežnej praxi ho buď nemáš kam zasunúť, alebo ak už aj jesto kam tak ti tak začne deformovať kasňu, že veľmi rýchlo ťa prejde chuť pokračovať v zdvíhaní. Ja som roky používal predmetný nožnicový, viď pár príspevkov vyššie. Samozrejmosťou bolo nosenie dosky a niekoľkých klátikov pod sedadlami aby sa nezaboril do mäkkej pôdy, prípadne ak by zdvih bol nedostačujúci.

Toť toľko z mojej 9 ročnej praxe s Nivou.

Paťo