Palivové čerpadlo

Moderátor: Moderátoři

Palivové čerpadlo

Příspěvekod žež » ned črc 29, 2012 10:20

Potřeboval bych vědět zda pasuje palivové čerpadlo z desítky do nivky :?:
Co spíná palivové relé? Je nějaká tlaková regulace paliva kdy je palivové čerpadlo odstaveno?
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvekod Cory » ned črc 29, 2012 10:56

Pokial je Niva MPi (4-bodový vstrek), tak by samotné čerpadlo malo pasovať. Palivové relé je ovládané signálom z RJ. Čerpadlo nie je ovládané tlakom, RJ ho zapína a vypína: pri zapnutí zapalovania chvíľu natlakuje systém a vypne, znova sa zapne až pri štartovaní a beží až kým sa motor nezastaví (bud ho vypneš kľúčom Ty, alebo zdochne sám). Regulácia tlaku je zabezpečovaná redukčným ventilom na konci vstrekovacej rampy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvekod žež » ned črc 29, 2012 11:25

Nivaka je mpi.
Palivové relé je ovládané signálom z RJ.

Zapnu zapalování a relé nesepne. Začnu startovat a relé sepne. Tak že chyba řj :?:
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvekod Cory » ned črc 29, 2012 11:54

Neviem, či to nie je tak, ze na cievku rele je vedene plus od spínačky, resp. hlavného relé, a mínus (kostra) od RJ. To by znamenalo, že v kľudovom stave je do rele privedena iba kostra z RJ. Zapneš zapaľovanie - do relé sa privedie plus a čerpadlo beží. Po chvíľke RJ nezistí pohyb motora a odpojí kostru do relé a čerpadlo vypne. Začneš štartovať, RJ rozpozná pohyb motora a pustí kostru do relé a čerpadlo beží. Skús zistiť prítomnosť kostry a plusu na rele v jednotlivych stavoch.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » ned črc 29, 2012 12:16

žež píše:Nivaka je mpi.
Palivové relé je ovládané signálom z RJ.

Zapnu zapalování a relé nesepne. Začnu startovat a relé sepne. Tak že chyba řj :?:

Pokud se tak stane při prvním zapnutí zapalování po delší době od vypnutí motoru, může to být závada. Při opakovaném startu, krátce po běhu motoru je to běžné. ŘJ odměřuje čas (cca 20 - 30 sec) od posledního nastartování a v té době neopakuje rozběh čerpadla po zapnutí zapalování dříve než po "naskočení" motoru.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvekod žež » pát srp 03, 2012 18:45

Dnes dorazilo čerpadlo od plavce, předělalo se do niváckého obalu a nivka si přede. Díky všem za rady :!:
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » sob pro 29, 2012 09:36

Tak poprvé po cca 40 kkm jsem musel být odtažen kvůli poruše palivového čerpadla. Na diagnostice byla pouze chyba P103 - vysoká úroveň čidla vzduchu, což přičítám docházení tlaku paliva při vysazení čerpadla.
Po proměření el. obvodů čerpadla jsem zjistil pomocí testů v ICD, že proud jde až do přívodního konektoru. Proto šlo čerpadlo ven. Po pročištění všech 4 konektorů se zatím na náhradním 5 V zdroji "na stole" točí.
Držte mi palce, aby to byl jen "přechoďák" v některém konektoru.
Poznámka - nezkoušet na 12 V - motor na stole není chlazen palivem.
Pro ty, komu by se podobná závada objevila jsem nakreslil schema zapojení konektorů.
Všechny znázorněné konektory jsou"Mařenky" ,kreslené při pohledu do dutinek a všechny nezakreslené protikusy jsou "Jeníčkové". Průchodka zvenčí do čerpadla je oboustranný "Jenda".
Přílohy
Čerp_el.jpg
Naposledy upravil Petr HC dne sob pro 29, 2012 10:12, celkově upraveno 2
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvekod zelvotron » sob pro 29, 2012 09:43

Pěkné, náhradních čerpadel je případně skladem stále dost.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » sob pro 29, 2012 10:05

Pokud by byl k sehnání samotný agregát motor-čerpadlo (proto jsem uvedl jeho rozměry), měl bych zájem, poněvadž podle mně dostupných ceníků je cena agregátu 1/4 až 1/3 ceny celého čerpadla. Na tom zbytku se snad nemá co pokazit, poněvadž dráha snímacího potenciometru je keramická a ostatni je jen "železo".
15:00 jsem "utrpěl vítězství nad hmotou". Čerpadlo pracuje i v autě a po projížďce, nikde nic neteče. Nejdéle - 3 hodiny mi trvalo "vydolovat" klíč 8/10 zapadlý mezi nádrž a karoserii. To byla ale moje nešikovnost (nebo že by ten Něměc od A ? )
Opět se projevila poddimenzovanost elektrického rozvodu 2112ky. Piny konektortů, kde při rozběhu čerpadla teče až 7 A, bych si nedovolil dimenzovat ani na 2 A. Zlaté časy, když byly k dostání za pár korun "migácké" konektory vyráběné v Elektropraga Tanvald.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků