Petr HC: Ďakujem za opravu. Strata príkonu žiaroviek - to som až takto do hĺbky neriešil, máš pravdu (a na príves som úplne zabudol). Len tak z hlavy čiastočne by pomohlo použiť dvojtu diodu shotky 2x20A napr. zo spínaných počítačových zdrojov. Štvrte rele má zas výhodu, že iba toto musí byť výkonové, prvé tri relé spínajú vždy zasa iba relé, a na kontaktoch výkonovéhe relé takmer nie ja výkonová strata.
Jeden argument prečo reléová logika si uhádol. Druhý je ten, že zapojenie obvodu s integr. obvodmi, prípadne s mikroprocesorom je na prvý pohľad jednoduchšie ale pre elektroniku treba vyrobiť +5V, ku relé treba tranzistor a nejakú bižutériu a elektroniku ako takú treba dosť silno chrániť pred rušením a pred zničením prepeťovými špičkami, ktoré sa v aute vyskutujú dosť hojne (koľko relé v aute má zhášaciu diódu?). Aj pre 15V CMOS treba ochranu a spomenutý spínací tranzistor. Aj keď 15V CMOS nie je až taká bežná. Ale zas celé by to mohlo byť dosť menšie. Argument, že niekomu to funguje aj bez ochrán nie je argument, že chrániť netreba.
Zapojenie s komparátorom je tiež zaujímavé ale okrem predošlých poznámok ktomu by som mal aj pripomienku, že treba si rozmyslieť, kam to pripojiť, aby pri zapnutí niektorých spotrebičov nekleslo napätie na vstupe pod rozhodovaciu úroveň alebo/a tam pridať pamäť - klopný obvod (vodiče v aute určite nie sú predimenzované, úbytky sú dosť veľké). A doporučoval by som na komparátor so Smittom (a už sa to komplikuje).
Dokumentácia: Stiahol som pdf (odkaz na niektorej diskusii na tomto fore) - zhodná s tou, čo sa predáva napr. na
www.slovlada.sk - návody na opravu - Album konštrukčných jednotiek LADA 110, 111, 112. (Ja mám EURO3).