topeni jde spatne regulovat

Moderátor: Moderátoři

topeni jde spatne regulovat

Příspěvekod jiri.k » stř lis 18, 2009 20:09

prosim odborniky o radu: na vsech Ladach nesel poradne regulovat kohout topeni. Bud topilo moc a nebo zase malo. Prostredek tahle auta neznala. Vyresil to nekdo? Nalezl jsem zminku o keramickem klapanu otoplenija- vite někdo něco blíže?Vadi mi to kdyz potrebuju jen trochu pritopit...
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod Jelen » stř lis 18, 2009 21:51

Ano, keramický kohout topení tento problém tak trochu vyřeší, ale není to úplně 100%, ale je to o dost lepší, než co tam je. Dá se koupit od Andreje z Ruska, posílá poštou, chce zaplatit předem, ale je spolehlivej. Kontakt na něj je tady: www.veterandily.prodejce.cz díly na lady nemá v nabídce, ale když mu o něco napíšeš, tak to pošle. Piš mu česky (nebo rusky, dle potřeby a znalostí :) ) ale pokud česky, tak bez diakritiky.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Nemo » stř lis 18, 2009 23:14

Druhým řešením je nahradit stávající kohout klasickým topenářským 3/8" kulovým ventilem. Na stávající trubky zařízlé na míru, se navaří mosazné přechodky na závit, našroubuje se kulák, a vyrobí se páčka, jejíž celý pohyb činí tak 30-40° otočení kuláku.
Funguje mi to spolehlivě na dvou autech, jedno už cca 14 let, jde to zlehka a regulace je plynulejší.
Navíc mám na obou autech trvalý bypass celého topení, zhruba 8mm trubičkou, zlepšuje to proudění vody kolem 4. válce, a podílí se to na lepší regulovatelnosti topení.
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod jiri.k » pon pro 21, 2009 07:45

dalsi problem: ted v mrazech strasne pisti ventilator nez se ohreje. A navic, nemate nejaky patent na to, aby do sani pro topeni nenapadal snih? pak se totiz snih na radiatoru topeni odpari a znovu para zmrzne na sklech. Auto je nepruhledne...
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod vik2 » pon pro 21, 2009 08:18

čovece taky me piska, zatim jsem to neresil. po cca 20s stichne. Jsem zvedavej na rady ostatnich....

existuje spousty plastovych doplnku ktere zakryjou nasavaci odtvor. Ja jsem doma vyhrabal plast ze Š120, je dostacujici......
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod MartasBrno » pon pro 21, 2009 12:26

Já tam mám krytky které chrání shora, ale jsou to v podstatě nasávače aby to líp foukalo bez větráku, takže tam sníh stejně zaleze a kolemkapoty se tam prašan stejně dostane. Já to řeším smetáčkem.
No a to pískání má u mně asi méně kulturní projev než jen pískání, je to takový malý impotentní orchestr, ale velmi rychle se naladí že jde poslouchat a ještě rychleji se unaví takže ztichne 8)
No a řešení tohoto vidím na jaro - sundat spodní kryt topení (4 pružné capky + odpojit dráty od přepínače a kostry), vyndat větrák a očistit + namazat. Ještě nevím čím to namažu, nekoukal sem do něj. Možná jemnou vazelínkou.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pon pro 21, 2009 12:42

Motorek má pouze bronzová (samomazná) pouzdra a o těch je známo že pokud se začnou zvukově projevovat je ámen . Namazání jim sice pomůže , ale taktéž je to vynesení rosudku blízké smrti .
Když mazat tak preventivně než začnou ječet a to rozebráním a vyvařením pouzder v oleji . A následným osušením .
Když totiž začnou vydávat pazvuky je obyčejně pozdě protože prach poškodil lapování hřídele a to již opravit nelze .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod jiri.k » pon pro 21, 2009 13:35

saso, ale ja to auto koupil v srpnu nove, zadnou starou vrazdu, tak si myslim, ze zavada bude jinde. Dam vedet, 28/12 jedu na garanci-od 17. srpna mam 12tis. km...
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod Saša » pon pro 21, 2009 13:49

jiri.k píše:v srpnu nove

No jestli to nebude tím (sorry) . Pokud někdo udělal ložiska na "H"fest tak se za mrazu mohou lehce "kousnout" a poškodit hřídel .
Zeptej se co s tím udělali , pokud jen namazali tak to budou mazat každou chvilku než to nakonec nevymění .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod jiri.k » pon pro 21, 2009 16:21

ok, dobra rada- v lete to nedelalo a v zime se vsecko zmensuje.
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod darkar99 » pon pro 21, 2009 17:43

ten slavnej orchestr mám taky a poslouchám ho asi tak od 2-8 min podle mrazu :?
darkar99
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned dub 06, 2008 17:14
Bydliště: medový újezd

Příspěvekod Honza 21061 » pát pro 25, 2009 01:13

Já to zapnu, vrzne to jen při první otáčce a potom je ticho.

Nevím, jaký tam mám kohout topení, ale předpokládám, že původní už není, protože páčka nejde v obou polohách ani do jednoho kraje výřezu, takže její dráha je kratší.
Na štelovatelnost si nestěžuju, ale chce to najít ten vhodný milimetr, kde je rozhraní mezi saunou a lednicí a v tom to štelovat. Tak nějak jsem si za těch 4,5 roku zvykl a vůbec mi to nepřijde. :)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod jiri.k » ned pro 27, 2009 17:45

dotazy: k motorku topeni se dostanu kudy? z kabiny A NEBO od motoru? a pak: mel nekdo motorek topeni rozebrany? Piska hridelka v lozisku a nebo se protaci lozisko ve svem ulozeni a je na hridelku pridrene?
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod dmatej » ned pro 27, 2009 22:14

Kvílení potvrzuji i u 2101 a 1118 :)
Ani u jednoho jsem to neřešil, max. vypnutím, než se to ohřeje - ono stejně nemá moc smysl foukat se studeným motorem ... max. na sklo, někdy ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod jiri.k » sob led 02, 2010 15:59

tak mi motorek zakvilel naposledy, zmlknul a zhasnul docela. Pojistka je dobra, tedy reklamace v zarucni dobe. Prekvapilo mne, ze v servise se k tomu staveji, jako by to meli delat za svoje prachy..
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron