STARTÉR u 211X

Moderátor: Moderátoři

Re: STARTÉR u 211X

Příspěvekod usirew » sob bře 15, 2014 14:21

A bylo by fakt divné, kdyby to dělal i ten minulý startér? Jak bych to mohl vylepši?
Kdo se v tom má vyznat o_O
usirew
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob bře 05, 2011 12:55
Bydliště: Orlová

Re: STARTÉR u 211X

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob bře 15, 2014 16:26

Očisti pořádně hřídel po které se vysouvá pastorek, a vysouvací mechanismus. Vše musí jít lehce.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: STARTÉR u 211X

Příspěvekod FOMA » sob čer 10, 2017 12:15

Série závad a oprav na voze pokračuje :( po poslední peripetii se stahovačkou zadního okna mně zcela bez varování zaskočila závada starteru. Zkolaboval naprosto bez výzvy a varování :evil: Naštěstí se tak stalo před garáží, takže jsem nikde nemusel potupně postávat či tlačit a odtahovat Ladu na věřejnosti :oops: Startér jsem druhý den vymontoval rozdělal abych odhalil závadu. Ta byla zcela jasná na první pohled. Z pod víčka spouštěče se vyvalila hromádka uhlíkového prachu. Jeden uhlík už vůbec neexistoval a zbývající tři byli jakésy 1-2mm cosi co zbylo viset na lankách uhlíků ....prostě katastrofa - vymalováno. Při rozdělání spínače spouštěče byly už i dost opáleny kontakty včetně můstku. Lamely rotoru byly už taky značně jeté. Kupodivu pouzdra/kluzná ložiska byly téměř bez vůle. Problém byl sehnat ND. Číslo spouštěče je natištěno na nalepeném štítku jež se při umývání benzínem omylo :( Sehnat uhlíkový můstek či jen samotné uhlíky a víčko spínače, byl docela problém. Naštěstí v sousedních Otrokovicích sídlí fa. http://www.autoelektrika-janota.cz/ kde mají opravdu vše 8) Na dotaz z čeho to je, že mu to připadá jakoby ruské pan Janota ihned věděl. Ačkoliv jsem mu tvrdil a podsouval, že to bude nejspíš kopie nějakého Bosche, tak měl hned jasno Lada :roll: jasné vždyť to je Magnet Marelli ...a opravdu byl. Takže rotor jsem nechal přesoustružit, drážky lamel jsem prohloubil/prořezal a odjehlil/přelapoval lapovacím papírkem. Vše jsem pečlive promazal a sestavil, takže na dalších 180tis.km pokoj. Na celé opravě bylo nejsložitější asi napájení uhlíků k můstku(měnil jsem jen uhlíky) protože můstek by byl na objednání a mě tlačil čas. No a taky sestavit uhlíkový můstek spolu s rotorem horním víkem to vše vložit do statoru, tak aby stator nevcucnul magnetami rotor aniž by z něj sjel můstek s uhlíky. To jsem dělal snad 5x než se mi to povedlo :x Takže pokud někoho potkají podobné trable se spouštěčem či alternátorem, tak Janota Otrokovice bude jednoznačně dobrá volba :)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: STARTÉR u 211X

Příspěvekod Cory » sob čer 10, 2017 19:46

Len tak na okraj k tomu necakanemu odchodu - vyrobca uvadza v servisnych ukonoch kontrolu uhlikov startera tusim kazdych 60tis km... Takze tych 180tis je fajn : mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: STARTÉR u 211X

Příspěvekod FOMA » sob čer 10, 2017 20:13

No ano tu životnost považuji za velmi dobrou, zejména k velikosti samotných uhlíků, které jsou snad třetinové oproti klasickému Vazu 01-07. Navíc je třeba dodat, že spouštěč na řadě 110 je s reduktorem(převodkou), přestože se tváří na první pohled jako klasika(pastorek na hřídeli rotoru) :wink:
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: STARTÉR u 211X

Příspěvekod zelvotron » ned čer 11, 2017 07:37

To můžu povrdit, že se startérem sem nikdy nic nedělal, teď to má nejto 207 tisíc. A to značnou část provozu bylo město a trasy okolo 30 km.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron