Stránka 1 z 2

Stěrače jdou ztuha, roztýká se pojistka

PříspěvekNapsal: stř kvě 05, 2010 21:29
od jjenik
roztýká se mi pojistka ke stěraču dám jí tam zapnu stěrače ty se hejbou jak kdyby nemohly a najednou cítím smrad z pojistkové skřínky tak se tam podívám a vidím jak se mi roztejká plast na pojistce proč to ???

[ Komentář přidal: zelvotron: čt květen 06, 2010 09:57 ]
edit názvu :wink:

PříspěvekNapsal: stř kvě 05, 2010 21:31
od Cory
Nemas niecim zablokovany mechanizmus stieracov?

PříspěvekNapsal: stř kvě 05, 2010 21:43
od Dusan
&eby hrdzou zablokovany :D

PříspěvekNapsal: stř kvě 05, 2010 21:44
od Cory
No to by si sa cudoval aky bordel sa tam niekedy zvykne namotat

PříspěvekNapsal: čtv kvě 06, 2010 09:00
od zelvotron
Pojistka by se moc roztejkat neměla, to bude nějakej šmejd, nebo není tam silnější než má bejt? Zkusil bych dát jinou, třeba tam bude na ní blbej kontakt a tudíž velkej přechodovej odpor.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 06, 2010 10:17
od Petr HC
zelvotron píše:Pojistka by se moc roztejkat neměla, to bude nějakej šmejd, nebo není tam silnější než má bejt? Zkusil bych dát jinou, třeba tam bude na ní blbej kontakt a tudíž velkej přechodovej odpor.

"Moderní" tavná autopojistka je stoprocentně šmejd. Původní konstrukce tavných pojistek byl stříbrný drátek, zasypaný pískem v keramickém pouzdru. Průběhem času zmizelo stříbro, písek i keramika a zejméma u autopojistek byly tyto prvky nahrazeny pocínovanou mědí (cín má 7,5x větší specifický odpor než stříbro, takže i slabá vrstva nutná proti korozi nepříznivě ovlivní teplo vyzářené tavným drátkem) termosetem, posléze termoplastem a něco, co by tavnému drátku odebíralo teplo, zmizelo úplně.
Navíc hlavním úkolem tavné pojistky je jistit zkrat, nikoli proudové přetížení. Od toho jsou mnohem dražší nadproudové jističe.

Ale konkrétně - pokud tam je přechodový odpor, bude vidět, kde začíná tavení termoplastu a podle toho lze "přechoďák" identifikovat. A taví-li se poblíž "okénka", platí plně prvý odstavec.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 06, 2010 10:25
od tavri
Mně se tavil konektor zespod pojistkovky a opálená místa dobře ukazovalo na relé K6 (takové macaté). U pojistky jsem se s tím nesetkal... teda zatím :-)
Asi tam budou pekelný proudy a přechoďáček si hledá svoje místo.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 06, 2010 12:26
od Petr HC
tavri píše:Mně se tavil konektor zespod pojistkovky a opálená místa dobře ukazovalo na relé K6 (takové macaté). U pojistky jsem se s tím nesetkal... teda zatím :-)
Asi tam budou pekelný proudy a přechoďáček si hledá svoje místo.

Pozor na formulaci. Tohle jsem jednou použil při výkladu (pekelný proud) a student se mě zeptal od kolika ampérů ten pekelný proud začíná.
Jinak relé K6 je hlavní relé, spínající pomocí klíčku zapalování přívod od baterie na svorku 30 skoro do celé elektroinstalace vozu (mimo spotřebiče, které musí být trvale pod proudem). Viz příloha

PříspěvekNapsal: čtv kvě 06, 2010 13:01
od tavri
Chtěl jsem jen upozornit, že pojistková skříňka může být vypálená na vícero místech, zespod, skrytě pod relé a jak píše jjenik i v pojistce.
Doporučuji ji vyjmout vem, prohlédnout zespodu, třeba i rozdělat a opravit spoje.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 06, 2010 17:34
od plavec
Taky se mě to stalo. Jen už nevím u kterýho auta, asi u lady. Začala se roztejkat pojistka, nakonec jsem byl rád, když jsem vůbec ty "nožičky" vytáhl kombinačkama ven. Dal jsem novou pojistku a byl klid. :)

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2010 16:05
od jjenik
nakonec sem to musel dát do servisu měl sem rozteklí i kabely ke stěračům, vyměnily mi je ale hned druhý den stejná závada začalo se znich kouřit ted už si myslím že vím čím to je mám rozbitej zadní motor od stěraču a jelikož nešel páčka zůstala sepnutá tak asi proto.Musel sem to tedy dát znovu do servisu hned sem jim taky vpálil že chybu nezjistily a že to tedaa du reklamovat chlapci nevěli co na to říct. po čtvrt hodině mi řekli že to reklamujou a podívaj se co stím je.
Jinak nevíte jestli se dá sehnat nějaký svazky drátů co pasujou do ladovky ??

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2010 16:10
od Cory
da sa zohnat aj origo kabelaz, ovšem cela (mimo riadenia motoru)

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2010 21:35
od plavec
jjenik píše:nakonec sem to musel dát do servisu

Kde si to měl?

PříspěvekNapsal: úte kvě 18, 2010 10:21
od jjenik
V pejru v servisu Fiat u bazénu tam to dávám, kdyš je nějakej velkej problém

PříspěvekNapsal: úte kvě 18, 2010 10:31
od jjenik
Cory píše:da sa zohnat aj origo kabelaz, ovšem cela (mimo riadenia motoru)

motor je jak novej ten je ok , kde bych to sehnal a hlavně za kolik začíná mi to líst do peněz (poslední oprava pes 5 tisíc čepy eletrika geometrie a nějaký ty dráty za hodinupráce si účtujou 350)