Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: čtv lis 18, 2010 23:28
od plavec
FOMA píše:Snad kdyžtak vyměnit všechny 3 hned at mají stejné parametry

Ano to elektrikáři doporučují :wink:

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: pon říj 10, 2011 15:38
od Petr HC
Nevím jak se to sem hodí, ale nechci zakládat nové téma.Tento přípravek by si asi zasloužil uložit do FAQ pod heslo „udělátka“ nebo „fígle“ či třeba honosněji „přípravky“.
Jde o voltmetr s potlačenou nulou pro rychlou kontrolu stavu palubní sítě motorového vozidla, které nemá palubní voltmetr.
Pro tuto rychlou kontrolu se nehodí číslicový multimetr z důvodu „vzorkování“ hodnoty.
Univerzální ručkové měřidlo se nehodí již méně, ale problémem je to,že zajímavé údaje (v rozsahu cca 6 – 16 V jsou rozprostřeny na malém úseku stupnice .
Voltmetr podle tohoto návrhu reaguje spojitě a dostatečně rychle např. při startování, kdy zaznamená pokles napětí. Pokud napětí při startování klesne pod 6 V, znamená to, že akumulátor má již „své za sebou“. Pokud se napětí pohybuje na začátku zeleného pole v klidu motoru a ke konci při běhu motoru, je vše v pořádku. Ručka červeném poli značí nebezpečné přebíjení akumulátoru v důsledku závady regulace alternátoru. Jako měřidlo lze použít
výprodejní „Metrácké“ 30x30 mm ev starší DHR 3. 0,1 – 0,5 mA.
Schema (VM_sch) mluví za vše, ale pro „neelektrotechniky“ popíši nastavení. Napětí Zenerovy dioda určuje počátek stupnice. Proto zakoupíme typ s ZD napětím blízkým 6 V , případně si ji necháme vybrat . Potenciometrem R1 a kontrolním voltmetrem zkontrolujeme začátek stupnice. Proměnným odporem R2 nastavíme 16 V na konec stupnice opět podle kontrolního voltmetru.
Odpor R2 nahradíme pevným odporem shodné hodnoty, stupnici přelepíme výtiskem podle předlohy (VM_škála.jpg - není lineární) a je to. Zbývá jen sestavení s vidlicí do zapalovače. Zde jsem použil jako mezikus krabičku od filmu (VM_obr.jpg - foceno telefonem tedy nic moc).
POZOR ! Hodnota R2 musí začínat na cca 50 kohm. Při menší hodnotě hrozí poškození měřidla. A s napětím 20 V začínat od nuly.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: úte říj 11, 2011 17:43
od Marek89
PeterHC, ta stupnica by sa nenasla vo vacsom rozmere ? Mam totiz merak ktory ma rozmery povodnej stupnice 3,5x2,1 a ta stupnica je mensia.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: úte říj 11, 2011 21:34
od Petr HC
Stupnici je možno v jakémkoli obrazovém editoru libovolně upravit. Ideální ovšem je, udělat si cejchovací křivku podle původní stupnice a nakreslit novou.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: úte dub 09, 2013 20:16
od whiskey
Nerozumiem motorom a už vôbec nie autoelektrike. Chcel by som Vám napísať, čo sa robí mne na Nive, rok výroby 2009. Teraz v máji 2013 bude mať 4 roky a za ten čas, počas doby záruky 3 rokov mi na nej vymenili 3x alternátor. Vždy to skončilo tým, že mi vybilo autobatériu a nemohol som auto naštartovať. Na moju otázku čo sa to vlastne s tým autom robí mi odpovedali, že to sú typické poruchy na Lade Nive. Ako dôvod mi povedali, že som alternátor "utopil". Vysvetlil som im, že Niva má priechodnosť cez vodu do 80 cm, ale ja som neprechádzal ani len cez malý potok, ale len bežne v daždivom počasí. Môj známy má Nivu takú istú, a on zatiaľ alternátor neriešil. Ešte mi vysvetlili, že alternátor je položený dosť nízko, nie je nijako zvlášť chránený kvôli chladeniu a tak sa k nemu dostáva vlhkosť z mlák na ceste. Nezdá sa mi to dôveryhodné, priechodnosť cez vodu 80 cm a pritom mláka ho zničí? Teraz naposledy mi vymenili nejaký diodový mostík a regler. Nabili autobatériu a jazdím. :) Vedeli by ste mi k tomu niečo povedať viac???
Díky.

Re:

PříspěvekNapsal: ned kvě 03, 2015 19:43
od tavri
FOMA píše:no pokud prosvítá trvale tak zřejmě ano :roll: -přeměř si dobíjení(13.7V-14.5V) 8)

posting.php?mode=quote&f=86&p=261951#
řeším podobný problém, alternátor dává jen 13,45V. Není to málo?
Spotřeba proudu 0,16A, po zavření dveří pokles na 0,13A, po vypojení hodin na 0,11A a po vypojení autorádia na 0,02A
Takže ode dneška jsem jsem zkušebně bez kabinové svítilny a rádia.
Když má rádio v klidu 0,1A je to ok?

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: ned kvě 03, 2015 20:14
od zelvotron
Je to málo, měřils to na baterce a zkoušels při různejch otáčkách? To rádio mi přijde dost, to by ti mohlo sežrat baterku při delším stání.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: pon kvě 04, 2015 04:26
od tavri
Ano, na baterce, různé otáčky nemají vliv a autoradio je tam půl roku nové, neznačkové. Taky že to baterku do týdne sežere.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: pon kvě 04, 2015 08:00
od FOMA
Jo 0,1A je poměrně dost, sepnuté ovládací relé má odběr 0,2V a spolehlivě ti za pár dní vyšťaví baterku do mrtě. To dobíjení 13,45V je teoreticky málo, ale pokud máš "prázdnou" baterku, tak je to normální (altík do ní tlačí plný proud a trvá delší dobu než se dostane na vyšší napětí). Pokud s autem jezdíš jednou za čas, a kratší crnkačky, tak ti to musí dělat, to co ti dělá. Já jezdím dost a delší trasy, ale vím, že když nechám stát auto 3 týdny, tak se baterce taky nechce. Odběr momentálně změřit nemůžu protože nemám čím. Známý má taky 2111, jezdí málo a samovybíjení také potvrzuje, proto jsem mu doporučil tzv.konzervátor (vypadá to jak o něco větší nabíječka na mobil). Každopádně odpoj to rádio a uvidíš, že to bude lepší.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: úte kvě 05, 2015 19:57
od tavri
Dnes jsem měřil dobíjení, po delší cestě jen 13,35V. Na Káčku je 13,8V. Rádio dočasně vypojeno.
Zvýšené otáčky nemají vliv.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: úte kvě 05, 2015 20:34
od JmJ
Bida.

Projit kabelaz k altiku, hlavne asi buzeni, ukostreni motoru/alternatoru. Pokud nepomuze, pak mozna uhliky nebo regler, coz bude stejne jeden a ten sam dil.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2015 11:02
od FOMA
To je málo a jaký je rozdíl mezi napětím na baterce a napětím přímo na vývodu alternátoru? Nemělo by se to lišit víc jak o cca 0,1V - 0,2V, pokud ano zkontroluj ukostření motoru, baterie apd. A kontrolka ti neprosvěcuje - jen velmi zlehka? Podívej se pokudmožno úplně ve tmě, za denního světla to nemusí být vidět. kdyby ano jsou pomocné diody v háji.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: pon kvě 18, 2015 07:46
od tavri
Problém s rádiem vyřešen, v klidu si bralo 0,09 A, přidal jsem jeden vypínač na plus kabel k rádiu.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 20:24
od Chester
Prosím zkušené o kontrolu mých uvah.

Pokud dobře koukám, tak vodič buzení jde na pin 12 přístrojového štítu. Nic krom jednoho konektoru by v cestě být nemělo, pokud tento vodič budu měřit, měl by tam být odpor minimální, případně pokud ho pro test náhradním vodičem 2,5mm2 mělo by to být správně a tento vodič je pripojen ke spínanému + skrz žárovku.

Co se stane když tam tento vodič nebude, či bude mít velký odpor? Dokáže se alt. dostatečně vybudit sám?

Děkuji

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: sob lis 03, 2018 18:11
od FOMA
Měl bych dotaz: nemáte někdo zkušenost s regulátory na obrázcích? Jedná se mně o to, že oba dva mají jmenovité napětí vyšší než původní regulátor (14V). Tyto orig. regulátory zpravidla na Ladu řady 10 tak nějak sotva stačí.... V RU jsou bežně k dostání regulátory s vyššími hodnotami 14,2V - 14,5V. V našem případě se budeme muset smířit nejspíš s vyobrazenými...ale neznám je a nikdy jsem je nepoužíval. Konektor D+ je menší a jinak tvarovaný/vyvedený, takže si to bude žádat úpravu a o to mi tak nějak jde. popř. nevím zda třeba CS AutoLada nabízí regulátory s vyšší hodnotou napětí popř. v jaké cenové hladině. Oni třeba v AutoelektroJanota(Otrokovice) nabízejí orig. RU regulátor za cenu téměř 900czk(!!!) , což je vážně poněkud přestřeleno. Ovšem je fakt, že v té firmě opravdu mají snad úplně všechno. Jen pro srovnání Automanta .sk nabízí tentýž regulátor za solidních asi 12euro ...