Stránka 1 z 3

Chyba řídící jednotky 0443

PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 21:36
od Georgius
Ahoj, takže druhý post tento den ...
Lada mi opět hodila (celkově potřetí, začala s tím někdy na jaře) chybu na kterou rozsvítila "chybu motoru" na palubce, dvakrát jsem to bral jako "chybu měření", potřetí už to začínám brát vážně. Hlásí chybu 0443, což je ašíbka adsorbera neboli EVAP control failure. Chvíli jsem googlil ale mimo jednoho džípáckého vlákna (je třeba dotahovat kryt palivové nádrže) jsem nic relevantního co se týče původu a léčby chyby nenašel. Chyba se objevuje s relativně (dnes téměř absolutně) plnou nádrží když Ladě trochu šlápnu na krk (cca 4000-4500/min, razantnější rozjezd). Nesetkali jste se s tím někdo ?

PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 21:54
od Saša
Dnes je možné vše . U Favoritů , Felicijí a Fábijí se tato závada (podtlak v nádrži) oběvoval docela často aniž by to elektronika zjistila (neměla jak) . Pokud bude ucpáno odvzdušnění nádrže může snímač tlaku ve vstřikovací liště (pokud tam je) nahlásit problém .

PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 22:00
od zelvotron
Já to mám přeložený jako "chyba ventilu ovládání absorbéru". když sem teď chvíli jezdil s našich autem, tak se to tam taky opakovaně ukázalo i to rozsvítilo CHE. Předpokládám, že je to ta věc přidělaná na levým zadním rohu horního plastovýho krytu motoru (ten ventil - bráno když člověk stojí před otevřenou kapotou).

Někde jsem v souvislostí s tím čet, že u fabky 1 se může při přeplnění nádrže dostat benzín právě do tý nádobky s aktivním uhlím (absorbéru), což má za následek jeho zničení.

Taky mě napadlo jestli by to třeba nemohlo mít souvislost i s tím, když prorezne ta nádobka v LZ blatníku, že by se tam třeba dostal nějakej čurbes, máš plechovou nebo plastovou?

Saša píše:pokud tam je

není

PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 22:13
od Georgius
zelvotron píše:Předpokládám, že je to ta věc přidělaná na levým zadním rohu horního plastovýho krytu motoru (ten ventil - bráno když člověk stojí před otevřenou kapotou).

hmm, zkusím to prozkoumat, ale stejně mi nějak uniká k čemu je to dobrý :?:

zelvotron píše:Někde jsem v souvislostí s tím čet, že u fabky 1 se může při přeplnění nádrže dostat benzín právě do tý nádobky s aktivním uhlím (absorbéru), což má za následek jeho zničení.

Nestraš !

zelvotron píše:Taky mě napadlo jestli by to třeba nemohlo mít souvislost i s tím, když prorezne ta nádobka v LZ blatníku, že by se tam třeba dostal nějakej čurbes, máš plechovou nebo plastovou?

Šmarjá jaká nádobka ? Tohle jsem nějak neměl potřebu zkoumat. Jinak naše Laděna je sestra té JakubaN ;-), takže nádobka bude stejná jako u něj :lol:

PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 22:16
od Saša
zelvotron píše:není

Pokud tam není ŘJ nemůže nahlásit chybu . Chybu ventilu absorbéru to může nahlásit pouze tehdy , je li přerušeno vinutí ventilu nebo je někde přerušen napájecí drát k ventilu . Funkci neumí odhalit .

PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 23:22
od zelvotron
Georgius píše:ale stejně mi nějak uniká k čemu je to dobrý :?:

Je to součást soustavy záchytu benzínovejch výparů, přesnou funkci takhle z hlavy nedám...

Georgius píše:Šmarjá jaká nádobka ?

V levým zadním podběhu nad kolem spíš jakoby vzadu, vlastně cca zrcadlově k plnícímu hrdlu nádrže. Dozajista budeš mít plechovou jako všechny novější, stačí strčit ruku pod blatník a poklepat nebo si vzít magnet. Vydrží tak 4-8 let, pak se rozpadne.

viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=218332#218332

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 13:19
od staneko
čím víc nový auto je, tím více kurvítek se v něm nachází ...... tohle je jedno z nich ...... těchto ventilů se vyměnilo už vagón a mění se dál a dál ...... je to snad nejčastější důvod, proč CHECK svítí ......
Kdysi nám řekli na školení, že ŘJ má pro toto čidlo nastavenej poměrně přísnej limit jeho tolerance ..... někdy se stane, že ani novej ventil nevydrží nesvítit dlouho ..... a tak se mění a mění .......

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 14:04
od Petr HC
staneko píše: Kdysi nám řekli na školení, že ŘJ má pro toto čidlo nastavenej poměrně přísnej limit jeho tolerance ..... někdy se stane, že ani novej ventil nevydrží nesvítit dlouho ..... a tak se mění a mění .......

Pokud lektor na školení automechaniků neví že akční člen - ventil není žádné čidlo - pak je jasné, proč úroveň autoopravárenství je taková jaká je.
Tento ventil otevírá cestu z nádobky s aktivním uhlím do sacího potrubí motoru, čímž "proplachuje" uhlí čistým vzduchem a tím ho regeneruje. Kontrolu lze provést tak, že ventil odpojíme a na jeho přívodní kablík zapojíme telefonní žárovku 12 V 50 mA .Pokud po nastartování motoru svítí (rychle bliká) je v pořádku přívod od ŘJ. Vlastní ventil vyzkoušíme tak, že odpojíme hadičky a ústy zkusíme profouknout . Ventil musí těsnit a po připojení 12 V otevřít. Je-li tomu tak, pak je chyba jinde - může být i prorezlá ta nádobka jak psal Zelvotron (u novějších vozů už je plastová).

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 15:58
od zelvotron
Petr HC: moje zkušenost je právě opačná, na starších převážně sedanech rok 99 - 00 jsou plastový, na rv. 01 až 03 je plech a u novějších nevím, ty máš jakou? Mmch, aspoň podle obrázků v katalogu ND by na Kalinách a Priorách měl bejt plech :? Prioristi, vyjádřete se ;)

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 17:09
od tavri
zelvotron píše:Petr HC: moje zkušenost je právě opačná, na starších převážně sedanech rok 99 - 00 jsou plastový, na rv. 01 až 03 je plech a u novějších nevím, ty máš jakou? Mmch, aspoň podle obrázků v katalogu ND by na Kalinách a Priorách měl bejt plech :? Prioristi, vyjádřete se ;)

správně, mám plastovou

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 17:39
od Petr HC
tavri píše:
zelvotron píše:Petr HC: moje zkušenost je právě opačná, na starších převážně sedanech rok 99 - 00 jsou plastový, na rv. 01 až 03 je plech a u novějších nevím, ty máš jakou? Mmch, aspoň podle obrázků v katalogu ND by na Kalinách a Priorách měl bejt plech :? Prioristi, vyjádřete se ;)

správně, mám plastovou

Tohle tady asi nevyřešíme. Řekl bych, že tam vrazí co jim zrovna padne do ruky. Na 2104 ce jsem měl karbec ze Samary a divili se tomu i v servisech.

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 18:12
od Cooper
Tohle tady asi nevyřešíme. Řekl bych, že tam vrazí co jim zrovna padne do ruky. Na 2104 ce jsem měl karbec ze Samary a divili se tomu i v servisech.[/quote]


A jak to jelo? ;-)

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 18:19
od Cory
a nebol to Solex 21051 resp 21053? ak ano, tak to nie su samaracke karby :)

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 18:33
od Petr HC
Cory píše:a nebol to Solex 21051 resp 21053? ak ano, tak to nie su samaracke karby :)

Nikoli , byl to Ozon 2108-1107 a jezdilo to docela dobře. V kopcích mi nikdy Favorit neujel což mi stačilo a z honiček po rovinách jsem už snad "vyrostl".

PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 18:35
od Cory
Petr HC píše:Ozon 2108-1107


:shock: