Stránka 10 z 12

Re: palubní počítač

Napsal: pon bře 31, 2014 09:12
od JmJ
Kdyz sem jel bez lamdy kousek, tak to nijak neskubalo, jen svitil check engine. Mozne je ledacos.

Re: palubní počítač

Napsal: pon bře 31, 2014 12:41
od FOMA
Nevím, myslím si, že chyba bude v nepravidelném zapalování, proto to hlásí chybu jednou bohatá a podruhé chudá směs. Taky to hlásí chybu polohy škrtící klapky, ale klapka jako taková je v pořádku a výměna potenciometru na škubání nemá vliv. Zkontroluju konektorové připojení a mrknu na zapalovací kabely potmě esi to "nešlehá" někde bokem. Minule když to dělalo, tak to bylo úplně to samé a nové kabely to vyřešily, ovšem vůbec se mi nechce věřit, že by měly tak nízkou životnost. Že by to byla lambda si nemyslím(navíc je skoro nová Bosch), ta jen hlásí důsledky špatného spalovacího procesu, který si myslím, že bude fakt v zapalování. Svíčky vylučuji jsou nové a dělalo to i při starých, podezření jsou konektory, ale spíš jsem zatížený na kabely nebo zapalovací modul.

Re: palubní počítač

Napsal: pon bře 31, 2014 12:54
od Cory
Ja sa tomu sice dlho nevenujem, ale nejake suvislosti som uz pochopil...Vyhadzuje prerusenie vyhrievania lambdy, prerusenie signalu lambdy, alebo stabilne vysoke/nizke signaly z lambdy? Kedze to vedelo zistit ze je zmes bohata, lambda bude asi v poriadku (aj ked sa neda vylucit chyba, ze je zlá a dava stale informaciu o bohatej zmesi). Potenciometer skrtiacej klapky...tak tam by mohla byt chyba... RJ nesedi pomer udajov z vahy vzduchu, polohy klapky a LS. Ak by vynechavalo zapalovanie, RJ by si to podla mna vsimla, na zaklade udajov z detonacneho cidla. Hladal by som chybu v snimaci klapky a LS, ci uz v nich samotnych alebo vo vodicoch. Najlpsie by bolo pozriet to cez diagnostiku, napriklad ICD a pozriet si aktualne hodnoty z jednotlivych cidiel.

Re: palubní počítač

Napsal: pon bře 31, 2014 19:25
od Majo
Tak tak, akukolvek chybu v zapalovani by zahlasilo okamzite. Dokonca to RJ povazuje za extremnu zavadu(hrozi poskodenie katu a lambdy), takze check nesvieti, ale prerusovane blika.

Re: palubní počítač

Napsal: pon bře 31, 2014 20:06
od zelvotron
Joo to blikání sem zažil, když mi házel jeden vývod ze zapalovacího bloku jiskru na šroubek uchycení. Samozřejmě to cukalo. Takže přímo na zapalování bych to taky neviděl, to už spíš by to mohl dělat špatnej vstřik.

Re: palubní počítač

Napsal: úte dub 01, 2014 18:16
od FOMA
Aha, takže, pokud by byla chyba v zapalování respektive ve vysokonapěťovém okruhu mám chápat, že by "check engine" na to upozornil blikáním nikoli svícením? Nicméně půjčil jsem si zapal. blok od JmJ a v čt. jej asi vyměním (zkušebně) tak abych mohl vyloučit jeho závadu, poté zkusím vyměnit váhu vózducha ze stejného důvodu. No pokud bude výsledek negativní, tak se budu muset přiklonit k vaší verzi špatného vstřikovače.

Re: palubní počítač

Napsal: stř dub 02, 2014 17:43
od zelvotron
joo, přesně tak, pokud je chyba zapalování aktivní, čili dochází k ní právě v tom okamžiku, tak CHE bliká, takže pokud při cukání CHE nebliká, tak je dost pravděpodobný, že to není způsobený selháním zapalovaní (naopak ale se chyba zapalovaní tuším 0300 až 4 může sporadicky zapsat aniž by CHE někdy zablikala, potom se spíš ale jedná o náhodný výskyt chyby než o něco co by tak výrazně ovlivnilo chod motoru).

Obecně blikající CHE znamená "právě teď se něco poškozuje", v tomhle případě jak píše Majo je to kat a lambda.

Re: palubní počítač

Napsal: úte dub 08, 2014 19:11
od FOMA
Vnesu světlo do výše zmiňované závady, sice toto téma by bylo asi lepší v rubrice trhání motoru, ale když už jsem to načnul tady tak to zde i dokončím. O víkendu jsem vyměnil zapalovací modul - výsledek beze změny, škubání motoru včeteně závad 0131 a 0134 a někdy 0123, 0171 se neustále opakovalo. Závadu na modulu jsem tedy vyloučil. Trhání motoru se projevovalo i při jízdě po dálnici zejména i při drobném ubrání plynu. Situace se zhoršovala. Zkusill jsem odpojit i váhu vzduchu, subjěktivně auto lépe jelo co do akcelerace, nicméně trhání bylo stále stejné, tak tedy i váhu vzduchu jsem vyloučil. Svíčky jsou nové a zapal kabely asi 3-4 roky staré. Začínal jsem tedy vytvářet různé konspirační teorie, přes vámi podsouvaný špatný vstřikovač nebo prasklé sací potrubí apd. :roll: Nicméně v včera večer jsem si sedl k autu vše ještě jen tak pohledem a omakem prošel a ejhle!!! Příčina závady byla zjištěna!!! Byla naprosto primitivní až se úplně stydím :oops: , nicméně opravdu jsem si jí dříve nevšiml a nepřišel na ni až včera a úplnou náhodou - byl zcela volný (nechápu) snímač polohy škrtící klapky div mi nezůstal v ruce! Stačilo jej dotáhnout křížovým šroubovákem a bylo po závadě. Dnes jsem s autem jezdil po městě a ani neškublo a check engine ani nenapdlo se rozsvítit. 8) Můžu vám říct, velmi se mi ulevilo a zároveň se stydím, že jsem si toho nevšiml dříve. :oops: Proto poučte se prosím i z chyb jiných jako např. ode mě.

Re: palubní počítač

Napsal: úte dub 08, 2014 20:45
od žež
Stane se. :wink:

Re: palubní počítač

Napsal: úte dub 08, 2014 20:52
od Cory
A teraz ho treba cez diagnostiku nastavit tak, aby pri zavretej klapke ukazoval 0%

Re: palubní počítač

Napsal: úte dub 08, 2014 21:35
od JmJ
Cory píše:A teraz ho treba cez diagnostiku nastavit tak, aby pri zavretej klapke ukazoval 0%


Menil jsem jej nekolikrat a vzdy pri pustene klapce ukazoval nulu a pri velmi jemnem pridani hned jedno procento. Nerikam, ze to musi byt pravidlo...

Re: palubní počítač

Napsal: úte dub 08, 2014 21:45
od Cory
Ano, nulu ukaze...lenze niekedy aj pri jemnom stlaceni ukazuje tiez 0 a potom pri plnom zoslapnuti sa nedostane nad 70% a tym je ovplyvnene zapnutie rezimu maximalneho vykonu, ktory sa zvykne zapinat cca pri 70-77% (zalezi o kalibracie).

Re: palubní počítač

Napsal: stř dub 09, 2014 05:58
od JmJ
Cory píše:Ano, nulu ukaze...lenze niekedy aj pri jemnom stlaceni ukazuje tiez 0 a potom pri plnom zoslapnuti sa nedostane nad 70% a tym je ovplyvnene zapnutie rezimu maximalneho vykonu, ktory sa zvykne zapinat cca pri 70-77% (zalezi o kalibracie).

Hmm, tohle jsem fakt nepotkal. Vzdy od 0 do 100. Jak se to kalibruje? Jde to bez externiho sw?

Re: palubní počítač

Napsal: stř dub 09, 2014 06:44
od Cory
To je zaujimave...Aku RJ mas? MP7.0? Riešili sme to s Majom a proste viac ako 77% to neukazalo nikdy, a aj keby ano, pre RJ je to nepostatne, pretože kalibracie RJ su nastavene tak, ze vtedy to uz ide aj tak na plne gule. Nastavovali sme to cez diagnostiku. Tych 77% som zaregistroval aj u Gera, ked si namontoval palubny pocitac. Cital som o tom aj na ruskych forach a vraj niektore diagnostiky tych 77% beru ako 100% a potom to prepocitavaju. Dovod nepoznam. Kazdopadne je to jedno, len treba nastavit polohu tak, aby pri plnom zosliapnuti bolo tych 70-77% alebo 100%. A ako sa kalibruje RJ? Cez sw v PC :-)

Re: palubní počítač

Napsal: stř dub 09, 2014 06:57
od Luděk Musil
Třeba je těch 77% naprogramovaných kvůli těm potroublým euronormám :idea: :cry: :Hangman: . L.