Boj s korozí - Niva

Moderátor: Moderátoři

Re: Boj s korozí

Příspěvekod Saša » pon říj 24, 2011 17:03

To byla jen lokální oprava po nehodě kdy vrata od výpustě MVE nechali zajištěné kolíky (při jejich opravě) a poté se je snažili spustit a pozohýbali konstrukci .
Navíc ono "chrchlátko" je až překvapivě účinné . No ale celé bych to tím dělat nechtěl .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3175
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Boj s korozí

Příspěvekod Roman » pon říj 24, 2011 18:48

Take podobne, chrchlatko v mensom prevedeni sa predavalo (hodne davno) aj v prevedeni do vrtacky. Dali sa k tomu kupit nahradne "pruziny" rozlicnej hrubky. Na male plochy to fungovalo ovela lepsie ako dnesne rozlicne dratene kefy. Nevyhoda bola, dost rychly ubytok tych pracovnych pruzin a samozrejme bolo maximalne nutne pouzivat ochrany stit a rukavice, lebo kusky oceloveho drotu dost boleli..... :)
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Boj s korozí

Příspěvekod Saša » úte říj 25, 2011 15:29

S tady tohoto štětiny neodletují ! ale lítá rez a barva .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3175
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Boj s korozí

Příspěvekod Sid » ned říj 30, 2011 23:06

Luděk Ondrůch píše:Prosím tě co je to zač ta trojsložková barva? já znám epoxidovky pouze dvousložkový (ředidlo se do složek barvy nepočítá).


farba - tužidlo - riedidlo a dáva sa to v pomere 5:1:1.
Sid
 
Příspěvky: 1655
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Boj s korozí

Příspěvekod Cory » úte lis 01, 2011 21:55

riedidlo nie je zlozka.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10395
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva by Majo

Příspěvekod Jan Vaníček » úte črc 16, 2013 06:13

Asi před měsícem jsme se švagrem došli k závěru, že pro cesty po polích a lese (zemědělec a nimrod) bude nejlepší koupit tereňák (Berlingo dostávalo šíleně na prdel). Po poměrně rychlém zavrhnutí leštěnek známých japonských výrobců padlo rozhodnutí na Nivu. Koukal jsem na řadu kusů od 70tis výše a ročníku 2007 a mladších a až na jednu dotaženou z Německa (ale zase pěkně zrychtovanou jinak) byly všechny více či méně chycené. Nakonec padlo rozhodnutí že za cenu ca 195 tis. bez DPH bude nejlepší koupit funglovku s posilovačem a ABS. Tmavě zelená je tedy dva týdny doma.
O víkendu, když jsem dělal podvozky a dutiny na několika dodávkách jsem si nivku vzal do parády. Sice má dodatečně nastříkaný spodek (shodou okolností jsem byl před dvěma týdny v Mělníce pro díly na svoji 06 a pán mi ochotně všechno ukázal jak to dělá), ale když jsem si zespodu šáhnul do prvního nosníku a tam bylo sucho, v dalším jen lehký náznak vosku, v přední kapotě byl vidět a ve dveřích "no jo", ale takový docela "suchý", utvrdilo mě to že nastříkat je to potřeba.
Všechno, co šlo rozdělat jsem rozdělal, případně navrtal, a napral tam téměř 3L kvalitního vosku. Teklo to snad všema spojema. Povrchu jsem zase jiným voskem prostříkal všechny spoje plechů, všechny spoje nabodovaných držáků a zespodu i nosníků zvenčí. Jsem zvědav, jak se bude koroze vyvíjet. Dotaz ale jeden mám. Myslím, že jsem dobře neprostříknul podélné nosníky okolo motoru. Klasický sedan tam má díry a dostanu se tam zepředu i zezadu. Tady jen kousek zezadu. Zepředu jsem díry neobjevil. Dokonce jsem sundal i nárazník v domnění, že se těmy trubkami tam dostanu, ale nic, je to tam zaslepené (že jsem pak půl hodiny páčil nárazník, abych chytil šrouby zpět snad ani nebudu více popisovat). Stříkal jste to někdo? Vrtali jste díry do nosníků? (mě se moc nechce)
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 826
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Boj s korozí - Niva

Příspěvekod sarky » úte lis 19, 2013 21:39

Mozno to bude mimo temy, ale zaujmalo by ma ci existuje koliska na Nivu??
Uživatelský avatar
sarky
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned pro 16, 2012 09:22
Bydliště: Kamenec, okres Prievidza

Re: Boj s korozí - Niva

Příspěvekod tajga » pát zář 28, 2018 16:12

https://www.youtube.com/watch?v=7jpJKCwOvWU rusak si kupil novu Nivu a zistil ze uz z obchodu mu ju predali hrdzavu. To je strasne nieco :)
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 75
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Boj s korozí - Niva

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát zář 28, 2018 18:11

Má to vystříkat MLkem a nefrflat. Právě na takovém povrchu vosk drží a poslouží nejlépe 8) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - primární vůz
Lada Kalina 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 9843
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Boj s korozí - Niva

Příspěvekod tajga » pát zář 28, 2018 18:46

Koko Loko píše:Má to vystříkat MLkem a nefrflat. Právě na takovém povrchu vosk drží a poslouží nejlépe 8) .



tu nivu mu uz poskladali vo vyrobe zo zhrdzavenych plechov, co niekde skorodovali v sklade. Rusaci sa s tym neseru je im to jedno....
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 75
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Boj s korozí - Niva

Příspěvekod tajga » pát zář 28, 2018 19:18

je to borec, nove auto otrhava tapacir :) vsetci sa z neho smeju ze ide to rozobrat do srobika a pochromovat :) https://www.youtube.com/watch?v=xq0YiYTrctQ
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 75
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Boj s korozí - Niva

Příspěvekod Míra151 » čtv lis 29, 2018 21:21

a mám otázku, jak ošetřit přední podběh na Nivě když jsou dva plechy nasobě?
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 867
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Boj s korozí - Niva

Příspěvekod soooc » pát črc 05, 2019 21:44

Mám dotaz - jak vyřešit tuhle patálii? Teda spíš co chtít po mechanikovi jako řešení.

Obrázek
soooc
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned kvě 11, 2014 21:01
Bydliště: Vsetín

Re: Boj s korozí - Niva

Příspěvekod Mara » sob črc 06, 2019 07:34

Je to plne blata podle fotky, na rocniku 98 mi to jeste drzi, ale pred rokem jsem tu kapsu cistil, delal do ni cistici a odtokove diry, vyšparal bordel, provysaval vysavacem, vyfoukal kompresorem, prolil odrezovacem a dal dutinovy vosk.
Takze jsem ji jeste nesvaroval, ale z jinych mist bych to videl na ocisteni a rozebrani drzaku kosti napravy, flexou vybrat kus te diry - az skoro cele to zesikmene véčko co uhnilo. Naohybat silnejsi plech, min 2mm tlusty a co nejlepe jej tam navarit. Vyvrtat diry pro uchyt kosti a odtok vody. Dat na to potom odrezovac, natery, vosk. Neco co vypada rezave jeste ma dost sily (co starsiho data vyroby vim) a da se k tomu varit. Casem obcas nekdo nahradi ty okolni plechy za silnejsi a je to cele zpevnene, ale to je hodin narocnejsi prace a servisaci se s tim nevim jak budou zabyvat a kdyz uz jo tak svarovani byva drahe, ale auto ve vysledku tak trochu jine.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 728
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Předchozí

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků