Stránka 1 z 1

Zapalovací cívky

PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2014 18:48
od Jarda
Kámoš nedávno koupil starší Kalinu 1,4 16V a po čase mu odešla zapalovací cívka. Manželce na Seatu 1,4 16V odešly již dvě. Občas čtu, že ty cívky, co jsou přímo na svíčkách odcházejí často i u jiných zanček aut. Já mám Ladu 2110 1,6 8V se dvěma cívkami v bloku umístěném ve předu dole na bloku motoru, tedy na dobře větraném místě a slouží bez problému již 251 tis. km, 14 let. Nikde jsem neslyšel ani nečetl, že by tyto cívky u 8V motorů odcházely.

Tak si říkám, jestli ta poruchovost nesouvisí s tepelným namáháním a jestli by nepomohlo odstranění horního plastového krytu motoru, který je tam zřejmě jen na okrasu. Jaký je váš názor? Má s tím někdo prakickou zkušenost?

Re: Zapalovací cívky

PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2014 19:19
od Cory
VRAJ treba sledovat stav "tesnenia" na samotnej cievke...ono zvyknem teplom stvrdnut a potom to VRAJ prebija na kostru a cievka odchadza. Toto tvrdenie som pocul asi z 3 zdrojov.

Re: Zapalovací cívky

PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2014 06:59
od JmJ
takze obcas civky vytahnout, ocistit je i ventilove viko, tesneni osetrit silikonovym olejem a zase civky vratit?

Re: Zapalovací cívky

PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2014 07:13
od Cory
Ano, pipadne vymenit samotnu tesniacu gumicku, stoji asi 5e

Re: Zapalovací cívky

PříspěvekNapsal: pát dub 08, 2016 11:07
od lucifero89
Na Lade 2110 1.5 16V som mal tiez zapalovaci modul umiestneny na bloku motora, avsak nie vpredu ako to ma 8V, ale hore (medzi skrtiacou klapkou a hrdlom na nalievanie motorveho oleja) a odisiel mi cca pri 140 tisic km... Je fakt, ze na tomto mieste je asi tepelne viac namahany, ale tazko povedat aku to ma suvislost... Modul som dal vymenit za novy aj s vysokonapatovymi kablami (cena cca 200 eur)... Auto som mal este dalsich 20 tisic km... Islo fajn, ale od tej doby som dostal takmer pri kazdom kontakte s karoseriou nastartovaneho auta mensiu supu... V servise mi povedali, ze to nema suvis :-)

Re: Zapalovací cívky

PříspěvekNapsal: pát dub 08, 2016 12:56
od Cory
Tie starsie velke bloky su drahe...Ale daju sa nahradit lacnejsimi dvojitými cievkami z novsich typov a k tomu 2x "komutator" z klasického zigula z bezkontaktu ;) Stejne v tom module odchaza len elektronika (tranzistor) a je to zbytocne drahe. Samotna cievka neodide. Pri následnom odpaleni elektroniky staci vymenit iba komutator :) Tie novsie dvojite cievky maju elektroniku v RJ, cize po odpaleni treba opravovat RJ, alebo ju vymenit za novu