Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Moderátor: Moderátoři

Re: diagnostika

Příspěvekod Wolf » stř dub 04, 2007 13:17

jano píše:..."Vstrekovanie paliva BOSCH EURO III pre motory VAZ 2111 a VAZ 2112". ...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nemam rad BOSCH :D
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod franta » pon kvě 14, 2007 09:16

Zdar pánové, kde se nachází zásuvka ŘJ na připojení k dagnostice?

Dočetl jsem se, že zásuvka je 16 pinová OBD 2, kulatá nebo hranatá?
Franta
franta
 
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

Příspěvekod Skalouš » pon kvě 14, 2007 09:19

Kdes pod palubkou okolo volantu...
Tvar neznám, musíme počkat na někoho, kdo to ví.
Naposledy upravil Skalouš dne pon kvě 14, 2007 09:38, celkově upraveno 1
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod franta » pon kvě 14, 2007 09:23

a je kulatá nebo hranatá?
franta
 
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

Příspěvekod tavri » pon kvě 14, 2007 09:59

Něco černýho hranatýho tam bylo, když jsem dělal dálkáč. Pod volantem vpravo. Koukal jsem na to co to asi je, ale vzhledem k tomu, že k tomu nic nevedlo, tak jsem si s tím hlavu nelámal :P
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Čahoun » úte kvě 15, 2007 08:41

franta, Zásuvka na diagnostiku se nachází pod volantem lehce napravo,je na tom úzkém plastu nad pedálama a směřuje kolmo dolů.Pokud je to opravdu OBD2,má tvar lichoběžníku a 16 pinů,starší provedení má tvar pravidelného obdélníku a má 12pinů.
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Čahoun
 
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

zásuvka

Příspěvekod jano » úte kvě 15, 2007 19:22

Autá na vývoz majú mať štandartné OBD 2, pre domáci trh GM 12 (dvanásť pinovú). Môj automobil nielenže má GM 12, ale hlavne K- line sa po ceste niekde stratil, je zo serie 00. Pre staršie série je treba previesť imobilizér pomocou červeného "klúčika" do režimu tech. prehliadok. V tomto režime má byť k-line prístupný. Na testovanie treba ruský SW, ktorý je voľne prístupný, ale nie je v unicode, tak treba kompletnú ruštinu. Hlboké a vyčerpávajúce pojednanie je na www.chiptuner.ru
jano
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon led 15, 2007 21:19

Příspěvekod tonda » úte kvě 15, 2007 22:14

Jano, vykašli se na zásuvku, prvně je potřeba vyndat ven počítač motoru a podívat se co je zač, jestli GM nebo Bosch. S GM nemám zkušenosti, protože ve svém autě mám Janvar 5.1 . Je to důležité, protože pokud bys měl GM nelze použít ke komunikaci protokol KWP 2000 ale musíš mít VPW. Pokud máš ve svém autě Bosch /je jedno jakou verzi/ tak ten lehce komunikuje v normě ISO 9141 pomocí protokolu KWP 2000 a některého diagnostického softwaru např. OBD Scan Tech a pod. najdeš jich na Google mraky. Já se přikláním spíš k angličtině, ale pokud se Ti dobře čte azbuka můžeš si to nahrát i v ruštině. Pokud máš konektor 12 pinový je dobré ho vyhodit a nahradit standartním 16 pinovým /SAE - J1962/, nepotřebuješ potom žádné redukce. Problém při komunikaci s jednotkou může způsobovat sběrnice K - Line, která nevede na počítač ale do imobilizéru APC. Můžeš ji překlenout drátem tak, aby bylo spojení na pin 55 počítače. Já jsem se s tím moc nepáral a udělal jsem odbočku přímo z pinu 55 na pin 7 diag. zásuvky OBD II a tím jsem imobilizér obešel. Sběrnice L - Line je v pohodě, vede z pinu 13 počítače motoru přímo do zásuvky na pin 15. /Původní zapojení na 12 pinové zásuvce bylo K-Line pin M , L-Line pin B/. Kabel připojuji do laptopu přes USB, ale může se napojit i na sériový port - záleží co si pořídíš. Při napojení přes USB je tam trošku malá zrada, při konfiguraci se nesmí zadat - připojen přes USB, i když ve skutečnosti to tak je. Zadá se sériové připojení.
To je vše, ale jak říkám platí to pro Janvar 5.1 u jiných verzí se to může lišit.
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod Skalouš » stř kvě 16, 2007 08:03

Tonda: Zase super příspěvek. Prosím o drobné doplnění informací.
Napiš prosím odkazy na stránky, kde se dá pořídit kabel mezi počítač a auto - znáš-li je.
(Rád bych se tu ř.j. naučil číst pomocí noťasu.) :oops:
Díky
Sk.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod Skalouš » stř kvě 16, 2007 08:10

Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod tonda » stř kvě 16, 2007 18:49

Jo přesně tak Skalouši, když tě to zajímá tady si můžeš kabel koupit hotový - USB nebo do sériového portu, nevím jaký máš laptop.http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty/?p=10kabely
Měl bys mít na obou autech co máš 16 pinový konektor SAE - J 1962, takže připojení bez problému. Akurát nevím jak u Forda, protože tady byla komunikace zase odlišná podle protokolu PWM ale máš rok 2000 tak snad půjde i KWP 2000. Musíš vyzkoušet, opravdu n
evím, víš že já jsem Citroen-Peugeot.
Tady taky jsou k dostání kabelyhttp://obd.ec.cz/
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod tonda » pát kvě 18, 2007 18:55

Tak Skalouši kdy začneš ?
Přílohy
program.JPG
Úvodní strana čeká !
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

diagnostika starších sérii

Příspěvekod jano » ned kvě 20, 2007 09:01

tonda píše:JPokud máš konektor 12 pinový je dobré ho vyhodit a nahradit standartním 16 pinovým /SAE - J1962/, .

Tonda vďaka za rady, bude to najschodnejšia cesta. V súčastnosti mi všetko funguje, chek engine za jazdy nesvieti. Neviem prečo to K-line viedli tak komplikovane, preto bola snaha o spojenie s RJ bez výsledkov. Urobím to napriamo ako si doporučil, k-line rovno s RJ.
jano
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon led 15, 2007 21:19

Příspěvekod tonda » pon kvě 21, 2007 00:22

Tady na tom odkazu http://chiptuner.ru/docs.php je sekce - DOKUMENTACIA , je to v ruštině. V bleděmodrém poli - řádek 2 je k dispozici diagnostický postup pro řídící jednotku MP7.0 verze HFM BOSCH. Je to norma EURO 3. Tam potom najdeme tabulku 2. 4 -01, která zobrazuje hodnoty při správném chodu motoru se zapnutým zapalováním, na volnoběh 800 ot/min a při 3 000 ot/min. Je to vlastně porovnávací etalon abychom věděli co vůbec a jaké hodnoty měříme, před každým měřením by sme měli mít takovou tabulku k dispozici a lehce můžeme porovnávat.
Uvedu příklad : Při vyčtení z paměti řídící jednotky se dovíme o trvalé závadě - lambda sonda. Zkrat na +pól nebo na kostru. No tak ji vyměníme a ouha - závada je stále stejná a i když ji smažeme objeví se znovu. Z diagnostického hlediska je vyčtení paměti závad podružná věc, je to jenom orientační informace. No ale právě měrění za chodu motoru a porovnávání s tabulkou správných hodnot nám určí závadu. Zjistíme že lambda sonda dostává kyslíkové šoky, snaží se o regulaci a je vysoko mimo toleranci správného režimu. Protože je mimo toleranci a dějě se tak neustále, tak řídící jednotka závadu vyhodnotí jako trvalou a uloží ji do paměti. Ve skutečnosti lambda sondě nic není, ta jenom reaguje na přítomnost vysokého podílu kyslíku ve výfukových plynech. Proto se hned můžeme zaměřit na detekci jiskření ve válcích a na obrazovce vidíme průběh spalování, zjistíme který válec vynechává a už můžeme něco podniknout /vyměnit svíčku, kabel a pod./ Můžeme porovnat vstřikovací časy jestli se neliší od normálu atd. Tímto postupem přesně určíme závadu, takže takle nějak by mělo probíhat měření, píšu to tady jenom tak pro ilustraci pro ty, kdo se o to zajímají - chce to trpělivost a hodně času tomu věnovat.
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod Majo » čtv lis 22, 2007 22:04

tak som si kupil kabel na OBD II a zatial mi je na dve veci. S riadiacou jednotkou sa neviem spojit. Hlavny problem bude asi v tom, ze moja rustina konci pri snahe o citanie rozsypaneho caju. :cry:
Ma niekto postup na vyblokovanie imobilizera do servisneho rezimu? Mozno sa mi to aj podarilo, sam neviem :roll:
Aky software pouzit?
Pre doplnenie, mam Nivu so stvorbodovym vstrekovanim Bosh...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků