Zapalovací cívky

Moderátor: Moderátoři

Zapalovací cívky

Příspěvekod Jarda » pát bře 07, 2014 18:48

Kámoš nedávno koupil starší Kalinu 1,4 16V a po čase mu odešla zapalovací cívka. Manželce na Seatu 1,4 16V odešly již dvě. Občas čtu, že ty cívky, co jsou přímo na svíčkách odcházejí často i u jiných zanček aut. Já mám Ladu 2110 1,6 8V se dvěma cívkami v bloku umístěném ve předu dole na bloku motoru, tedy na dobře větraném místě a slouží bez problému již 251 tis. km, 14 let. Nikde jsem neslyšel ani nečetl, že by tyto cívky u 8V motorů odcházely.

Tak si říkám, jestli ta poruchovost nesouvisí s tepelným namáháním a jestli by nepomohlo odstranění horního plastového krytu motoru, který je tam zřejmě jen na okrasu. Jaký je váš názor? Má s tím někdo prakickou zkušenost?
Uživatelský avatar
Jarda
 
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Re: Zapalovací cívky

Příspěvekod Cory » pát bře 07, 2014 19:19

VRAJ treba sledovat stav "tesnenia" na samotnej cievke...ono zvyknem teplom stvrdnut a potom to VRAJ prebija na kostru a cievka odchadza. Toto tvrdenie som pocul asi z 3 zdrojov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zapalovací cívky

Příspěvekod JmJ » sob bře 08, 2014 06:59

takze obcas civky vytahnout, ocistit je i ventilove viko, tesneni osetrit silikonovym olejem a zase civky vratit?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zapalovací cívky

Příspěvekod Cory » sob bře 08, 2014 07:13

Ano, pipadne vymenit samotnu tesniacu gumicku, stoji asi 5e
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zapalovací cívky

Příspěvekod lucifero89 » pát dub 08, 2016 11:07

Na Lade 2110 1.5 16V som mal tiez zapalovaci modul umiestneny na bloku motora, avsak nie vpredu ako to ma 8V, ale hore (medzi skrtiacou klapkou a hrdlom na nalievanie motorveho oleja) a odisiel mi cca pri 140 tisic km... Je fakt, ze na tomto mieste je asi tepelne viac namahany, ale tazko povedat aku to ma suvislost... Modul som dal vymenit za novy aj s vysokonapatovymi kablami (cena cca 200 eur)... Auto som mal este dalsich 20 tisic km... Islo fajn, ale od tej doby som dostal takmer pri kazdom kontakte s karoseriou nastartovaneho auta mensiu supu... V servise mi povedali, ze to nema suvis :-)
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Zapalovací cívky

Příspěvekod Cory » pát dub 08, 2016 12:56

Tie starsie velke bloky su drahe...Ale daju sa nahradit lacnejsimi dvojitými cievkami z novsich typov a k tomu 2x "komutator" z klasického zigula z bezkontaktu ;) Stejne v tom module odchaza len elektronika (tranzistor) a je to zbytocne drahe. Samotna cievka neodide. Pri následnom odpaleni elektroniky staci vymenit iba komutator :) Tie novsie dvojite cievky maju elektroniku v RJ, cize po odpaleni treba opravovat RJ, alebo ju vymenit za novu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků