od DJW » sob úno 14, 2009 15:03
Vzhľadom na nový zákon od februára (února) na Slovensku idú po neschválených prestavbových xenónoch policajti ako po údenom. Schváleným sa považuje schálenie určitej xenónovej výbojky do konkrétneho svetlometu jedného modelu auta. Riešia to na mieste odobratým TP alebo tabuľky s Evidenčným číslom a pokutou 100€ a viac.
Žiarovky Hx so zvýšenou svietivosťou - obyčajne sú riešené tenším vláknom - majú zvýšenú svietivosť na úkor životnosti. Skúsenosti s Osram:
Silverstar H4, Forman, cca 14 mesiacov, papierovo +50% svietivosť, - 50% životnosť. Spokojný - svietia evidentne lepšie.
Nightbreaker H4, Forman, cca 11 mesiacov, výborné, svietia tak dobre ako kolegove Narva 100/130W (ktoré sú neschálené, problémové - hrejú sa káble). Túto zimu sa mi podarilo niekoľko krát nechať rozsvietené svetlá a a po cca 2 hodinách som naštartoval na prvý krát (55mAh batéria Vesna).
Nightbreaker H1, Lada 2111, cca 2 dni, papierovo +80% svietivosť, -50% životnosť. Dojmy veľmi dobré.. Menil som všetky štyri, na diaľkových to svieti viac ako dobre.
Tieto typy svietidiel podiehajú všeobecnej homologizácii a môžu sa voľne meniť.
Odporúčam premerať voltáž v pätici žiarovky, vzhľadom na citlivosť tenších vlákien na prepäťové špičky (už 14Volt v žiarovke zníži životnosť o dalších 50%) predídete nervom s odchádzajúcimi žiarovkami.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.