Zapojení rádia

Moderátor: Moderátoři

Zapojení rádia

Příspěvekod jjenik » úte pro 08, 2009 21:44

Ahoj zapojuji rádio a nevim jak zapojit + kam to dát nejdřív sem to dal na baterku, ale zjistil sem že se baterka a den vybiji kde jinde dát plus na 12 voltů aby to hrálo na otočení klíčkem ??
jjenik
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte pro 08, 2009 22:07

Novější autorádia mají "plusy" dva. Jeden permanentní "silový", který též zálohuje paměť a "ovládací", který se připojuje "za klíček". Občas bývá na rádiích i plánek zapojení i s popisem barviček vodičů. Možná ti pomůže toto http://www.dvdautoradia.cz/autoradia-s- ... tory-popis . Pokud si nebudeš jist, tak sem nahoď nějaké info o tom rádiu, nejlépe detailnější fotku.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Atex » stř pro 09, 2009 11:18

POZOR, uz jsem se setkal i s timto konektorem. Nevim jestli je to "Made in China". Da se to jednoduse poznat, vystupy jsou barevne oznaceny, ale clovek se na to lehce nachyta.

Obrázek
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Saša » stř pro 09, 2009 11:22

Atex píše:POZOR, uz jsem se setkal i s timto konektorem

Co je na něm POZOR-uhodné ? vždyť je to ISO
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Teepee » stř pro 09, 2009 11:25

To se připojím s dotazem. K čemu je pozice 5: Signál pro elektrickou anténu : modrý kabel

Je to pro vysouvání antény nebo pro napájení zesilovače?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Atex » stř pro 09, 2009 11:35

Teepee píše:Je to pro vysouvání antény nebo pro napájení zesilovače?


Pro oboji.. Ou ale jestli je modry nevim

Co je na něm POZOR-uhodné ? vždyť je to ISO


Je uzasne, kdyz je jeden takovy a druhy makovy. Krasne to do sebe pasuje, akorat to spali zesilovac, repracky a jine drobnustky...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Saša » stř pro 09, 2009 11:38

Je to pro napájení antény se zesilovačem . Používá se to také jako signál pro "motorovou" anténu , nebo jako povel k zapnutí zesilovače na repro . U novějších rádijí ho lze zatížit pouze 100 mA
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Saša » stř pro 09, 2009 11:43

Atex píše:Je uzasne, kdyz je jeden takovy a druhy makovy. Krasne to do sebe pasuje, akorat to spali zesilovac, repracky a jine drobnustky...

Pořád jsem mimo .
Mám to chápat tak že existuje autorádio které má tyhle ISO konektory ale nejsou tak zapojeny ? Ale to pak nechápu jak to může spálit třeba reproduktory .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Atex » stř pro 09, 2009 11:51

Kua, udelal jsem dalsi obrazek :x

Prijel za mnou kluk ze mu nikdo neumi zapojit autoradio, ze mi da kolik penez chci, hlavne kdyz to zapojim. Bylo tam toto:

Obrázek

Takze jsem se prestal ridit barvickama na samci, ale koukal samici (na radiu), aby to fungovalo.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Roman » stř pro 09, 2009 11:56

Nepasuju do seba, kazdy ma "zamok" na inom mieste - repraky v strede a napajanie naboku. Prehodit ich dokaze iba "silnejsi" jedinec. Modry je tak ako pise Saša. Da sa nim aj zapinat zosilnovac, i ked slusnejsie radia maju na zapinanie zosilnovaca vyvedeny este jeden drat - na nom sa objavi plus oneskorene. Je to kvoli zamedzeniu "lupancov" pri zapinani zosilnovaca.
Doteraz som sa stretol iba s cislovanim reproduktoroveho konektora podla druheho obrazku dole ( t.j. cislovanie rovnake ako na napajacom konektore), s tym, ze:
1 pravy zadny +
2 pravy zadny -
3 pravy predny +
4 pravy predny -
5 lavy predny +
6 lavy predny -
7 lavy zadny +
8 lavy zadny -

Ak boli repraky z radia vyvedene na ISO konektor inac, tak "klobuk dole " pred vyrobcom toho radia....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Saša » stř pro 09, 2009 12:14

Atex píše:Takze jsem se prestal ridit barvickama na samci, ale koukal samici (na radiu), aby to fungovalo

:? Žádné doposud viděné autorádio nemnělo na ISO konektoru SANICI ta je na konektoru v autě ! Konektor (samice/samec) se pozná dle toho jestli má piny nebo "dutinky" (díry) .
Existuje jedna anomálie v zapojení ISO konektoru a to u některého modelu autorádia f. Becker , je tam "jinde" klíčkové + .
Možná jsem to pochopil špatně , ale ze tvé informace a obrázku nelze vydedukovat na co si je třeba dát pozor . Neber to špatně nožná je to moje profesionální vada .

Teď sem četl příspěvek Romana : Aha číslování a možná tím i zapojení repráků . Naštěstí pokud je to takhle zapojeno to nic nespůsobí - pouze to nebude hrát . Tedy né že by úplně , ale repráky budou hrát (slabě) jen na rozdílovou složku při stereu .
Naposledy upravil Saša dne stř pro 09, 2009 12:33, celkově upraveno 1
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Roman » stř pro 09, 2009 12:31

Ta anomalia sa vyskytuje dost casto, u niektorych radii, ktore maju ISO na kabli, byva riesena tak, ze + trvaly a + spinany su navzajom prehoditelne pomocou konektora medzi radiom a ISO konektorom...
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Saša » stř pro 09, 2009 12:40

V tomhle případě to sice bude fungovat - ale... paměť , vypínání . U toho Beckera ovšem nepude nic (nepujde zapnout) . To kíčkové + je úplně jinde 7 a 4 musí mít trvale + a klíčkové je 3 !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Teepee » stř pro 09, 2009 12:56

Saša píše:Je to pro napájení antény se zesilovačem . Používá se to také jako signál pro "motorovou" anténu , nebo jako povel k zapnutí zesilovače na repro . U novějších rádijí ho lze zatížit pouze 100 mA
100mA, super, to jsem nevěděl.

Kousek z návodu k autorádiím SONY (GT430, BT3600):
If you have a power antenna (aerial) without a relay box, connecting this unit with the supplied power connecting lead may damage the antenna (aerial).
Notes in the control and power supply leads:
- The power antenna (aerial) control lead (blue) supplies +12V DC when you turn on the tuner, or when you activate the AF (Alternative Frequency) or TA (Traffic Announcement) function.
- When your car has built-in FM/MW/LW antenna(aerial) in the rear/side glass, connect the power antenna (aerial) control lead (blue) or the accessory power supply lead (red) to the power terminal of the existing antenna (aerial) booster. For details, consult your dealer.
- A power antenna (aerial) without a relay box cannot be used with this unit.


Je možný že v první větě má být místo posledního slova antenna slovo unit? Protože já tomu takhle nějak nerozumím. Jak bych mohl odpálit anténu, když nebude mít relátko?.

A jak poznám že mám v autě anténu se zesilovačem? (Podle tvaru dílu mezi střechou a prutem?) http://forum.ladaklub.com/download.php?id=16839

Protože mezi konektorem auta a rádia je redukce a je jen třídrátová (bez anténního napájení) a dočasné rádio Blaupunkt Beta prakticky nepřijímačuje. Chci si koupit Sony GT430 a nerad bych, abych byl pořád bez tuneru, nebo to propojením dokonce nějak odpálil a přidělal si další starosti.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Saša » stř pro 09, 2009 14:30

Připojením antény (tedy jejího zesilovače pokud ho má) se nemusí dávat žádné relé ! Pokud tím "The power antenna" nemají na mysli Motorem vysouvací anténu , tam se relé ve většině případů použít musí .
Zda li máš na Peugeotu anténu se zesilovačem není dnes tak lehké zjistit . "Dnes" může být zesilovač kdekoli . Hojně se také používá vyhřívíní skla (pžední/zadní) jako anténa a zesilovač je někde "zašit" . Ta tvoje v předu je origo ?
Nejlepší bude připojit k příslušnému konektoru v patici (auta) + 12V . Zesilovač bez napájení se chová jako by byl utržený kabel a neproleze skrz něj témněř nic .
Máš v autě (origo elektrika) ISO nebo nějaký Peugeot konektor ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků