Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Moderátor: Moderátoři

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Petr HC » ned říj 20, 2013 13:19

Utrpěl jsem další dílčí vítězství nad hmotou v L2112 - tentokrát jde o servo volnoběhu. Tento problém zde už byl řešen několikrát a obvykle skončil zbytečnou výměnou ne zrovna levného serva.
Jak jsem popisoval teoreticky, musí docházet k tomu, že se závit serva zanese nějakým "bordelem" a rozsah regulace se zúžuje a zúžuje až tak, že nedrží volnoběh, motor neočekávaně zhasíná a diagnostika hlásí závadu lambdy a chudou směs. Navíc test serva hlásí, že je vše v pořádku, poněvadž servo sice dostane svoji testovací "dávku" impulzů, ale ŘJ už neví o tom, že došlo k t.zv. "ztrátě kroků", poněvadž zde chybí zpětná vazba od skutečné polohy serva. Toto je typický příklad, že diagnostika skoro vždy nezjistí vše.
Proto jsem si zhotovil "udělátko" s relátky - obvodově podobné tomu Magnetti Marelli (viz výše) , kterým dostanu i přes značný odpor "bordelu" jehlu ze serva ven (pružina ji nakonci závitu dokonce "vystřelí") a mohu ji očistit.
Na obr. je jehla před očištěním s vyznačením pásma teoretické možnosti regulace (1) , pásma skutečné
regulace (2) a pásma, kdy již správně nereguluje (3).
Sorry - fotka je mobilem zblízka, takže neostrá.
Přílohy
ServoVV2.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod zelvotron » ned říj 20, 2013 18:45

K vystřelení stačí několikrát, asi tak 8x, zapnout a vypnout zapalování a mít při tom motorek vymontovaný z tělesa klapky (ale samozřejmě připojený na kabeláž). To slovo vystřelí je zcela na svém místě, takže je dobrý se na to nějak připravit (např motorek dát do nějaký krabičky), jinak pružinka a hřídelka v háji :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Petr HC » pon říj 21, 2013 08:27

Asi před 3mi lety takto někdo v Hoškovicích "rozebral" motorek PXX a zpátky se už jehlu nepodařilo dostat (šroubek do matičky nenatlačíš). Dostali jsme ji zpět diagnostikou ICD. Šlo by to také tím přípravkem MM. Při poslední demontáži na mém autě byla jehla tak "zapečená", že jsem musel zdvihnout napětí na přípravku z 12 až na 21 V, něž motorek překonal mechanický odpor toho "bordelu" (takže tou metodou se zapalováním by se to asi také nepodařilo). Fakt je to, že jsem mezitím asi 2x jehlu "přimázl" jemným olejem (J2), což asi nebylo kvůli prachu to "pravé ořechové".
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Majo » pon říj 21, 2013 14:36

ona je stejne primazavana vyparmi odvetravania klukovej skrine, takze myslim, ze si to nezhorsil. Ja som raz zapiekol PXX prave tym, ze som zaslepil odvetravanie volnobehu(resp mal som taky bastl, ze sa mi to nedalo zapojit). Normalne sa nasucho zasekol, pomohlo az WD a vycistenie.
Mimochodom, nejde vratit sroubek do maticky otocenim polarity?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Petr HC » pon říj 21, 2013 18:04

Majo píše:ona je stejne primazavana vyparmi odvetravania klukovej skrine, takze myslim, ze si to nezhorsil. Ja som raz zapiekol PXX prave tym, ze som zaslepil odvetravanie volnobehu(resp mal som taky bastl, ze sa mi to nedalo zapojit). Normalne sa nasucho zasekol, pomohlo az WD a vycistenie.
Mimochodom, nejde vratit sroubek do maticky otocenim polarity?

S tím přimazáváním máš asi pravdu (nebádal jsem kam ústí "oddech" z karteru) a pokud bys chtěl otočit polaritu (zde sled impulzů) při použití ŘJ jako zdroje, musel bys prohodit vodiče jedné z cívek serva. Jednodušší by to bylo asi redukční spojkou mezi konektory (jako se dělaly mezisokly u elektronek podobných vlastností , ale různého zapojení patice).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod zelvotron » pon říj 21, 2013 18:43

Já jsem ho natlačil zpět stejný způsobem jako vyndal, asi na druhej pokus se mi to povedlo, přidržet a přitlačit hřídelku s pružinkou u motorku a zapnout/vypnout zapalování a motorek si hřídelku "vcucnul" zpět.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod JmJ » pon říj 21, 2013 18:43

Jehla ze serva vyletela me v mnichove hradisti minuly rok. Jak jsme ji presnedostali zpet, uz nevim. Asistoval u toho i Petr, takze mozna s pomoci icd. Ale rekl bych, ze by to melo jit i bez nej. Kdyz se vypina motor, tak rj se servem hybe. Myslim, ze jehlu zatahuje. Takze by mohli stacit jehlu tlacit dovnitr a vypnout zapalovani. Nezkousel jsem.

Pokud dochazi k zapekani, mozna zkusit medene mazivo na vysoke teploty? Iba napad.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod dmatej » úte říj 22, 2013 12:17

Hmm. To tam mám taky? Kde? :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Majo » úte říj 22, 2013 12:56

na boku skrtiacej klapky. Je tam snimac polohy a kusok od toho trosku vacsi krokovy motorcek.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Petr HC » čtv pro 12, 2013 10:45

Dnešní dotaz Laciho a odpovědi Coryho mě vrátily k problémům s PXX (servo řízení volnoběhu). Nakonec jsem si zapojil nejjednodušší možné "udělátko" podle odkazu Mirazv. S čistým závitem serva "chodí" už při 8 V ze zvonkového transformátoru, ale při silně znečištěné "jehle" lze toto napětí zvýšit (krátkodobě max. 5 sec. až na 24 V).
Dalším vylepšením je náhrada elektrolytického kondenzátoru, kondenzátorem bipolárním - dva elektrolytické kondenzátory dvojnásobné kapacity, přemostěné proti přepólování dvěma běžnými křemíkovými diodami.
Přílohy
bipolar.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod zelvotron » ned úno 01, 2015 16:52

Mám půjčenej kkl kabel a rozchodil jsem ho s ICD, ale jen vyčtení chyb, na víc sem si v rozsypaným čaji netrouf a byl sem línej přepínat počítač na ruštinu, tak sem se chtěl zeptat, podařilo se někomu icd nějak počeštit?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Cory » ned úno 01, 2015 16:54

ja som ho mal stiahnute aj v anglickej verzii
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod JmJ » ned úno 01, 2015 17:35

Cory píše:ja som ho mal stiahnute aj v anglickej verzii

A to sem pises jen tak? Ja to hledal jak <> a nenasel sem :-(
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod zelvotron » ned úno 01, 2015 18:09

Taky mi přijde že mu v příspěvku chybí odkaz na stažení :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Příspěvekod Cory » pon úno 02, 2015 13:52

nasiel som to cez google a bolo to asi rok a pol dozadu, takze to uz tazko najdem :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků