Stránka 1 z 2

Zapojení rádia

PříspěvekNapsal: úte pro 08, 2009 21:44
od jjenik
Ahoj zapojuji rádio a nevim jak zapojit + kam to dát nejdřív sem to dal na baterku, ale zjistil sem že se baterka a den vybiji kde jinde dát plus na 12 voltů aby to hrálo na otočení klíčkem ??

PříspěvekNapsal: úte pro 08, 2009 22:07
od Křečík Barbuška
Novější autorádia mají "plusy" dva. Jeden permanentní "silový", který též zálohuje paměť a "ovládací", který se připojuje "za klíček". Občas bývá na rádiích i plánek zapojení i s popisem barviček vodičů. Možná ti pomůže toto http://www.dvdautoradia.cz/autoradia-s- ... tory-popis . Pokud si nebudeš jist, tak sem nahoď nějaké info o tom rádiu, nejlépe detailnější fotku.

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 11:18
od Atex
POZOR, uz jsem se setkal i s timto konektorem. Nevim jestli je to "Made in China". Da se to jednoduse poznat, vystupy jsou barevne oznaceny, ale clovek se na to lehce nachyta.

Obrázek

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 11:22
od Saša
Atex píše:POZOR, uz jsem se setkal i s timto konektorem

Co je na něm POZOR-uhodné ? vždyť je to ISO

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 11:25
od Teepee
To se připojím s dotazem. K čemu je pozice 5: Signál pro elektrickou anténu : modrý kabel

Je to pro vysouvání antény nebo pro napájení zesilovače?

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 11:35
od Atex
Teepee píše:Je to pro vysouvání antény nebo pro napájení zesilovače?


Pro oboji.. Ou ale jestli je modry nevim

Co je na něm POZOR-uhodné ? vždyť je to ISO


Je uzasne, kdyz je jeden takovy a druhy makovy. Krasne to do sebe pasuje, akorat to spali zesilovac, repracky a jine drobnustky...

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 11:38
od Saša
Je to pro napájení antény se zesilovačem . Používá se to také jako signál pro "motorovou" anténu , nebo jako povel k zapnutí zesilovače na repro . U novějších rádijí ho lze zatížit pouze 100 mA

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 11:43
od Saša
Atex píše:Je uzasne, kdyz je jeden takovy a druhy makovy. Krasne to do sebe pasuje, akorat to spali zesilovac, repracky a jine drobnustky...

Pořád jsem mimo .
Mám to chápat tak že existuje autorádio které má tyhle ISO konektory ale nejsou tak zapojeny ? Ale to pak nechápu jak to může spálit třeba reproduktory .

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 11:51
od Atex
Kua, udelal jsem dalsi obrazek :x

Prijel za mnou kluk ze mu nikdo neumi zapojit autoradio, ze mi da kolik penez chci, hlavne kdyz to zapojim. Bylo tam toto:

Obrázek

Takze jsem se prestal ridit barvickama na samci, ale koukal samici (na radiu), aby to fungovalo.

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 11:56
od Roman
Nepasuju do seba, kazdy ma "zamok" na inom mieste - repraky v strede a napajanie naboku. Prehodit ich dokaze iba "silnejsi" jedinec. Modry je tak ako pise Saša. Da sa nim aj zapinat zosilnovac, i ked slusnejsie radia maju na zapinanie zosilnovaca vyvedeny este jeden drat - na nom sa objavi plus oneskorene. Je to kvoli zamedzeniu "lupancov" pri zapinani zosilnovaca.
Doteraz som sa stretol iba s cislovanim reproduktoroveho konektora podla druheho obrazku dole ( t.j. cislovanie rovnake ako na napajacom konektore), s tym, ze:
1 pravy zadny +
2 pravy zadny -
3 pravy predny +
4 pravy predny -
5 lavy predny +
6 lavy predny -
7 lavy zadny +
8 lavy zadny -

Ak boli repraky z radia vyvedene na ISO konektor inac, tak "klobuk dole " pred vyrobcom toho radia....

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 12:14
od Saša
Atex píše:Takze jsem se prestal ridit barvickama na samci, ale koukal samici (na radiu), aby to fungovalo

:? Žádné doposud viděné autorádio nemnělo na ISO konektoru SANICI ta je na konektoru v autě ! Konektor (samice/samec) se pozná dle toho jestli má piny nebo "dutinky" (díry) .
Existuje jedna anomálie v zapojení ISO konektoru a to u některého modelu autorádia f. Becker , je tam "jinde" klíčkové + .
Možná jsem to pochopil špatně , ale ze tvé informace a obrázku nelze vydedukovat na co si je třeba dát pozor . Neber to špatně nožná je to moje profesionální vada .

Teď sem četl příspěvek Romana : Aha číslování a možná tím i zapojení repráků . Naštěstí pokud je to takhle zapojeno to nic nespůsobí - pouze to nebude hrát . Tedy né že by úplně , ale repráky budou hrát (slabě) jen na rozdílovou složku při stereu .

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 12:31
od Roman
Ta anomalia sa vyskytuje dost casto, u niektorych radii, ktore maju ISO na kabli, byva riesena tak, ze + trvaly a + spinany su navzajom prehoditelne pomocou konektora medzi radiom a ISO konektorom...

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 12:40
od Saša
V tomhle případě to sice bude fungovat - ale... paměť , vypínání . U toho Beckera ovšem nepude nic (nepujde zapnout) . To kíčkové + je úplně jinde 7 a 4 musí mít trvale + a klíčkové je 3 !

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 12:56
od Teepee
Saša píše:Je to pro napájení antény se zesilovačem . Používá se to také jako signál pro "motorovou" anténu , nebo jako povel k zapnutí zesilovače na repro . U novějších rádijí ho lze zatížit pouze 100 mA
100mA, super, to jsem nevěděl.

Kousek z návodu k autorádiím SONY (GT430, BT3600):
If you have a power antenna (aerial) without a relay box, connecting this unit with the supplied power connecting lead may damage the antenna (aerial).
Notes in the control and power supply leads:
- The power antenna (aerial) control lead (blue) supplies +12V DC when you turn on the tuner, or when you activate the AF (Alternative Frequency) or TA (Traffic Announcement) function.
- When your car has built-in FM/MW/LW antenna(aerial) in the rear/side glass, connect the power antenna (aerial) control lead (blue) or the accessory power supply lead (red) to the power terminal of the existing antenna (aerial) booster. For details, consult your dealer.
- A power antenna (aerial) without a relay box cannot be used with this unit.


Je možný že v první větě má být místo posledního slova antenna slovo unit? Protože já tomu takhle nějak nerozumím. Jak bych mohl odpálit anténu, když nebude mít relátko?.

A jak poznám že mám v autě anténu se zesilovačem? (Podle tvaru dílu mezi střechou a prutem?) http://forum.ladaklub.com/download.php?id=16839

Protože mezi konektorem auta a rádia je redukce a je jen třídrátová (bez anténního napájení) a dočasné rádio Blaupunkt Beta prakticky nepřijímačuje. Chci si koupit Sony GT430 a nerad bych, abych byl pořád bez tuneru, nebo to propojením dokonce nějak odpálil a přidělal si další starosti.

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 14:30
od Saša
Připojením antény (tedy jejího zesilovače pokud ho má) se nemusí dávat žádné relé ! Pokud tím "The power antenna" nemají na mysli Motorem vysouvací anténu , tam se relé ve většině případů použít musí .
Zda li máš na Peugeotu anténu se zesilovačem není dnes tak lehké zjistit . "Dnes" může být zesilovač kdekoli . Hojně se také používá vyhřívíní skla (pžední/zadní) jako anténa a zesilovač je někde "zašit" . Ta tvoje v předu je origo ?
Nejlepší bude připojit k příslušnému konektoru v patici (auta) + 12V . Zesilovač bez napájení se chová jako by byl utržený kabel a neproleze skrz něj témněř nic .
Máš v autě (origo elektrika) ISO nebo nějaký Peugeot konektor ?