Stránka 1 z 3

topeni jde spatne regulovat

PříspěvekNapsal: stř lis 18, 2009 20:09
od jiri.k
prosim odborniky o radu: na vsech Ladach nesel poradne regulovat kohout topeni. Bud topilo moc a nebo zase malo. Prostredek tahle auta neznala. Vyresil to nekdo? Nalezl jsem zminku o keramickem klapanu otoplenija- vite někdo něco blíže?Vadi mi to kdyz potrebuju jen trochu pritopit...

PříspěvekNapsal: stř lis 18, 2009 21:51
od Jelen
Ano, keramický kohout topení tento problém tak trochu vyřeší, ale není to úplně 100%, ale je to o dost lepší, než co tam je. Dá se koupit od Andreje z Ruska, posílá poštou, chce zaplatit předem, ale je spolehlivej. Kontakt na něj je tady: www.veterandily.prodejce.cz díly na lady nemá v nabídce, ale když mu o něco napíšeš, tak to pošle. Piš mu česky (nebo rusky, dle potřeby a znalostí :) ) ale pokud česky, tak bez diakritiky.

PříspěvekNapsal: stř lis 18, 2009 23:14
od Nemo
Druhým řešením je nahradit stávající kohout klasickým topenářským 3/8" kulovým ventilem. Na stávající trubky zařízlé na míru, se navaří mosazné přechodky na závit, našroubuje se kulák, a vyrobí se páčka, jejíž celý pohyb činí tak 30-40° otočení kuláku.
Funguje mi to spolehlivě na dvou autech, jedno už cca 14 let, jde to zlehka a regulace je plynulejší.
Navíc mám na obou autech trvalý bypass celého topení, zhruba 8mm trubičkou, zlepšuje to proudění vody kolem 4. válce, a podílí se to na lepší regulovatelnosti topení.

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 07:45
od jiri.k
dalsi problem: ted v mrazech strasne pisti ventilator nez se ohreje. A navic, nemate nejaky patent na to, aby do sani pro topeni nenapadal snih? pak se totiz snih na radiatoru topeni odpari a znovu para zmrzne na sklech. Auto je nepruhledne...

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 08:18
od vik2
čovece taky me piska, zatim jsem to neresil. po cca 20s stichne. Jsem zvedavej na rady ostatnich....

existuje spousty plastovych doplnku ktere zakryjou nasavaci odtvor. Ja jsem doma vyhrabal plast ze Š120, je dostacujici......

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 12:26
od MartasBrno
Já tam mám krytky které chrání shora, ale jsou to v podstatě nasávače aby to líp foukalo bez větráku, takže tam sníh stejně zaleze a kolemkapoty se tam prašan stejně dostane. Já to řeším smetáčkem.
No a to pískání má u mně asi méně kulturní projev než jen pískání, je to takový malý impotentní orchestr, ale velmi rychle se naladí že jde poslouchat a ještě rychleji se unaví takže ztichne 8)
No a řešení tohoto vidím na jaro - sundat spodní kryt topení (4 pružné capky + odpojit dráty od přepínače a kostry), vyndat větrák a očistit + namazat. Ještě nevím čím to namažu, nekoukal sem do něj. Možná jemnou vazelínkou.

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 12:42
od Saša
Motorek má pouze bronzová (samomazná) pouzdra a o těch je známo že pokud se začnou zvukově projevovat je ámen . Namazání jim sice pomůže , ale taktéž je to vynesení rosudku blízké smrti .
Když mazat tak preventivně než začnou ječet a to rozebráním a vyvařením pouzder v oleji . A následným osušením .
Když totiž začnou vydávat pazvuky je obyčejně pozdě protože prach poškodil lapování hřídele a to již opravit nelze .

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 13:35
od jiri.k
saso, ale ja to auto koupil v srpnu nove, zadnou starou vrazdu, tak si myslim, ze zavada bude jinde. Dam vedet, 28/12 jedu na garanci-od 17. srpna mam 12tis. km...

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 13:49
od Saša
jiri.k píše:v srpnu nove

No jestli to nebude tím (sorry) . Pokud někdo udělal ložiska na "H"fest tak se za mrazu mohou lehce "kousnout" a poškodit hřídel .
Zeptej se co s tím udělali , pokud jen namazali tak to budou mazat každou chvilku než to nakonec nevymění .

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 16:21
od jiri.k
ok, dobra rada- v lete to nedelalo a v zime se vsecko zmensuje.

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 17:43
od darkar99
ten slavnej orchestr mám taky a poslouchám ho asi tak od 2-8 min podle mrazu :?

PříspěvekNapsal: pát pro 25, 2009 01:13
od Honza 21061
Já to zapnu, vrzne to jen při první otáčce a potom je ticho.

Nevím, jaký tam mám kohout topení, ale předpokládám, že původní už není, protože páčka nejde v obou polohách ani do jednoho kraje výřezu, takže její dráha je kratší.
Na štelovatelnost si nestěžuju, ale chce to najít ten vhodný milimetr, kde je rozhraní mezi saunou a lednicí a v tom to štelovat. Tak nějak jsem si za těch 4,5 roku zvykl a vůbec mi to nepřijde. :)

PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 17:45
od jiri.k
dotazy: k motorku topeni se dostanu kudy? z kabiny A NEBO od motoru? a pak: mel nekdo motorek topeni rozebrany? Piska hridelka v lozisku a nebo se protaci lozisko ve svem ulozeni a je na hridelku pridrene?

PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 22:14
od dmatej
Kvílení potvrzuji i u 2101 a 1118 :)
Ani u jednoho jsem to neřešil, max. vypnutím, než se to ohřeje - ono stejně nemá moc smysl foukat se studeným motorem ... max. na sklo, někdy ...

PříspěvekNapsal: sob led 02, 2010 15:59
od jiri.k
tak mi motorek zakvilel naposledy, zmlknul a zhasnul docela. Pojistka je dobra, tedy reklamace v zarucni dobe. Prekvapilo mne, ze v servise se k tomu staveji, jako by to meli delat za svoje prachy..