Stěrače jdou ztuha, roztýká se pojistka

Moderátor: Moderátoři

Stěrače jdou ztuha, roztýká se pojistka

Příspěvekod jjenik » stř kvě 05, 2010 21:29

roztýká se mi pojistka ke stěraču dám jí tam zapnu stěrače ty se hejbou jak kdyby nemohly a najednou cítím smrad z pojistkové skřínky tak se tam podívám a vidím jak se mi roztejká plast na pojistce proč to ???

[ Komentář přidal: zelvotron: čt květen 06, 2010 09:57 ]
edit názvu :wink:
Naposledy upravil jjenik dne čtv kvě 06, 2010 08:56, celkově upraveno 1
jjenik
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvekod Cory » stř kvě 05, 2010 21:31

Nemas niecim zablokovany mechanizmus stieracov?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Dusan » stř kvě 05, 2010 21:43

&eby hrdzou zablokovany :D
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Cory » stř kvě 05, 2010 21:44

No to by si sa cudoval aky bordel sa tam niekedy zvykne namotat
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod zelvotron » čtv kvě 06, 2010 09:00

Pojistka by se moc roztejkat neměla, to bude nějakej šmejd, nebo není tam silnější než má bejt? Zkusil bych dát jinou, třeba tam bude na ní blbej kontakt a tudíž velkej přechodovej odpor.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » čtv kvě 06, 2010 10:17

zelvotron píše:Pojistka by se moc roztejkat neměla, to bude nějakej šmejd, nebo není tam silnější než má bejt? Zkusil bych dát jinou, třeba tam bude na ní blbej kontakt a tudíž velkej přechodovej odpor.

"Moderní" tavná autopojistka je stoprocentně šmejd. Původní konstrukce tavných pojistek byl stříbrný drátek, zasypaný pískem v keramickém pouzdru. Průběhem času zmizelo stříbro, písek i keramika a zejméma u autopojistek byly tyto prvky nahrazeny pocínovanou mědí (cín má 7,5x větší specifický odpor než stříbro, takže i slabá vrstva nutná proti korozi nepříznivě ovlivní teplo vyzářené tavným drátkem) termosetem, posléze termoplastem a něco, co by tavnému drátku odebíralo teplo, zmizelo úplně.
Navíc hlavním úkolem tavné pojistky je jistit zkrat, nikoli proudové přetížení. Od toho jsou mnohem dražší nadproudové jističe.

Ale konkrétně - pokud tam je přechodový odpor, bude vidět, kde začíná tavení termoplastu a podle toho lze "přechoďák" identifikovat. A taví-li se poblíž "okénka", platí plně prvý odstavec.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod tavri » čtv kvě 06, 2010 10:25

Mně se tavil konektor zespod pojistkovky a opálená místa dobře ukazovalo na relé K6 (takové macaté). U pojistky jsem se s tím nesetkal... teda zatím :-)
Asi tam budou pekelný proudy a přechoďáček si hledá svoje místo.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Petr HC » čtv kvě 06, 2010 12:26

tavri píše:Mně se tavil konektor zespod pojistkovky a opálená místa dobře ukazovalo na relé K6 (takové macaté). U pojistky jsem se s tím nesetkal... teda zatím :-)
Asi tam budou pekelný proudy a přechoďáček si hledá svoje místo.

Pozor na formulaci. Tohle jsem jednou použil při výkladu (pekelný proud) a student se mě zeptal od kolika ampérů ten pekelný proud začíná.
Jinak relé K6 je hlavní relé, spínající pomocí klíčku zapalování přívod od baterie na svorku 30 skoro do celé elektroinstalace vozu (mimo spotřebiče, které musí být trvale pod proudem). Viz příloha
Přílohy
K6a.jpg
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod tavri » čtv kvě 06, 2010 13:01

Chtěl jsem jen upozornit, že pojistková skříňka může být vypálená na vícero místech, zespod, skrytě pod relé a jak píše jjenik i v pojistce.
Doporučuji ji vyjmout vem, prohlédnout zespodu, třeba i rozdělat a opravit spoje.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » čtv kvě 06, 2010 17:34

Taky se mě to stalo. Jen už nevím u kterýho auta, asi u lady. Začala se roztejkat pojistka, nakonec jsem byl rád, když jsem vůbec ty "nožičky" vytáhl kombinačkama ven. Dal jsem novou pojistku a byl klid. :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod jjenik » pon kvě 17, 2010 16:05

nakonec sem to musel dát do servisu měl sem rozteklí i kabely ke stěračům, vyměnily mi je ale hned druhý den stejná závada začalo se znich kouřit ted už si myslím že vím čím to je mám rozbitej zadní motor od stěraču a jelikož nešel páčka zůstala sepnutá tak asi proto.Musel sem to tedy dát znovu do servisu hned sem jim taky vpálil že chybu nezjistily a že to tedaa du reklamovat chlapci nevěli co na to říct. po čtvrt hodině mi řekli že to reklamujou a podívaj se co stím je.
Jinak nevíte jestli se dá sehnat nějaký svazky drátů co pasujou do ladovky ??
jjenik
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvekod Cory » pon kvě 17, 2010 16:10

da sa zohnat aj origo kabelaz, ovšem cela (mimo riadenia motoru)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod plavec » pon kvě 17, 2010 21:35

jjenik píše:nakonec sem to musel dát do servisu

Kde si to měl?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod jjenik » úte kvě 18, 2010 10:21

V pejru v servisu Fiat u bazénu tam to dávám, kdyš je nějakej velkej problém
jjenik
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvekod jjenik » úte kvě 18, 2010 10:31

Cory píše:da sa zohnat aj origo kabelaz, ovšem cela (mimo riadenia motoru)

motor je jak novej ten je ok , kde bych to sehnal a hlavně za kolik začíná mi to líst do peněz (poslední oprava pes 5 tisíc čepy eletrika geometrie a nějaký ty dráty za hodinupráce si účtujou 350)
jjenik
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků