Dálkové ovládání pro centrální zamykání

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Čahoun » úte úno 27, 2007 16:13

Jiri, tonda, Tak to bude ono,čudlik odpovídá,černé plastové pouzdro taky,a ten nápis je v azbuce a taky sedí.
Mě to jen vyděsilo,protože matčina Felicie už tenhle čip v klíči měla,a byly s tím problémy,náhradní klíč stál 1000Kč,a podobný hity.
Takže kluci dík!
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Čahoun
 
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

Příspěvekod tavri » sob bře 24, 2007 18:22

Čahoun píše:tavri, Tak jsem si dnes v Polsku koupil tu "levnou srandu" jak popisuješ,je od firmy AMT a stála necelé čtyři stovky....

Já tam byl teprve dneska a nesehnal jsem nic :-( Budu si muset něco objednat z netu nebo tam zajet do většího města...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » čtv dub 26, 2007 19:39

Dneska mi přišlo dálkové ovládání, které jsem si na netu objednal. Jedná se o typ RC 102A.
Specifikace:
RC 102A - modul dálkového ovládání s univerzálním výstupem na centrální zamykání.
*silový výstup na směrovky
*silový univerzální výstup na centrál
*silový výstup na otevření kufru
Teď ještě vyzkoumat, jak to zapojit. Nevím přesně, odkud vezmu směrovky. Když dám centrálu do míst k té původní, bude pěkně schovaná a signál by šel vzít u vypínače varovných blinkrů...
Přílohy
dalkovl.jpg
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » ned dub 29, 2007 13:10

Tak už to mám skoro zapojené. Ovládací jednotku jsem dal k ŘJ, je tam nejvíc místa a jsou tam lehce přístupné kabely pro zamykání/odemykání...
Součástí balení nejsou diody :( a já tam mám jen jeden + výstup na blikače.
Neví někdo, jaké tam mají přijít a kde se dají koupit? V návodu píšou 1N5401.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Roman » ned dub 29, 2007 15:06

1N5401 az 1N5408 alebo hocijake ine na 3 ampery (stacili by aj na 2 ampery, do jednej strany smeroviek tecie cca 1,7 - 1,9A). Kupit by si ich mal dostat v kazdom obchode s elektronickymi suciastkami
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod tavri » pon dub 30, 2007 12:17

V obchodě měli dneska zavřeno... :-(
Taky jsem myslel, že při zamknutí to hezky jednou blikne a při odemknutí to blikne dvakrát, jako u jiných aut. A místo toho se to při zamknutí sotva rozežhne a při odemknutí to svítí trvale asi 2 vteřiny. Jsem rozmlsaný z firemní Octavie.
Pod volantem jsem našel oba výstupy a když jsem kuchnul ten spínač varovných, tak tam je drátů taky požehnaně. Nejlepší by bylo najít signál někde na přeřušovač... nebo ten se při zapojení neuvažuje? Přiložený manuál je hodně strohý.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tonda » pon dub 30, 2007 15:57

Zapojil si to špatně, když ti to jenom slabě svítí při zamykání. Signál na směrovky zřejmě jede přes neco dalšího. Uvažuj - centrála dává 12 V signál na směrovky vlevo a vpravo podle času, co má naprogramovaný. Potřebujeme tento signál přerušovat ? Nepotřebujeme ! Čili o přerušovači směrovek nebudeme již dále blouznit. Odkud jede signál, když chceme poslat 12 V na žárovky směrovek např. vlevo ? Ze spínače varovných světel ? To taky, ale rozsvítí nám to i směrovky vpravo. To ale nechceme - my chceme blikat jenom vlevo,žádný takový vpravo, jen vlevo. Tak co teď ? Zaměříme se tedy na poslední aparát, který se týká směrovek - přepínač směrovek. Připojíme obyčejnou žárovkovou zkoušečku jedním koncem na kostru, dáme levou směrovku a druhým koncem zkoušečky sledujeme na zásuvce, kde to bliká. Ale ouha ! Bliká to vícekrát na různých drátech. Proč to ? Proto, že signál do přepínače přichází i odchází a zkoušečka nám ukáže samozřejmě všechno.
My ale potřebujeme najít jenom jeden drát, kterým signál odchází na směrovky. Poznačíme si všechny dráty, kde nám to prvně blikalo a směrovku vypneme. Vezmeme kus kabelu, který připojíme někam, kde je 12 V stále. Na druhé straně kabelu si necháme jen 3-4 drátky a postupně je přikládáme na místa, která jsme si poznačili a kde nám to blikalo. Pokaždé oběhneme auto a sledujeme, co svítí nebo nesvítí. Zanedlouho nebo možná hned napoprvé se trefíme, svítí nám tedy všechny 3 levé směrovky. Tak jsme se trefili - to je drát, kterým odchází z přepínače 12 V signál na levou směrovku, tam připojíme výstupní signál z centrály. Předtím ho ještě diodama rozdělíme na pravou a levou větev. Diody zajistí, že 12 V signál poteče jenom tam, zpátky ni krok a nemůže nám ovlivnit normální používání směrovek. 3-4 drátky zapojujeme proto, kdyby jsme se netrefili a bude zkrat, tak se nám jednoduše přepálí a nic se nestane. Stejně najdeme vývod pravé strany směrovek.
Naposledy upravil tonda dne stř kvě 02, 2007 14:57, celkově upraveno 1
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod tavri » pon dub 30, 2007 20:06

Tondo, díky, zkusím to případně znovu, jak popisuješ. Postupoval jsem tak, že jsem odpojil svorkovnici na levé páčce a na ní hledal napětí. Z ní jsem si půjčil trvalé napětí a přiložil přes zkoušečku na různé piny, až se mi rozsvítila. To se stalo jen na dvou místech, levá a pravá. A zas tolik možných pinů tam není.
Problém je, že ty motorky mají takový odběr, že při zapojení všech blikačů už to skoro neutáhne. Centrál pak nemá sílu utáhnout serva. Taky jsem měl docela vydundanou baterku, možná i to má vliv, tak ji teď přes noc nabíjím. Sotva mi to chytlo, abych zajel do garáže.
Na ten výstup z centrály jsem zapojil obyčejnou žárovkou zkoušečku (jeden konec výstup z centrály, druhý konec kostra) a i ta při zatáhnutí motorku mírně pohasla. Jak při zamykání, tak i odemykání. Zamykací signál je navíc tak příšerně krátký, trvá asi jako práce motorků, takže při tom pohasnutí už nedosáhne plné intenzity. Když tím samým tlačítkem na dálk. ovladači otevírám kufr, zamykací tlačítko se drží 5 sekund, tak k pohasnutí žárovky nedojde, stejně tak byly OK i blikače u auta.
Odemykací signál taky na chvíli pohasne, ale je dostatečně dlouhý, tedy delší, než samotný akt vytáhnutí motorků, již minule zmíněné cca 2 sec.
Ty dráty pod volantem byly modrý a modro-černý. Stejné dráty, na samostatném vývodu jsou i u toho spínače varovných světel.
Btw. kolik ty motorky vlastně žerou, že už neutáhnou 4x21W + 2x5W + 2x1,2W? To pohasnutí při práci 4 motorků normální není...
Roman: taky dík
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Roman » pon dub 30, 2007 21:01

Musim trochu opravit moj prispevok o prude do blinkrov, prud do jednej strany je zhruba dvojnasobny, t. j. cca 3,3 az 3,5 A ale napriek tomu tie trojamperove diody s tym nemaju problem. (ja som pred par dnami totizto meral odber na Audi A3 a tam su zvlast aj predne aj zadne ziarovky). Ale to tvoje slabe svietenie je divne. Odkial beries napajanie pre to ovladanie?
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod tonda » úte kvě 01, 2007 01:36

Tavri, píšeš že jsi odpojil svorkovnici z přepínače směrovek, tam kde bylo stálých 12 V jsi připojil zkoušečku a zřejmě hrotem zkoušečky jsi hledal na pinech kde se rozsvítí. Tímto postupem jsi našel dva vývody, kde zkoušečka svítí, našel jsi tedy 2x kostru. Ale nejde mi do hlavy, proč hledáš kostru na přepínači směrovek ? Proč? Navíc ti to může kostřit přes žárovky, což je úplně špatně.
Začneme tedy znovu.
Předně je třeba mít řádně nabitou baterii, jinak se do toho ani nepouštěj.
Zapojení tohoto dálkového ovládání je velmi jednoduché :
1. Černý - kostra
2. Červený - stálých +12 V. Je to silové vedení, takže se musíš připojit někam na silové vedení, třeba na spínací skřínku.
3. Oranžový - rozdělíš diodami na dvě větve a připojíš na přepínač směrovek
4. Signál na otevření kufru. Připojíš na tlačítko pro otevření kufru na drát který vede k motůrku do kufru
5. zelený - připojením tohoto drátu určíš polaritu, která se bude do kufru posílat.
6. Růžový - zůstane nezapojen - není ho potřeba
7. Modrý - mínusový zamykací impuls pro centrálu CZ
8. Hnědý - kostra
9. Fialový - zůstane nezapojen
10. Bílý - mínusový odemykací impuls pro centrálu CZ
nejsnažší je napojit se na dráty co vedou do předních dveří řidiče. Krokodýlek žárovkové zkoušečky dáš na kostru a hrotem postupně napichuješ jednotlivé dráty až centrál odemkne, nebo zamkne. Takto je najdeš spolehlivě.
Nebo je připoj až u centrály CZ, to už je jedno.
Pokud to takto vše zapojíš, musí to spolehlivě fungovat.
Naposledy upravil tonda dne stř kvě 02, 2007 15:01, celkově upraveno 1
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod tavri » úte kvě 01, 2007 11:06

Baterka je už plně nabitá, nicméně se to chová jako včera. Centrál šlape OK, jakmile připojím zátež všech blikačů, kucká se to.
Chybu asi už vidím v bodě 2. Červený - stálých +12 V. Je to silové vedení, takže se musíš připojit někam na silové vedení, třeba na spínací skřínku Já to píchnul společně se zeleným (polarita pro bagážnik) na tenký růžový (stálé napětí), co vede k původní ŘJ centrálu. Nedošlo mi, že oranžový pak bude krmit všechny blikače. Snad ten růžový ještě neshořel.
Zkusím ho tedy napojit na skříňku.
Zbytek mám zapojený tak jak píšeš, kufr taky funguje.
A diody jsem už sehnal taky...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » stř kvě 02, 2007 07:18

Tondo, díky za radu. Už to koněčně fachá. Problém byl ve špatném zapojení +12V.

Kdyby si to chtěl ještě někdo zapojit, tak přikládám pár foto.
Přílohy
Cam000245.JPG
svazek kabelů k řídící jednotce centrálu
Cam000246.JPG
Naklemování mínusových pólů, bílý - odemykací, hnědý - zamykací
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » stř kvě 02, 2007 07:57

další
Přílohy
Cam000255.JPG
Naklemování vývodů pod blikačema. Na modrý a modročerný kabel.
Cam000253.JPG
Svorkovnice pod spínací skříňkou. V samici je volný PIN, stačí do ní přivést kabel s fastonem. V samci je hotová odbočka - černý drát od růžového.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » stř kvě 02, 2007 08:05

další
Přílohy
Cam000252.JPG
Umístění ŘJ dálkového ovládání. Vlevo dole černá krabička. Vidět je svazek a svorkovnice k ní.
Cam000251.JPG
Detail. Vpravo připravený oranžový kabel - výstup na blikače pro krabičku s diodami
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » stř kvě 02, 2007 08:07

další
Přílohy
Cam000248.JPG
Napojení kufru. Opět volná pozice směrem k sobě. Ovládáno plusem.
Cam000256.JPG
Provizorium s diodami
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků