Alternátor

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod plavec » čtv lis 18, 2010 23:28

FOMA píše:Snad kdyžtak vyměnit všechny 3 hned at mají stejné parametry

Ano to elektrikáři doporučují :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Alternátor

Příspěvekod Petr HC » pon říj 10, 2011 15:38

Nevím jak se to sem hodí, ale nechci zakládat nové téma.Tento přípravek by si asi zasloužil uložit do FAQ pod heslo „udělátka“ nebo „fígle“ či třeba honosněji „přípravky“.
Jde o voltmetr s potlačenou nulou pro rychlou kontrolu stavu palubní sítě motorového vozidla, které nemá palubní voltmetr.
Pro tuto rychlou kontrolu se nehodí číslicový multimetr z důvodu „vzorkování“ hodnoty.
Univerzální ručkové měřidlo se nehodí již méně, ale problémem je to,že zajímavé údaje (v rozsahu cca 6 – 16 V jsou rozprostřeny na malém úseku stupnice .
Voltmetr podle tohoto návrhu reaguje spojitě a dostatečně rychle např. při startování, kdy zaznamená pokles napětí. Pokud napětí při startování klesne pod 6 V, znamená to, že akumulátor má již „své za sebou“. Pokud se napětí pohybuje na začátku zeleného pole v klidu motoru a ke konci při běhu motoru, je vše v pořádku. Ručka červeném poli značí nebezpečné přebíjení akumulátoru v důsledku závady regulace alternátoru. Jako měřidlo lze použít
výprodejní „Metrácké“ 30x30 mm ev starší DHR 3. 0,1 – 0,5 mA.
Schema (VM_sch) mluví za vše, ale pro „neelektrotechniky“ popíši nastavení. Napětí Zenerovy dioda určuje počátek stupnice. Proto zakoupíme typ s ZD napětím blízkým 6 V , případně si ji necháme vybrat . Potenciometrem R1 a kontrolním voltmetrem zkontrolujeme začátek stupnice. Proměnným odporem R2 nastavíme 16 V na konec stupnice opět podle kontrolního voltmetru.
Odpor R2 nahradíme pevným odporem shodné hodnoty, stupnici přelepíme výtiskem podle předlohy (VM_škála.jpg - není lineární) a je to. Zbývá jen sestavení s vidlicí do zapalovače. Zde jsem použil jako mezikus krabičku od filmu (VM_obr.jpg - foceno telefonem tedy nic moc).
POZOR ! Hodnota R2 musí začínat na cca 50 kohm. Při menší hodnotě hrozí poškození měřidla. A s napětím 20 V začínat od nuly.
Přílohy
VM_škála.jpg
VM_sch.jpg
VM_sch.jpg (38.77 KiB) Zobrazeno 3568 krát
VM_obr.jpg
VM_obr.jpg (142.16 KiB) Zobrazeno 3568 krát
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Alternátor

Příspěvekod Marek89 » úte říj 11, 2011 17:43

PeterHC, ta stupnica by sa nenasla vo vacsom rozmere ? Mam totiz merak ktory ma rozmery povodnej stupnice 3,5x2,1 a ta stupnica je mensia.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Re: Alternátor

Příspěvekod Petr HC » úte říj 11, 2011 21:34

Stupnici je možno v jakémkoli obrazovém editoru libovolně upravit. Ideální ovšem je, udělat si cejchovací křivku podle původní stupnice a nakreslit novou.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Alternátor

Příspěvekod whiskey » úte dub 09, 2013 20:16

Nerozumiem motorom a už vôbec nie autoelektrike. Chcel by som Vám napísať, čo sa robí mne na Nive, rok výroby 2009. Teraz v máji 2013 bude mať 4 roky a za ten čas, počas doby záruky 3 rokov mi na nej vymenili 3x alternátor. Vždy to skončilo tým, že mi vybilo autobatériu a nemohol som auto naštartovať. Na moju otázku čo sa to vlastne s tým autom robí mi odpovedali, že to sú typické poruchy na Lade Nive. Ako dôvod mi povedali, že som alternátor "utopil". Vysvetlil som im, že Niva má priechodnosť cez vodu do 80 cm, ale ja som neprechádzal ani len cez malý potok, ale len bežne v daždivom počasí. Môj známy má Nivu takú istú, a on zatiaľ alternátor neriešil. Ešte mi vysvetlili, že alternátor je položený dosť nízko, nie je nijako zvlášť chránený kvôli chladeniu a tak sa k nemu dostáva vlhkosť z mlák na ceste. Nezdá sa mi to dôveryhodné, priechodnosť cez vodu 80 cm a pritom mláka ho zničí? Teraz naposledy mi vymenili nejaký diodový mostík a regler. Nabili autobatériu a jazdím. :) Vedeli by ste mi k tomu niečo povedať viac???
Díky.
whiskey
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte říj 05, 2010 04:56
Bydliště: TV

Re:

Příspěvekod tavri » ned kvě 03, 2015 19:43

FOMA píše:no pokud prosvítá trvale tak zřejmě ano :roll: -přeměř si dobíjení(13.7V-14.5V) 8)

posting.php?mode=quote&f=86&p=261951#
řeším podobný problém, alternátor dává jen 13,45V. Není to málo?
Spotřeba proudu 0,16A, po zavření dveří pokles na 0,13A, po vypojení hodin na 0,11A a po vypojení autorádia na 0,02A
Takže ode dneška jsem jsem zkušebně bez kabinové svítilny a rádia.
Když má rádio v klidu 0,1A je to ok?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Alternátor

Příspěvekod zelvotron » ned kvě 03, 2015 20:14

Je to málo, měřils to na baterce a zkoušels při různejch otáčkách? To rádio mi přijde dost, to by ti mohlo sežrat baterku při delším stání.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Alternátor

Příspěvekod tavri » pon kvě 04, 2015 04:26

Ano, na baterce, různé otáčky nemají vliv a autoradio je tam půl roku nové, neznačkové. Taky že to baterku do týdne sežere.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Alternátor

Příspěvekod FOMA » pon kvě 04, 2015 08:00

Jo 0,1A je poměrně dost, sepnuté ovládací relé má odběr 0,2V a spolehlivě ti za pár dní vyšťaví baterku do mrtě. To dobíjení 13,45V je teoreticky málo, ale pokud máš "prázdnou" baterku, tak je to normální (altík do ní tlačí plný proud a trvá delší dobu než se dostane na vyšší napětí). Pokud s autem jezdíš jednou za čas, a kratší crnkačky, tak ti to musí dělat, to co ti dělá. Já jezdím dost a delší trasy, ale vím, že když nechám stát auto 3 týdny, tak se baterce taky nechce. Odběr momentálně změřit nemůžu protože nemám čím. Známý má taky 2111, jezdí málo a samovybíjení také potvrzuje, proto jsem mu doporučil tzv.konzervátor (vypadá to jak o něco větší nabíječka na mobil). Každopádně odpoj to rádio a uvidíš, že to bude lepší.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Alternátor

Příspěvekod tavri » úte kvě 05, 2015 19:57

Dnes jsem měřil dobíjení, po delší cestě jen 13,35V. Na Káčku je 13,8V. Rádio dočasně vypojeno.
Zvýšené otáčky nemají vliv.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Alternátor

Příspěvekod JmJ » úte kvě 05, 2015 20:34

Bida.

Projit kabelaz k altiku, hlavne asi buzeni, ukostreni motoru/alternatoru. Pokud nepomuze, pak mozna uhliky nebo regler, coz bude stejne jeden a ten sam dil.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Alternátor

Příspěvekod FOMA » stř kvě 06, 2015 11:02

To je málo a jaký je rozdíl mezi napětím na baterce a napětím přímo na vývodu alternátoru? Nemělo by se to lišit víc jak o cca 0,1V - 0,2V, pokud ano zkontroluj ukostření motoru, baterie apd. A kontrolka ti neprosvěcuje - jen velmi zlehka? Podívej se pokudmožno úplně ve tmě, za denního světla to nemusí být vidět. kdyby ano jsou pomocné diody v háji.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Alternátor

Příspěvekod tavri » pon kvě 18, 2015 07:46

Problém s rádiem vyřešen, v klidu si bralo 0,09 A, přidal jsem jeden vypínač na plus kabel k rádiu.
Přílohy
IMAG1674.jpg
IMAG1675.jpg
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Alternátor

Příspěvekod Chester » stř čer 17, 2015 20:24

Prosím zkušené o kontrolu mých uvah.

Pokud dobře koukám, tak vodič buzení jde na pin 12 přístrojového štítu. Nic krom jednoho konektoru by v cestě být nemělo, pokud tento vodič budu měřit, měl by tam být odpor minimální, případně pokud ho pro test náhradním vodičem 2,5mm2 mělo by to být správně a tento vodič je pripojen ke spínanému + skrz žárovku.

Co se stane když tam tento vodič nebude, či bude mít velký odpor? Dokáže se alt. dostatečně vybudit sám?

Děkuji
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 848
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Re: Alternátor

Příspěvekod FOMA » sob lis 03, 2018 18:11

Měl bych dotaz: nemáte někdo zkušenost s regulátory na obrázcích? Jedná se mně o to, že oba dva mají jmenovité napětí vyšší než původní regulátor (14V). Tyto orig. regulátory zpravidla na Ladu řady 10 tak nějak sotva stačí.... V RU jsou bežně k dostání regulátory s vyššími hodnotami 14,2V - 14,5V. V našem případě se budeme muset smířit nejspíš s vyobrazenými...ale neznám je a nikdy jsem je nepoužíval. Konektor D+ je menší a jinak tvarovaný/vyvedený, takže si to bude žádat úpravu a o to mi tak nějak jde. popř. nevím zda třeba CS AutoLada nabízí regulátory s vyšší hodnotou napětí popř. v jaké cenové hladině. Oni třeba v AutoelektroJanota(Otrokovice) nabízejí orig. RU regulátor za cenu téměř 900czk(!!!) , což je vážně poněkud přestřeleno. Ovšem je fakt, že v té firmě opravdu mají snad úplně všechno. Jen pro srovnání Automanta .sk nabízí tentýž regulátor za solidních asi 12euro ...
Přílohy
regulator-generatoru-hella-5dr-004-241-121-29901.jpg
regulator-generatoru-hella-5dr-004-241-121-29901.jpg (18.13 KiB) Zobrazeno 148 krát
regulator-generatoru-beru-ger002-118632.jpg
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků