Stránka 1 z 26

Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

PříspěvekNapsal: úte led 16, 2007 21:53
od jano
Dáma a páni z obdivom sledujem vaše nadšenie k miláčkom. Našiel som tu kopu podnetov a rád. No o diagnostike cez PC som zatiaľ nič neobjavil. Mám model z roku 2000 a ten má 12 pinovu zásuvku čo ma spochybnuje či je to OBD 2. Venoval som tomu dosť času ale zatiaľ bez výsledkov. Snád jediný, vymenil som na základe hlavne vašich skúseností snímač polohy škrtiacej klapky a auto ide normálne. No ale chybu zatial neviem vymazať. Podľa návodu som "vyblokoval" imobilizer ale s čitačkami čo mám a SW ku spojeniu nedošlo. Snád ruský SW a aj čítačka by to vyriešila, to som neprebádal. Máte s tým nejaké skúsenosti? Poradte mi.

PříspěvekNapsal: stř led 17, 2007 08:59
od Skalouš
Zatím jediné, co jsme tady vymysleli, je použití palubních počítačů s omezenou funkcí diagnostiky. Zatím nikdo nehlásil, že by se na řídící jednotku připojil pomocí PC, nebo něčeho podobného.....

Mám 2001 (Euro 3) a některé servisy se na mojí ř.j. umí napojit pomocí jejich diagnostického přístroje. Někteří tvrdí, že nemají SW a jsou schopni zjistit jen čísla chyb a neznají význam čísel. Prostě se jim nechce se zabývat něčím novým, s čím se nejspíš už nikdy v životě nepotkaj a tudíž jim to nepřinese žádný další kšeft....
Takže než bych ztrácel čas pátráním po převodní tabulce a posléze sháněním dílů pro opravu, jedu raději rovnou na Mělník, kde mají diagnostiku i díly.....
Bohužel ceny opravy jsou pak dražší, než by byla cena opravy průměrného "západního" auta v neznačkovém servisu s použitím dílů z ještě kvalitní druhovýroby.....

PříspěvekNapsal: stř led 17, 2007 13:05
od Wolf
SW pro GM tady jiz pred casem nabizel Pat, ale asi ani neni potreba, cisla kodu jsou u vsech jednotek stejne (i pro americka auta, pokud vim). W.

PříspěvekNapsal: stř led 17, 2007 13:11
od danielTIR
Ono, není se jim co divit.Připojit se k ŘJ umí téměř každá diagnostika, třeba od ATALU atd.Problém je v kabeláži a SW.Kdysi jsme chtěli otevřít autoservis, a právě celková diagnostika ATAL, vycházela nejlépe.Přístroj + základy + SW škoda,seat,W,audi + blikavé kody a spousta dalších potřebných věcí by přišla na cca 200 000 Kč.Ale každé další auto, každý typ potřeboval další SW + propojovací kabel mezi autem a diagnostikou, což bylo v sadě cca 30 000 na značku (komplet). A pokud ti do autoservisu přijede jedna LADA za rok, tak si spočítej návratnost. Pokud bych si koupil ATAL v plné výbavě na všechny vozy a typy tak by jsme se dostali na cenu cca 600 000 Kč a to každým rokem přicházejí nové věci,auta,typy. Je to investice pořád dokola, takže se není čemu divit že zrovna na LADU nikdo utrácet nechce :( Někdo by měl už konečně vymyslet jednu univerzální připojovací zástrčku, která by byla normovaná, třeba jako matice a bylo by po problémech, protože všechna auta by používala tuto normovanou zásuvku.Jedna zásuvka = jeden kábel = jeden problém :D

PříspěvekNapsal: stř led 17, 2007 13:13
od Trevor
www.id2.cz :wink:

Edit:

Skoro som zabudol na http://chiptuner.ru/ akurat ze tam clovek k*k*t rozumie

diagnostika

PříspěvekNapsal: stř led 17, 2007 19:26
od jano
Vďaka za podporu. Chybové kódy, o tom vyčerpavajúco pojednáva dielenská príručka "Vstrekovanie paliva BOSCH EURO III pre motory VAZ 2111 a VAZ 2112". Vydavateľ SlovLADA sro BA. Došla mi s Košíc obratom,ako posledná a nové sú v tlači... Je v češtine a od AVTOVAZ... No keď som ju dostal do rúk, diagnostika nemala byť problém. Ale je.
Mám silnú "palebnú podporu" jak na SW tak i HW síce z iných oblastí ale nechcem objavovať opäť Ameriku. www.chiptuner.ru bol pre mňa mnoho dní denný chlieb, ale zrejme to bude najvhodnejšie riešenie. Pre mňa ako roľníka je vlajková ľod 6t pásak DT 75 a tam "net problema" a tu to musí dopadnúť tak isto,len neviem kedy. Každý máte doma PC, ruské čítačky sú proti u nás ponúkaným jednoduché, SW prístupný (teda až na nutné inštalovanie úplnej ruštiny- čo bolo u mňa jádro pudla) a treba "enem zručnosť". Ruské stroje mám rád preto, že sú opraviteľné ale zatial sa mi môj automobil bráni. No nedám sa..

PříspěvekNapsal: stř led 17, 2007 21:12
od Dusan

PříspěvekNapsal: čtv led 18, 2007 19:30
od tonda
Možná nejlepším řešením pro toho, kdo se chce zabývat doma diagnostikou řídící jednotky a ostatních členů u své Lady by bylo koupit si to hotové. Objednat si u p. Jurije Maslova v Moskvě skaner - tester řídících jednotek VAZ za vcelku směšnou cenu 2 597,- rublů i s adaptérem, který je v ceně a k tomu převodník /zástrčku/ do auta podle toho co tam je. Starší Lady mají zástrčku podle normy ISO 9141 - OBD I. - 12 pin /vývodů/, novější ISO
14230 - OBD II. - 16 pin/vývodů/.
Stránky pana Maslova jsou moc pěkné a je to hezké čtení - www.maslov.com.ru/

PříspěvekNapsal: pát led 19, 2007 18:38
od rudo.
Klobúk dole. Konečne mám naozaj pocit, že som v dobrej spoločnosti.

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2007 10:32
od Skalouš
Doufám, že se si to někdo z nás koupí a naučí se s tím. Pak by nám mohl dělat servis. :-)

diagnostika

PříspěvekNapsal: ned led 21, 2007 11:38
od jano
Trevor ďakujem za nasmerovanie na www.id2.cz, sú tam ucelené poznatky o OBD 2 a hlavne ako aj na chiptuner.ru, že z hľadiska diagnostiky sú auta vaz, gaz, uaz a "inomarky". A teda bez ruskeho SW to nepôjde. Na VAZ je v ponuke dosť návodov na čítačky od jednoduchých až po zložitejšie. Po zvládnutí budem informovať. Iste najjednoduchšie by sa problém riešil nákupom ako doporučuje Tonda. Len ako tam nakupovať?
Pri hľadani som našiel (volný preklad) snímač polohy škrtiacej klapky je veľmi nespolahlivý, živolnosť môže byť 20 tkm, málokedy vydrží 80tkm.... a preto bol vyvinuti bezkontaktný(?), ktorý je v kovovom obale... Máte už tieto montované na nových vozoch?

PříspěvekNapsal: ned led 21, 2007 19:15
od Čahoun
jano:Na mojí Ládišce 111-ce je tohle čidlo v černém plastovém obalu,rok výroby jaro 2003.Kovovýho tam není nic.Možná že by to mohli mít ještě novější modely.

Re: diagnostika

PříspěvekNapsal: ned led 21, 2007 22:29
od Trevor
jano píše:Trevor ďakujem za nasmerovanie na www.id2.cz, sú tam ucelené poznatky o OBD 2 a hlavne ako aj na chiptuner.ru, že z hľadiska diagnostiky sú auta vaz, gaz, uaz a "inomarky". A teda bez ruskeho SW to nepôjde. Na VAZ je v ponuke dosť návodov na čítačky od jednoduchých až po zložitejšie. Po zvládnutí budem informovať. Iste najjednoduchšie by sa problém riešil nákupom ako doporučuje Tonda. Len ako tam nakupovať?
Pri hľadani som našiel (volný preklad) snímač polohy škrtiacej klapky je veľmi nespolahlivý, živolnosť môže byť 20 tkm, málokedy vydrží 80tkm.... a preto bol vyvinuti bezkontaktný(?), ktorý je v kovovom obale... Máte už tieto montované na nových vozoch?


LoL moj snimac polohy skrtiacej klapky ma mozno 180tkm takze vidim ze to bude prve co asi vyskusam vymenit :D lebo tiez mam pocit ze motor zije vlastnym zivotom. Jeden kabel podla toho chiptuner.ru som si aj urobil ale este som to neskusal lebo tie ruske softy su dobre na k***t ked clovek tomu nic nerozumie. Najlepsie by bolo keby nieco vedelo chodit s vagcom lebo ten mam aj v ceskej lokalizacii ale to s GM ECU mozeme zabudnut.

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2007 00:07
od merty
nechapem v com je problem, moju ladu 112 rok vyroby 2001 pripojili cez konektor ODB 2 na laptop a nasli chybu (snimac polohy vackoveho hriadela), nasledne chybu vynulovali. Sice sa po case zjavila znovu a riesil som to vymenou, ale komunikacia s PC nie je problem. Podotykam ze sa jednalo o firmu na diagnostiku riadiacich jednotiek a ladu 112 videli 1x v zivote, Nazov programu v laptope som nepostrehol, ale asi to bol vag com.

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

PříspěvekNapsal: sob bře 24, 2007 22:20
od jano
merty píše:nechapem v com je problem, moju ladu 112 rok vyroby 2001 pripojili cez konektor ODB 2 na laptop a nasli chybu (snimac polohy vackoveho hriadela), nasledne chybu vynulovali. Sice sa po case zjavila znovu a riesil som to vymenou, ale komunikacia s PC nie je problem. Podotykam ze sa jednalo o firmu na diagnostiku riadiacich jednotiek a ladu 112 videli 1x v zivote, Nazov programu v laptope som nepostrehol, ale asi to bol vag com.

No z diagnostikou som nijak zásadne nepokročil. Istá vec je, že s vag com ide len to čo má napísane v zozname a ruské ani americké (ford, opel) nejde. Práve dnes som bol pri skúške čítačky OBD 2 na všetky protokoly a jednoznačne to záležalo na SW. Druhý problém je zásuvka GM 12, ktorú mám ale hlavne k-line nie je (pravdepodobne)prístupný ani po vyblokovaní imobilizéru, rusi k tomu dávajú obrázok, kde to treba prepojiť ale som to ešte nehladal. Mám automobil ktorý (asi)nebol určený na export a môžem sa čudovať.
Ak je možné sledovať chyby na PP, tak pritom nie je vyblokovaný imobilizér a neskoršie modely takéto problémy nemajú. SW už mám, len potrebujem volný počítač pre úplnú ruštinu- sw nie je písaný v unicode. V súčastnosti ma to netrápi, po výmene čidla škrtiacej klapky ide normálne. Rusi píšu - pokial "net svjaza" nerobte paniku :D , a hladajte chybu, tak sa toho držím a občas čítam ruské stránky, no ruštinárka by sa divila :shock: