Škodovácka zelená petrol 5550 mi príde podobná ako tá "klasocká" nivoská tmavozelená.
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť. LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013 LADA 2112 6.9.2013- LADA 21214 23.4.2016-
Vedel by niekto identifikovat tuto farbu na Nive z roku 2000? Je to typicka nivacka modra, snad najcastejsie pouzivana farba na Nivach za poslednych 20 rokov. Idealne cislo odtiena RAL, ale posluzi aj ine oznacenie. Pozeral som rozne katalogy farieb Lada/Niva, ale tam som nasiel podla mna same nezmysly (metalicke farby, atd.). Dakujem!
Tak si zase odpoviem sam. Podarilo sa odmontovat veko nadrze a v obchode s farbami/lakmi prirovnat ku vzorkovniku farieb Lada a vizualne najzhodnejsie odtiene boli 2, ktore boli na nerozoznanie rovnake, takze som vybral c. 377, v online vzorkovnikoch oznacovany ako Dark Green alebo Teal Green. Uz na samotnej karoserii tymto lakom nalakovane miesta sa mi zdaju farebne velmi mierne odlisne, akoby ten kupeny odtien mal trochu viac nadych do zelena, kym karoseria skor do modra (v TP je uvedena modra farba). Ale ucel to v podstate splnilo a mne to takto staci.
Tu ti nikto neporadi ako ani mne a to moj odtien bol original lak z vyroby. Toto sa mi ani nezda original Lada, aspon som to nikdy nevidel. Asi budes musiet jedine zajst do predajne lakov, vypytat vzorkovnik a ist von prirovnavat k autu. A ked auto nemoze k predajni lakov, odmontuj veko nadrze, to je asi najmensia vec, ktoru mozes zobrat so sebou.
v okolí jezdí ještě jedna praktik, a je úplně stejně modrá. Tak sem předpokládal, že to bude originál. No nemám STK, takže nemůžu nikam dojet, ale víko nádrže je dobrý nápad, dík za radu.
Na sve mam barvu laku stenou jak v pixle z obchodu po prelakovani auta. Kdyz se objevi mista k pořešeni, tak to oskrabu, dam odrezovac a dalsi vrstvy.. esteticky lepsi jak koroze, ale lestenka to neni. V horsim pripade to "zanatiram" svarovacim dratem
Jarda: Alkyton ani inu synteticku farbu alebo rozne lacne jednozlozkove riesenia typu "vsetko v jednom" by som na auto nedaval, nic to nevydrzi a mozes to robit onedlho znova. To je vhodne maximalne na plot. Na karoseriu jedine dvojzlozkovy akrylat, polyuretan, epoxid..
2 Henry:
no dlouhou nivu ( kterou mam kladivkovym alkytonem) mohu delat znova, ale proto, ze mi praska tmel (se skelnym vlaknem) a jeste se loupe nejaka syntetika od predchoziho majitele, jinak ten alkyton drzi a ani nemeni odstin, jen je po nastrikani dlouho mekky, ja ji hned poskrabal o kroviny v Albanii. Pry se do toho alkytonu necha pridat tvrdidlo a prisada pro lepsi rozlivani... Kamarad nekomu strikal rapida polyuretanem a za 5 let to silene vysislo.
Me by na nivu bylo i lito dat peknej (a drahej) lak, protoze vim, ze stejne nekde v terenu brzo utrzi nejake ta sramy. Chapu, ze neco jineho je mit nivu jako veterana...
To je ruzne, mam nivu alkytonem horem, spodem a docela se drzi. Nektere barvy jsou beztak lepsi, ale zas nekdy muzou zakryt praci plechu pod sebou. Z pod toho alkytonu se mista, co potrebujou osetrit ozvou vcas a nezbyde nez se jim venovat:)
2 Mara:
hlavne, jak vyrobce tvrdi, ze alkyton je zaklad a vrch v jednom, tak to je blbost, chce to poradny zaklad... ted pouzivam odrezovac s taninem, na to festB nebo superkov a na to alkyton nebo industrol (ten mi prijde podobny tomu alkytonu, jen stoji polovinu), na opiskovany povrch, dily co nejdou dat zinkovat, pouzivam Zn epoxid