Série závad a oprav na voze pokračuje
po poslední peripetii se stahovačkou zadního okna mně zcela bez varování zaskočila závada starteru. Zkolaboval naprosto bez výzvy a varování
Naštěstí se tak stalo před garáží, takže jsem nikde nemusel potupně postávat či tlačit a odtahovat Ladu na věřejnosti
Startér jsem druhý den vymontoval rozdělal abych odhalil závadu. Ta byla zcela jasná na první pohled. Z pod víčka spouštěče se vyvalila hromádka uhlíkového prachu. Jeden uhlík už vůbec neexistoval a zbývající tři byli jakésy 1-2mm cosi co zbylo viset na lankách uhlíků ....prostě katastrofa - vymalováno. Při rozdělání spínače spouštěče byly už i dost opáleny kontakty včetně můstku. Lamely rotoru byly už taky značně jeté. Kupodivu pouzdra/kluzná ložiska byly téměř bez vůle. Problém byl sehnat ND. Číslo spouštěče je natištěno na nalepeném štítku jež se při umývání benzínem omylo
Sehnat uhlíkový můstek či jen samotné uhlíky a víčko spínače, byl docela problém. Naštěstí v sousedních Otrokovicích sídlí fa.
http://www.autoelektrika-janota.cz/ kde mají opravdu vše
Na dotaz z čeho to je, že mu to připadá jakoby ruské pan Janota ihned věděl. Ačkoliv jsem mu tvrdil a podsouval, že to bude nejspíš kopie nějakého Bosche, tak měl hned jasno Lada
jasné vždyť to je Magnet Marelli ...a opravdu byl. Takže rotor jsem nechal přesoustružit, drážky lamel jsem prohloubil/prořezal a odjehlil/přelapoval lapovacím papírkem. Vše jsem pečlive promazal a sestavil, takže na dalších 180tis.km pokoj. Na celé opravě bylo nejsložitější asi napájení uhlíků k můstku(měnil jsem jen uhlíky) protože můstek by byl na objednání a mě tlačil čas. No a taky sestavit uhlíkový můstek spolu s rotorem horním víkem to vše vložit do statoru, tak aby stator nevcucnul magnetami rotor aniž by z něj sjel můstek s uhlíky. To jsem dělal snad 5x než se mi to povedlo
Takže pokud někoho potkají podobné trable se spouštěčem či alternátorem, tak Janota Otrokovice bude jednoznačně dobrá volba