malir píše:Zdravím,když mě začala po deseti letech provozu na mé 2110 slabě svítit kontrolka dobíjení,která po zvýšení otáček zhasne-odchází diodový blok,nebo může být problém někde jinde.
[shadow=yellow][glow=yellow]Pro adminy[/glow][/shadow].Už by byl nejvyšší čas udělat přítrž nekonečným dotazům okolo alternátorů a nabíjení .Kdysi jsem zde psal - cituji: >>>Chce to jenom trochu si prohlédnout fórum . Tvůj problém (včetně odpovědí na něj) je podrobně (včetně obrázků a výpočtů) rozebrán v sousedním tematu "hon na miliampéry" . Pravda - název tematu moc nenapovídá, ale temata okolo nabíjení (vč. alternátoru ,baterie a přechodových odporů) jsou po fóru bohužel naprosto chaoticky rozházena (už jsem to tady sice psal, ale tímto bych chtěl znovu poprosit adminy o sjednocení, aby nebyla stále zakládána nová a nová temata s různými názvy a stejnou problematikou) .Asi jsem se i já "zasloužil" o část těchto "zmatků", poněvadž jsem nechtěl pokračovat na toto téma v "poklábosíme", kam se to opravdu nehodí .Snad by bylo nejlepší někde otevřít vlákno "Zdroje a spotřebiče proudu v automobilech" a rozdělit na alternátor, akumulátor, žárovky, motory(dále dělit na starter, větráky topeni a chlazení čerpadla, krokové motory atd.), tepelné spotřebiče, řídící elektronika, sdělovací elektronika a ostatní. Jde o to, že se to týká ( a bohužel vyskytuje ) prakticky u všech typů automobilů <<<.
[shadow=yellow][glow=yellow]Pro ostatní tazatele[/glow].[/shadow] Do "Hledej" si zadejte heslo diod* OR alter* a zobrazí se Vám 93 odkazů (ještě lépe diod* OR alt*- 114 odkazů)viz P.S., kde je tato problematika do detailů rozebírána. Nenajdete-li odpověď zde, pak teprve zakládejte nová temata, nejlépe s odkazem na to, čemu jste nerozuměli.
P.S. - pro ty, kdo důležitá klíčová slova zkracují- např alt. Pokud napíšete místo dioda doida, žádný běžný vyhledavač to nemůže najít. I když např.Google něco podobného "umí".