Alternátor

Moderátor: Moderátoři

Alternátor

Příspěvekod Michal Novosad » stř led 06, 2010 16:07

Moje Lada už mě po 3/4 roku začíná taky trochu zlobit :?
Diagnostika ukázala slabé napětí, ale vzhlem k nové baterce se změřilo dobíjení, vypadá to na něco s alternátorem.
Neměl někdo něco podobného?
Co vlastně v tom alternátoru může kromě diodového můstku odejít :roll:
Minulost
Gaz 24 Volga 1979, Škoda Rapid 136 1989, ZAZ 1102 Tavria 1993, Škoda Felicia 1.3 LX 1995, Lada 2112 1.5 GLI 16V 2003,
Současnost
Renault Mégane kombi 1.4 16V 77kW 2001, Renaul Mégane sedan 1.6e 66kW 1998
Michal Novosad
 
Příspěvky: 71
Registrován: pát črc 31, 2009 19:23
Bydliště: Kralice na Hané

Příspěvekod FOMA » stř led 06, 2010 20:37

mrknul bych na pomocné diody,ty pokud vím odcházejí na altíkách řady10 nejčastěji,(ale jednomu kolegovy odešel o rotor-vinutí :shock: )
a prosvítá ti lehce kontrolka?
..nicméně zkontroluj svorky-zejména ukostření a pokud to tím nebude tak altík musí jít ven(osobně)a předběžně tipuji pomocné-budící diody.


(pokud si nejsi v el.jistý tak v PV na Partyzánské ti jistě pomůžou,p.Melka a p.Coufal) :wink:
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

prosvítá kontrolka dobíjení

Příspěvekod Vladan » čtv led 07, 2010 19:24

Zrovna dnes mi začala prosvítat kontrolka dobíjení-je to blížící se porucha ? V. Lada 110
Vladan
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 30, 2009 16:17
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod FOMA » čtv led 07, 2010 21:43

no pokud prosvítá trvale tak zřejmě ano :roll: -přeměř si dobíjení(13.7V-14.5V) 8)
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Michal Novosad » čtv led 07, 2010 21:48

Kontrolka mi neproblikává, světla se netlumijou.
Na Partizánské jsem byl ráno a dobíjení je v pořádku.

Takže asi tak
Včera ráno se rozsvítilo Check Engine, po třetím startu už zhaslo
Odpoledne diagnostika v Olomouci - zjištěno nízké napětí, přeměřeno dobíjení - špatné :(
Dnes ráno napětí měřeno v PV na partizánské a vše o.k. :)
Dnes odpoledne se opět rozsvítilo Check :evil:

Žádné závady nepozoruji, snad jen někdy na volnoběh si motor lehce pobrukuje (jako by se tlumí a zesiluje chod) ale světla ani kontrolky u toho nekolísají.

Taky jsem slyšel že Check se může rozsvítit i při slabé baterii, Já mám sice novou, ale v těhle mrazech dostává docela zabrat :?
Minulost
Gaz 24 Volga 1979, Škoda Rapid 136 1989, ZAZ 1102 Tavria 1993, Škoda Felicia 1.3 LX 1995, Lada 2112 1.5 GLI 16V 2003,
Současnost
Renault Mégane kombi 1.4 16V 77kW 2001, Renaul Mégane sedan 1.6e 66kW 1998
Michal Novosad
 
Příspěvky: 71
Registrován: pát črc 31, 2009 19:23
Bydliště: Kralice na Hané

Příspěvekod dmatej » čtv led 07, 2010 22:43

Zkus sundat svorky na baterce a oškrábat to všechno (objímky i "špalky") klíčema nebo šroubovákem, mázni vazelínou a pevně utáhni (neutrhni).
Je to první věc a v tejhle zimě se to všechno hejbe, přechodový odpory jsou svině :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Vladan » pát led 08, 2010 11:41

FOMA,
Děkuji za tip, proměřím to.Co ale dělat pokud to bude špatné? mění se něco přímo v alternátoru?Dík V.
Vladan
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 30, 2009 16:17
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod FOMA » pát led 08, 2010 15:29

Vladan píše:FOMA,
Děkuji za tip, proměřím to.Co ale dělat pokud to bude špatné? mění se něco přímo v alternátoru?Dík V.


Jasně že se měni v altíku je tam vlastně vše potřebné.Takže pokud jsou přívody k alt.o.k,tak je chyba v něm a tudíž musí jít ven.
Ve tvém případě se jedná zřejmě o vadné pomocné diody,které jsou součástí diodového bloku v alternátoru,ale nevím jestli u tohoto typu alt.se dají vyměnit pouze doiody a nebo musí celý blok-ještě jsem jej neměl rozdělaný. :roll:
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Fišer Jiří » pát led 08, 2010 22:48

Měli jsme tu samou závadu a vyměnili nám celý ten blok diodovej v autorizovaném servisu ale nevím už kolik to stálo ,myslím něco přes 1000Kč
Lada 2171

LADA JE Můj Život
Uživatelský avatar
Fišer Jiří
 
Příspěvky: 312
Registrován: čtv dub 09, 2009 06:06
Bydliště: Litvínov

Příspěvekod Saša » sob led 09, 2010 00:01

Škoda peněz . Dioda (pomocná) příde tak na 5 kč a to jsem možná přehnal .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod malir » ned lis 14, 2010 20:37

Zdravím,když mě začala po deseti letech provozu na mé 2110 slabě svítit kontrolka dobíjení,která po zvýšení otáček zhasne-odchází diodový blok,nebo může být problém někde jinde.
malir
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř bře 04, 2009 19:20
Bydliště: Nivnice

Příspěvekod Petr HC » pon lis 15, 2010 10:15

malir píše:Zdravím,když mě začala po deseti letech provozu na mé 2110 slabě svítit kontrolka dobíjení,která po zvýšení otáček zhasne-odchází diodový blok,nebo může být problém někde jinde.

[shadow=yellow][glow=yellow]Pro adminy[/glow][/shadow].Už by byl nejvyšší čas udělat přítrž nekonečným dotazům okolo alternátorů a nabíjení .Kdysi jsem zde psal - cituji: >>>Chce to jenom trochu si prohlédnout fórum . Tvůj problém (včetně odpovědí na něj) je podrobně (včetně obrázků a výpočtů) rozebrán v sousedním tematu "hon na miliampéry" . Pravda - název tematu moc nenapovídá, ale temata okolo nabíjení (vč. alternátoru ,baterie a přechodových odporů) jsou po fóru bohužel naprosto chaoticky rozházena (už jsem to tady sice psal, ale tímto bych chtěl znovu poprosit adminy o sjednocení, aby nebyla stále zakládána nová a nová temata s různými názvy a stejnou problematikou) .Asi jsem se i já "zasloužil" o část těchto "zmatků", poněvadž jsem nechtěl pokračovat na toto téma v "poklábosíme", kam se to opravdu nehodí .Snad by bylo nejlepší někde otevřít vlákno "Zdroje a spotřebiče proudu v automobilech" a rozdělit na alternátor, akumulátor, žárovky, motory(dále dělit na starter, větráky topeni a chlazení čerpadla, krokové motory atd.), tepelné spotřebiče, řídící elektronika, sdělovací elektronika a ostatní. Jde o to, že se to týká ( a bohužel vyskytuje ) prakticky u všech typů automobilů <<<.
[shadow=yellow][glow=yellow]Pro ostatní tazatele[/glow].[/shadow] Do "Hledej" si zadejte heslo diod* OR alter* a zobrazí se Vám 93 odkazů (ještě lépe diod* OR alt*- 114 odkazů)viz P.S., kde je tato problematika do detailů rozebírána. Nenajdete-li odpověď zde, pak teprve zakládejte nová temata, nejlépe s odkazem na to, čemu jste nerozuměli.
P.S. - pro ty, kdo důležitá klíčová slova zkracují- např alt. Pokud napíšete místo dioda doida, žádný běžný vyhledavač to nemůže najít. I když např.Google něco podobného "umí".
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » pon lis 15, 2010 11:45

No technická sekce bez rozdělení na jednotlivý řady už tu byla a neosvědčilo se to. Na druhou stranu je fakt, že spousta věcí je stejnejch všude, nebo minimálně třeba u předopohonierů, ale tak to už pak záleží na uživateli, jestli si to uvědomí a pohledá i jinde.

Další rozdělení na subfóra pod el. soustavou by byl zásadnější zásah do struktury fóra, kterej by asi musel nejdřív podlehnout širšímu schválení, osobně si nejsem až tak úplně jistej, jestli by to přineslo zpřehlednění, nebo větší zmatek, ne vždycky se problém týká jedný konkrétní věci. Maximálně můžu významný témata hodit nahoru jako důležitý, jak jsem to udělal v "Hnací soustavě". Duplicitní vlákna jsem tu už kdysi slučoval nebo pozamykal a provázal odkazy, pokud víš o něčem dalším, co by potřebovalo zásah, tak dej vědět a napravím to (platí neustále a pro kohokoliv).
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod malir » čtv lis 18, 2010 18:36

Děkuji za odpověď.Napětí na alternátoru při zapnutých světlech měřím 14,1V.Takže to je v pořádku.Dnes jsem se stavil u autoelektrikáře,popsal jsem mu to a on řekl,že když to dává 14,1V,tak mám být v klidu,že to bude v některé pomocné diodě a to není zatím velká závada.
Chci se je zeptat jesti měl někdo rozebraný alternátor,jaký je v něm typ ložisek,popřípadě jaký typ je ta pomocná dioda.dík za odpověď.
malir
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř bře 04, 2009 19:20
Bydliště: Nivnice

Příspěvekod FOMA » čtv lis 18, 2010 21:04

ložiska si najdi v katalogu AP Centras(Lada SK),diody zvlášt neměn,raději vyměn celý diodový blok.Na sraze v Jedovnicích ho měl p.Vašenkov stál cca 300czk.(jinde bude asi dražší)
Ty pomocné diody měnil kolega,pak odešla druhá,nakonec i ta třetí,takže altík šel ven a zpět 3x.Zbytečná práce a ztráta času.Snad kdyžtak vyměnit všechny 3 hned at mají stejné parametry. :wink:
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků