od tonda » úte kvě 15, 2007 22:14
Jano, vykašli se na zásuvku, prvně je potřeba vyndat ven počítač motoru a podívat se co je zač, jestli GM nebo Bosch. S GM nemám zkušenosti, protože ve svém autě mám Janvar 5.1 . Je to důležité, protože pokud bys měl GM nelze použít ke komunikaci protokol KWP 2000 ale musíš mít VPW. Pokud máš ve svém autě Bosch /je jedno jakou verzi/ tak ten lehce komunikuje v normě ISO 9141 pomocí protokolu KWP 2000 a některého diagnostického softwaru např. OBD Scan Tech a pod. najdeš jich na Google mraky. Já se přikláním spíš k angličtině, ale pokud se Ti dobře čte azbuka můžeš si to nahrát i v ruštině. Pokud máš konektor 12 pinový je dobré ho vyhodit a nahradit standartním 16 pinovým /SAE - J1962/, nepotřebuješ potom žádné redukce. Problém při komunikaci s jednotkou může způsobovat sběrnice K - Line, která nevede na počítač ale do imobilizéru APC. Můžeš ji překlenout drátem tak, aby bylo spojení na pin 55 počítače. Já jsem se s tím moc nepáral a udělal jsem odbočku přímo z pinu 55 na pin 7 diag. zásuvky OBD II a tím jsem imobilizér obešel. Sběrnice L - Line je v pohodě, vede z pinu 13 počítače motoru přímo do zásuvky na pin 15. /Původní zapojení na 12 pinové zásuvce bylo K-Line pin M , L-Line pin B/. Kabel připojuji do laptopu přes USB, ale může se napojit i na sériový port - záleží co si pořídíš. Při napojení přes USB je tam trošku malá zrada, při konfiguraci se nesmí zadat - připojen přes USB, i když ve skutečnosti to tak je. Zadá se sériové připojení.
To je vše, ale jak říkám platí to pro Janvar 5.1 u jiných verzí se to může lišit.