Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Moderátor: Moderátoři

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod dmatej » ned úno 03, 2013 20:33

Převodník toho zas tak moc nepřevádí, řeší spíš jen protokol a HW kompatibilitu.
Většina odpovědí chodí nějak zakódovaná a to si už musíš rozkódovat sám - a někdy je to matematika na palici, co dotaz, to specialita :D
Ne že by to nešlo, ale ve výsledku je těch převodů hodně.
Jinak s tím zařízením se mluví protokolem hodně podobným ... no, jak se to jmenovalo ... prostě jako když ses bavil s internetovým modemem ...
ATH
AT
AT M0 (tj. neřvi!)
AT ... už si nepamatuju ...

A co nezačíná AT, ale číslem, krabice posílá do ŘJ.
Ale třeba na palubní napětí se ptáš přímo krabice, tuším AT V0 nebo tak nějak ... už jsem na to zase asi 3 týdny nesáhnul, o víkendech jsem dělal do práce ... a tenhle víceméně proflákal, prosral, krom toho, že jsem koupil maltu a zaplachtoval budoucí okna v baráku :-(
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod zelvotron » pon úno 04, 2013 19:44

Tak ten převodní má i bezpečnostní funkci a sice by měl galvanicky oddělovat "auto" a PC.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod dmatej » pon úno 04, 2013 21:15

zelvotron píše:Tak ten převodní má i bezpečnostní funkci a sice by měl galvanicky oddělovat "auto" a PC.

No dobrá, dobrá :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Petr HC » úte úno 05, 2013 00:08

Z množství převodníků uveřejněných v ruské literatuře (Chiptuner.ru-Adaptery K a p.) jsou asi jen dva, které zaručují galvanické oddělení PC - auto a to pomocí optronů. Zatím nejlépe mi fungoval galvanicky vázaný převodník Shuriken ,"přeškolený" na součástky dostupné v ČR.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod JmJ » ned bře 10, 2013 19:41

Parkrat se mi pri stani na miste na volnobeh zjevila chyba "bohata smes". Dost mozna se nejak projevuje ta ma slavna chyba s volnobehem, kterou neumi nikdo vyresit.

Kazdopadne me to privedlo k tomu, ze jsem se podival na hodnotu "napeti na lambda sonde" pres palubni pocitac. Hodnota ma byt v mV, tedy tisiciny voltu. Kdyz na teplem motoru zapnu zapalovani, tak je hodnota cca 0.7, nekdy vic a pri zapnutem zapalovani a nebezim motoru klesa. treba z 0.9 na tech 0.7. po startu to vyskoci na 4.8 pak na cca 7. pak se nic nedeje a po minutce to skoci na 15.5 a tam to chvili drzi. pak to zacne oscilovat pravidelne mezi 14.9 a 15.5.

Je mi jasne, ze merit napeti na lambde necim jinym nez osciloskopem je celkem na nic, ale i tak jsou ty hodnoty cele nejake divne :-)

nasel jsem tento popis http://www.squadramoravia.com/manual/la ... tika-2.pdf (zajimave, ze je tam zminovana CS Auto lada :-) ), podle ktereho bych mel videt hodnoty spis mezi 100 a 1000. I kdyby ten palubni pocitac uzival nejaky jine jednotky jako desetiny voltu, tak tak je to stejne nejaka blbost.

a) co ten palubak ma vlastne ukazovat? AMK-211000

b) ma ten navod pravdu? pocitam ze ano.

c) Zezi, mas jeste volnou lambdu? ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod žež » ned bře 10, 2013 22:25

Lambádu máme :D
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Petr HC » ned bře 10, 2013 23:01

To JmJ - je to tak, jak je psáno v Tebou citovaném popisu - tedy dolní mez 50-150 mV, horní 600- 800 mV .Problém je ale v tom, že všechny diagnostické programy čtou údaje z motoru vzorkováním, které se neshoduje s pulsováním lambda sondy a proto se údaje na PP zdají být nesprávné. U jednoduchých PP nejde měnit čas vzorkování a bývá obvykle okolo 300 ms, ale např SW ICD to umí již od 1 ms, takže při periodě LS 120 ms máš dostatečný počet bodů na křivce pro kontrolu její funkce .
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod JmJ » pon bře 11, 2013 20:42

Tak se hlasim mezi ty, co se uspesne spojili s ridici jednotkou. Uspech mel sw ICD a pc s plnohodnotnym seriovym portem. Pres usb2rs232 konvertor s cipem prolific to nejede. Ted jeste rozchodit azbuku a treba z toho neco vyctu. Umi to ICD malovat grafy? Poslepu jsem to nenasel.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod ger007 » pon bře 11, 2013 20:48

jeej a ked uz to teraz umis rozchodis to aj mne ? :_D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod JmJ » pon bře 11, 2013 20:53

Tak teoreticky staci na spavny pin privest k line a mozna i l line a par dalsich dratu a mohlo by to jet.

Pokud mas svuj kabel, tak muzem zkusit stesti s nim.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod ger007 » pon bře 11, 2013 20:57

ja mam diagnosticku zasuvku funkcnu teda aspon som na nu nesahal, takze pokial niekedy v zivote bola funkcna tak je aj teraz :-D kabel uz nemam poslal som majovi, ale chcem si na jeziska kupit, akurat furt niesomisty aky
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Cory » pon bře 11, 2013 21:01

Ten VAG co mam zapozicany od Matka asi nepojde co?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod JmJ » pon bře 11, 2013 21:22

V zasade si myslim, ze nejdevani tak sw vs rj, ale o sw vs prevodnik mezi rj a pc. Pak jde o to, aby sw znal vyznam ctenych hodnot atd. Pokud zjistite, jaky svab je v tom kabelu, pak si muzete zkusit najit sw, ktery s tim umi pracovat. K Vagu si myslim potrebujes vag sw. Pokd by ten sw treba jen tupe vysypal kody chyb, pak by asi pracoval.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Cory » pon bře 11, 2013 21:43

V tom sa este neorientujem, ale čo viem, tak ten SW od VAGu len tupo vysype kody, ktorych vyznam si musis zistit cez dalsi SW. Ale moje tvrdenie brat s rezervou, zacinam sa o to zaujimat az teraz.

Plánujem si kupit diagnosticky pristroj, vie to spraviť všetky Lady (neviem či aj Spi) a dokonca aj Daciu :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod zelvotron » úte bře 12, 2013 17:54

JmJ píše:Tak se hlasim mezi ty, co se uspesne spojili s ridici jednotkou. Uspech mel sw ICD a pc s plnohodnotnym seriovym portem. Pres usb2rs232 konvertor s cipem prolific to nejede. Ted jeste rozchodit azbuku a treba z toho neco vyctu. Umi to ICD malovat grafy? Poslepu jsem to nenasel.


Jakej máš kabel?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků